ruiterroute in Noord-Brabant.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

19suus25

ruiterroute in Noord-Brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:31

Hallo allemaal,

Is er ergens een boekje te koop of bestaat er een website over ruiterroutes in Nederland?
En dan vooral in Noord-Brabant?

En dan vooral een boekje waarin allerlei ruiterroutes in staan natuurlijk.. hahah... Vingers aflikken

Amsterdame

Re: ruiterroute in Noord-Brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:00

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:45

In omgeving Tilburg hebben ze prachtige rijroutes, maar daar heb je natuurlijk weinig aan. Ik zou idd kijken bij de VVV of eventueel de ANWB?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:53

[PP] > [BRT]

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:57

Ik heb bij de vvv een boekje met kaarten gekocht dat heet "ruiter en men routes" alleen dan van Drenthe, die heb je ook van Brabant dus ga even kijken bij de VVV, daar hebben ze ook nog veel meer andere kaarten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:00

yep, die kaarten hebben ze...
Loonse en Drunense duinen --> 1 grote ruiterroute Knipoog
daar heb je alleen wel een vergunning voor odig (label aan je zadel van natuurmonumenten)
die kost €10 voor een heel jaar... ook te koop bij het drunens ruiterhuis, dat ligt zowat aan de drunense duinen..

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 12:07

bij de vvv hebben ze ook een soort knooppunten kaarten (voor zowel ruiters als menners). Dan kun je zelf een route uitstippelen.
Er zijn volgens mij 4 verschillende kaarten (4 gebieden). Een set van 4 kaarten kost 13 euro.

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:27

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 15:50

Anoukie schreef:
In omgeving Tilburg hebben ze prachtige rijroutes, maar daar heb je natuurlijk weinig aan. Ik zou idd kijken bij de VVV of eventueel de ANWB?

Nou ik woon zelf sinds kort in tilburg. En mijn paard gaat verhuizen naar dorst. Dus dat is wel mooi!!

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 15:51

Liezel1 schreef:
daar heb je alleen wel een vergunning voor odig (label aan je zadel van natuurmonumenten)
die kost €10 voor een heel jaar... ook te koop bij het drunens ruiterhuis, dat ligt zowat aan de drunense duinen..

Serieus? Moet je daar een vergunning voor hebben? Wat raar! Dat wist ik helemaal niet.
Moet je zeker ook iets kunnen overhandigen? Zoals, ruiterbewijs, of paspoort van paard etc??

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 09:51

Bij Dorst kun je mooi rijden. Reed er zelf ook altijd. Je hebt heel goede ruiterkaarten van het (ja, en nu ben ik de naam kwijt Bloos ) .... netwerk. Ik heb ze thuis liggen en je kunt ze bij de VVV van Breda kopen. De losse kaarten voor heel Brabant en 1 grote voor het gebied rond Breda.
Ik zal de exacte naam thuis eens opzoeken Haha!
Bij Boswachterij Dorst heb je ook ruiterkaarten maar die zijn niet echt gedetailleerd.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 12:19

19suus25 schreef:
Liezel1 schreef:

Serieus? Moet je daar een vergunning voor hebben? Wat raar! Dat wist ik helemaal niet.
Moet je zeker ook iets kunnen overhandigen? Zoals, ruiterbewijs, of paspoort van paard etc??

ruiterbewijs is daat niet verplicht..
maar dat label wat aan je zadel hangt is je vergunning, daar staat een nr op en die is gekoppeld aan je naam. Identiteitsbewijs moet je zoiezo altijd bij je hebben, dus ook daar...
Als je de regels echt helemaal zou gaan volgen dan zou je ook paspoort en entingsboekje etc mee moeten nemen omdat je van huis bent, maar dat doen wij nooit..

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:22

Wij hebben zelf de ruiteratlas van Grenzeloos Paardrijden in de Euregio Rijn Waal, een geweldig boek met een 1300 km lange ruiterroute die gaat van de Veluwe door Brabant en dan naar Duitsland weer terug naar de Veluwe. Het zijn een soort stafkaarten die hetzelfde werken als de fietsknooppunten. De site is http://www.grenzenlos-reiten.de/ned/home.html (nederlandse site) daar kun je het boek ook bestellen. Wij gebruiken de kaarten voor onze gasten als ze met hun paard bij ons op vakantie komen en lekkere lange buitenritten willen maken.
http://www.peelhoven.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:28

Liezel1 schreef:
ruiterbewijs is daat niet verplicht..
maar dat label wat aan je zadel hangt is je vergunning, daar staat een nr op en die is gekoppeld aan je naam. Identiteitsbewijs moet je zoiezo altijd bij je hebben, dus ook daar...
Als je de regels echt helemaal zou gaan volgen dan zou je ook paspoort en entingsboekje etc mee moeten nemen omdat je van huis bent, maar dat doen wij nooit..

De vergunningen van natuurmonumenten kun je ook kopen bij de bosrestaurants. Dus bv De Klinkert, Bos en Duin, de Roestelberg, etc. De 10 euro betaal je om het gebied te kunnen onderhouden.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:11

je kunt ook een dagkaart kopen voor 1 eurotje per combinatie. als je met 2 of meer gaat, schrijven ze gewoon het aantal paarden op 1 kaartje. wel betaal je ze allemaal hoor. mountainbikers moeten overigens ook dat papiertje kopen.