Menvakantie en de honden mee ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Menvakantie en de honden mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 09:31

Wij willen graag de 1e week van september een weekje vakantie houden in eigen land.
Het idee was onstaan om onze fries mee te nemen zodat wij hier en daar wat menroutes kunnen rijden maar graag nemen we ook onze 2 honden mee.
Als ik zo de verschillende sites lees mogen honden bijna nergens meer los, niet erg handig om 2 honden aan onze kar vast te gaan binden.
Wie heeft er ervaring met het meenemen van de hond tijdens paardenvakanties? Is er ergens in Nederland nog een mooie plek waar de honden gewoon los mee kunnen?

Janine_L

Re: Menvakantie en de honden mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:09

Hoi,
Wij gaan ook altijd op menvakantie en mijn vriendin neemt dan ook altijd haar honden mee.
Ik zal even wat adresjes voor je opzoeken en dan even plaatsen hier.

edit:
Adresjes
http://www.recreatieoordhippique.nl/Frameset.htm
http://www.drenthevakantie.nl/paardrijden.html er staat wel geen honden maar zij heeft er toch 2 meegehad (even bellen)
http://www.indestallen.uwnet.nl/ huisdieren in overleg
http://www.mathildehoeve.nl/Hier zijn stalgenoten van ons wezen logeren (mennen) en hebben ook hun 2 hondjes meegehad.
Nou zo kan je vooruit toch?
En met de ritjes in de gebieden laten ze gewoon de hondjes los lopen naast de kar.
Nog nooit heeft iemand er wat van gezegd (je komt meestal niemand tegen het is daar erg rustig overal)
Wel even hondjes op de wagen doen bij drukke oversteken enz.
Succes met een leuk adresje uitzoeken.
Moet lukken.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:07

Het grote veld is het op 1 na grootste aaneengesloten natuurgebied van Nederland. Hier mogen de honden gewoon los lopen op paden waar je met de kar mag/kunt komen. Op sommige paden moeten ze wel aan de lijn, maar dat zijn eigenlijk alleen maar de smallere wegen waar je met de kar toch niet kunt komen.

Een goede overnachtingsmogelijkheid midden in het gebied is www.oudemeulenbrugge.nl

Honden zijn hier ook geen probleem.

Verder is het voor de paarden helemaal geweldig en voor de mens niet minder. Het is dat ik er zelf maar een km of 10 vandaan woon, anders zou ik daar veel vaker vakantie willen vieren.

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:54

Max schreef:
Wij willen graag de 1e week van september een weekje vakantie houden in eigen land.
Het idee was onstaan om onze fries mee te nemen zodat wij hier en daar wat menroutes kunnen rijden maar graag nemen we ook onze 2 honden mee.
Als ik zo de verschillende sites lees mogen honden bijna nergens meer los, niet erg handig om 2 honden aan onze kar vast te gaan binden.
Wie heeft er ervaring met het meenemen van de hond tijdens paardenvakanties? Is er ergens in Nederland nog een mooie plek waar de honden gewoon los mee kunnen?

wij gaan vaak met onze huifkar op vacantie, en hebben maar een hond, wij laten hem altijd aangelijnd achter de wagen lopen, precies in het midden, dan kan hij nergens tussen komen, maar heeft hij wel zijn beweging gehad, aangezien je langs de meeste wegen in nederland je hond toch niet veilig los kan laten lopen succes en veel plezier

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:39

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:00

In het Drents Friese Wold kan je geweldig mennen en bijna overal mogen de honden los lopen alleen niet op de kale duinen want daar lopen schapen (kale duinen heb je in 10 min overgestoken)

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:02

@ Napie daar gaan wij week 29 ook weer heen (www.trekpeerd.com) en als het goed lijkt nemen we ook één van onze honden mee.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:21

Week 29? Dan is Andries (van HCA koetsen) volgens mij daar net weer weg. Het zit er dik in dat ik volgende week daar wel een dagje te vinden ben met mijn pony's

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:42

http://www.peelhoven.nl gelegen aan de ruitterroute van grenzeloos paardrijden en uitermate geschikt voor menners door de brede ruiterpaden en er zijn apate menroutes aangegeven. Honden mogen, met uitzondering van het natuurreservaat (aangelijnd), overal los.

Ramoon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:18

En het grote veld is erg mooi hoor. Heb er vroeger uren rondgereden. Echt een aanrader!!

Janedaddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:48

In het Prachtige Drents- Friese Wold ligt de Alberthoeve echt een aanrader www.alberthoeve.nl & binnenkort www.alberthoeve.com
Wilt u in een bungalow met honden en paarden op loopafstand 50 mtr. www.botterpolle.nl
Paarden of pony's kunnen in de weide of boxhuur en alles wordt voor u geregeld.

Suc6 met uitzoeken.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:54

Topic is meer dan anderhalf jaar oud. Je krijgt niet voor niets een felrode tekst in het grootst mogelijke lettertype voorgeschoteld.

Ik zal even temmen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:29

Waarom temmen, aan de reactie's zie je toch dat we er graag op reageren!

Wij gaan ook weer naar de Alberthoeve, gaan ook altijd honden mee en lopen altijd los, behalve de kale duinen en oversteekplaatsen.
We rijden ook op de Veluwe, ook daar gaan ze los, bij beide nog nooit controle gehad,en ze zijn zo aangelijnd als je een boswachter spot.....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:26

En toch is het echt niet de bedoeling om en 1.5 jaar oud topic omhoog te halen. Hier dus een slotje.