Waar trektocht gelderland?iemand die nog iemand zoekt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Waar trektocht gelderland?iemand die nog iemand zoekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 20:14

Ik wil graag een paar dagen op trektocht met mijn pony maar kan geen uitgestippelde trektocht vinden, de veluwetrail lijkt me wel leuk maar dat ga ik echt niet doen als ik niemand kan vinden die mee wilt.

Waar in gelderland maakt me verder niet veel uit, het liefst iets van rond de 5 dagen waar je ook evt een eigenkamer / tentje kan huren en een stal/weitje voor de overnachting van mijn pony. (ik ben echt panish als ik al een veel te kleine kamer moet delen met iemand Clown ).

Groetjes Lara.

p.s het zou ook leuk zijn als er iemand was die wat leuks had uitgestippeld en ik evt mee zou kunnen.

fjordnina

Re: Waar trektocht gelderland?iemand die nog iemand zoekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 09:53

Ik heb vorig jaar een trektocht gedaan door de achterhoek. Zal in de loop van de dag even op zoek gaan naar de routes.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:01

Klinkt leuk.!!! sorry ik heb geen routes

Ramoon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:10

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die routes Fjordnina. Ik woon ook in de achterhoek en ben altijd op zoek naar mooie routes.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:14

Die route is het probleem niet, die zuig ik desnoods uit mijn duim, maar ik weet niet of je het zo'n goed idee zult vinden om met mij op trektocht te gaan. We gaan namelijk in januari 2008 (nee, geen vergissing)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:18

Die trektocht stippel je toch gewoon zelf uit? Dat is nou juist het leuke van een trektocht, lekker plannen maken en dan uitvoeren.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:30

De routes heb ik helaas niet meer. Ze zijn waarschijnlijk al tijdens de tocht verloren gegaan.

Zelf uitstippelen kan, maar daar heb je wel kennis van de omgeving voor nodig. In het gebied wat ik niet volledig kende zijn we bijv. een ontoegankelijk wildrooster tegen gekomen, paden waar we niet meer in mochten etc.

Als je toch de achterhoek in wilt kun je het boek: met paard te gast in de achterhoek kopen. Dit zijn echter wel tochten die tegen het pittige aanzitten qua afstanden. Routes tussen de 25 en 30 km zijn leuk en goed te doen, maar wordt het ineens 35 a 40 km is dat een stuk minder.
het is ontzettend leuk om te doen, maar bereidt jezelf goed voor.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:18

fjordnina schreef:
Zelf uitstippelen kan, maar daar heb je wel kennis van de omgeving voor nodig. In het gebied wat ik niet volledig kende zijn we bijv. een ontoegankelijk wildrooster tegen gekomen, paden waar we niet meer in mochten etc.

Deel van het uitstippelen is gaan kijken op plekken waar je niet zeker van bent. Kan gewoon met een fiets of zo. Ook kun je, als je overnachtingsplekken wilt afspreken even vragen naar knelpunten op je route. En ja, soms zit het tegen en moet je een omweg maken, dat kan heel frustrerend zijn, maar is ook deel van het verschijnsel trektocht. Heel belangrijk bij een trektocht is dat je fatsoenlijke kaarten hebt EN weet hoe ze te lezen en je dagafstanden beperkt houdt in verband met dit soort "verrassingen".