Kaart Meijendel met ruiterpaden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moesji

Kaart Meijendel met ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 10:29

Zoals de titel al enigzins doet vermoeden ben ik op zoek naar een kaart van Meijendel (bij Wassenaar) met de ruiterpaden. Ik heb gister contact opgenomen met het bezoekerscentrum maar daar werd me verteld dat ik daar een kaart kan kopen, maar dat het 15 minuten lopen vanaf de parkeerplaats is. Hij kon me niet uitleggen hoe ik dan precies moest lopen... Ziek

Dus... Wie kan mij helpen aan zo'n kaart, het liefst voor aankomende zaterdag??? Haha!

sjorsias

Re: Kaart Meijendel met ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:58

Moesji schreef:
Zoals de titel al enigzins doet vermoeden ben ik op zoek naar een kaart van Meijendel (bij Wassenaar) met de ruiterpaden. Ik heb gister contact opgenomen met het bezoekerscentrum maar daar werd me verteld dat ik daar een kaart kan kopen, maar dat het 15 minuten lopen vanaf de parkeerplaats is. Hij kon me niet uitleggen hoe ik dan precies moest lopen... Ziek

Dus... Wie kan mij helpen aan zo'n kaart, het liefst voor aankomende zaterdag??? Haha!

je kan daar inderdaad gewoon zo een kaart kopen, alleen op openingstijden. en je hebt ook een parkeerplaats die daarnaast is. weet niet of je al eens in meyendel bent geweest? als je meyendell ingaat bij de rotonde zou maar zeggen, heb je een hele lange weg. deze ga je af en dan kom je na een tijdje bij een kinderspeelplaats (links) en rechts is dan de (pannekoeken)boerderij. daar naast heb je een bezoekershokje waar je zo een kaart kan kopen Lachen ik heb em ook thuis en het is wel handig.

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 08:04

Bedankt! Ik ben toch gister zelf even gaan kijken met een vriendin. Helaas moet ik werken en heb ik geen tijd om langs dat bezoekerscentrum te gaan. We gaan er nu gewoon heen en we kijken wel waar we uitkomen...
De trailerparkeerplaats is nu rechtdoor bij de eerste rotonde, dat is wel makkelijk!

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 10:38

ja je hebt dus meerdere parkeerplaatsen, waar wij de trailer altijd neerzetten is bij de parkeerplaats bij de pannekoekenboerderij (bij de rotonde dus gewoon meyendel inrijden rechtdoor) Lachen het is ook wel zonder kaart te doen.. veel plezier!

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 10:59

Volgens mij kan dat niet meer, ze hebben er een poort neergezet... En de dubbele parkeerplaatsen weggehaald. Ze zijn sowieso met werkzaamheden bezig om alle fietspaden te verleggen. Ik zie het wel! Bedankt!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:02

Wist niet dat er kaarten van meijendell waren Tong uitsteken
Ik reed altijd gewoon vanaf de Klip zo Meijendell in, halverwege kon ik kiezen; strand of duinen..

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:04

jaaa t is ook wel te doen zonder Haha! maar wij gingen er eens een puzzelrit in uitzetten.. dus toen was een kaart wel erg handig!
en als je er nooit bent geweest is t ook handig om te zien waar je helemaal heenkan Lachen

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 12:02

Weten jullie misschien of je nog het strand op mag? Of de tijden daarvan?

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:05

pffoe.. goede vraag. ik dacht dat je nu niet meer het strand opmag, van mei tot september mag je er toch niet op ofzo?
maar er zijn bepaalde tijden dat het wel mag. ik dacht voor 10 uur 's ochtends ofzo en dan pas 's avonds.. maar dat weet ik niet zeker! sorry

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 04:38

In de zomer volgens mij voor 10 uur sochtends en na 6 savonds. De precieze tijden staan bij een bord net voordat je het strand opgaat..

Ik heb alleen nooit controle of een boete gehad, reed wel eens om 12 uur over het strand terwijl het tussen mei en september in was..

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 08:43

Oke thanks, misschien dat we dan toch even het strand op kunnen, leuk!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:53

Ik ga volgende week voor het eerst het strand op en dacht dat je vanaf Meijendel of Wassenaarse slag van 7-7 niet het strand op mag. Onlangs een Meijendelkaart en Noord hollands duin (strandkaart) besteld via deze website. http://www.hippisch-toerisme.nl/
Harstikke makkelijk en had ze redelijk snel in huis.

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 18:42

Owh wat een goede site, bedankt!
Ik ben vandaag naar Meijendel geweest, ondanks dat we geen kaart hadden zijn we niet verdwaald. Ook het parkeren is goed geregeld... Je mag inderdaad het strand niet op van 7 tot 7. Dus dat wordt volgende week 's avonds een keer gaan Knipoog

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:25

Moesji schreef:
Owh wat een goede site, bedankt!
Ik ben vandaag naar Meijendel geweest, ondanks dat we geen kaart hadden zijn we niet verdwaald. Ook het parkeren is goed geregeld... Je mag inderdaad het strand niet op van 7 tot 7. Dus dat wordt volgende week 's avonds een keer gaan Knipoog

Ja super heh! Maar toen ik de ruiterroutes op de kaart zag, leek het me inderdaad ook niet erg waarschijnlijk dat je snel zult verdwalen. Volgende week ga ik door Wassenaar naar Wassenaarse slag, daar het strand op en dan tot aan Meijendel, daar weer door de duinen terug. Kan niet wachten!!!!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:04

Meijendel ligt niet zo gek ver van mijn vandaan en ik hoop in de toekomst (hopelijk deze zomer) eens daar te rijden.

Vraagjes: Heb je daar een ruiterbewijs voor nodig, moet je een dagkaart of iets kopen, en waar kun je hetbeste parkeren daar?

Moesji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 09:00

Volgens mij heb je daar geen ruiterbewijs voor nodig, heb het in ieder geval nergens zien staan. Je hoeft ook geen dagkaart te kopen.
Als je bij de rotonde rechtdoor gaat zijn er trailerparkeerplekken bovenaan de parkeerplaats. Veel plezier Haha!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:46

Hebben jullie ook wel eens je auto+trailer bij de Wassenaarse slag geparkeerd? En wat vinden jullie een leuk stukje strand om te rijden? Van Wassenaarse slag naar Meijendel, of is dat toch redelijk lang?