Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar wel een handige oplossing....tot er paniek in de tent komt....dan hangen ze...
,het paardrij gebeuren van je dochter is net begonnen dus zou gewoon wachten tot je er niet meer onzeker over bent.
.
(spreekt hier uit eigen ervaring, uur lang buitenrit gemaakt en dan er maar naast lopen/rennnen bijna vallen enz. haha ) Mallemien schreef:Mijn dochter (8 jaar)heeft sinds kort een pony. Ik zelf beschik over een super mak paardje en nu zou ik met mijn dochter wel een bosrit willen gaan maken.
Nu is mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met de pony vast te houden door ruiter op het andere paard, zodat de pony er keurig netjes naast blijft.
Ik hoor graag jullie ervaringen en hoe jullie dit hebben gedaan.
Solvy schreef:Wij doen het wel is, we hebben een touwtje met 2 klippen, zodat we hem aan het hoofdstel van de betreffende pony kunnen klippen en andere kant aan het zadel van de pony ernaast, is altijd goed gegaan, het was ook alleen op de weg, waar niks kon gebeuren klipten we altijd los.
Dus ik weet niet hoelang je dochter ongeveer rijd, maar misschien dus iemand met de fiets meevragen? Misschien dat die haar dan kan vasthouden en als dat goed gaat dat jij de pony dan mogelijk (even) overneemt om te kijken hoe dat gaat, er is dan altijd nog iemand die nog even te hulp kan schieten als dat nodig is. succes ermee!
)Dat ging echt heel erg goed. Pony schrok nergens van en zelfs onze dochter van 5 heeft een stuk gereden. Kortom de pony is super braaf.
) Dus ik denk dat hij het wel aan zou kunnen, maar ook met hem zal ik het in de bak uitproberen met de pony ernaast als handpaard.