Ik ga morge met een groep rijden bij manege van Loon. Een duinrit van 4 uur. Mijn vraag was wie dit ook een keer heeft gedaan?! en dat u daar dan van vont!
ik ben ook van plan om het binnekort te gaan zit er al een jaar naar te kijken maar heb weinig tijd:S ik moet nog even kijken ik heb gehoord van me vriendin dat het echt te gek is
Heb met school toen een keer een buitenrit van 4 uur gehad. Ik persoonlijk vond het erg gehaast gereden. Weining rust momenten voor de paarden (een ontspannen stapje bv). Kon ook niet erg van de natuur genieten wat ik erg jammer vond want je moest de hele tijd erg op de voorganger(s) letten.
De meeste paarden van daar zijn trouwens wel erg leuk;)
Zelfde vraag, ik ga er binnenkort ook heen:D Een vriendin van me is er vorige week geweest, en vondt het super leuk:D ze heeft op de fjord Dombo gereden.
Bij van Loon neem ik geen eigen paard mee. Het tempo daar en soms mulle ondergrond is hij niet gewend. Hij moet dan teveel moeite doen om het bij te houden, de paarden daar zijn het gewend.... Hou daar rekening mee als je met je eigen paard meegaat...
Ik kom hier al 7 jaar.. Wat wil je weten, Soms is het gehaast ja, maar ligt er net aan welke leiding je hebt! Ik heb zelf dar een keer gereden van 6uur sochtends tot 6 uur savonds!
Ik zou iig niet schrikken van de omstandigheden en het tuig e.d. van die paarden.
verder zou ik met een eigen paard niet met zo'n groepsrit meegaan. Die paarden zijn het gewend en sommige stukken zijn echt zwaar en lastig te bereiken, dat zou ik een eigen paard in zo'n groep niet snel aandoen. Het ligt er een beetje aan welke rit je doet en welk weer het is.
Hallo allemaal! heel erg bedankt voor het reageren!! ik ben dr dus geweest en ik vont het heeel erg leuk!!!! ik heb op Cemco gereden!! echt een lief paardje!! ik vont inderdaat ook dat ze soms wel heel lang galopeerde.. en dan weer heel erg lang stappen maar eigelijk bijna niet draven. maar ik was mee met de 4 uurs rit maar ik vint het zeker nog een keer de moeite waard om dr heen te gaan! dus dat gaan we( ik en men vriendinne) zeker doen!
2 weken terug van we met het Zeeuwentopic naar LOZ geweest, er waren 5 eigen paarden mee en 1 huurpaard van van Loon mét gids. We waren daar een weekend, vrijdagavond rijden, zaterdag 4 uur rijden en zondag 2 uur. De vrijdagavond was een pittige avond om te rijden, gids draafde veel in mulle zand etc etc.. Zaterdagochtend meteen onze wensen duidelijk gemaakt en moet zeggen dat de gids super heeft geluisterd naar de groep (vind k..) We hebben vervolgens niet meer gedraafd in mul zand etc.. Ik ben tevreden over van Loon. Erg mooie omgeving om daar te rijden!
Het was zo'n "kleine" groep, omdat het eigen paarden waren én wij nogal wat eisen hadden, denk ik.. Eisen in de zin van: laag tempo en als we draven, op harde paden etc.. Niets meer dan normaal, vind ik, met eigen paard. Het is echt ploeteren voor je eigen paard hoor. Die zijn het totaal niet gewend.
44Myrthe44
Geplaatst: 04-07-07 13:55
.
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 04-11-25 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Nou het valt allemaal best mee! de paarden staan er inderdaat niet zo goed bij.. maar ze hebben te eten en ze staan volgens mij niet de heledag opgezadelt!
44Myrthe44, denk erom dat alleen ervaringen uit 1e hand toegestaan zijn op Bokt. Als je het zelf niet hebt gezien, hoef je het niet te melden... Omdat je meldt dat je het van je instructrice hebt...
Wellicht had ze het over een ander bedrijf, er zijn er meerdere in die regio...
Om eerlijk te zijn vind ik de paarden er wel goed bij staan, allemaal mooi op conditie, geen magere dieren, gewoon goed gevuld, geen open wonden, hebben niet continu de zadels op ofzo. Staan gewoon in stands en krijgen imo voldoende ruwvoer.
Ik ga waarschijnlijk in Oktober met een paar mensen van onze stal naar van Loon. Het schijnt hardstikke leuk te zijn, we nemen onze eigen paarden niet mee, dat vervoeren enzo niks voor mij.
ben er al een paar keer geweest, en idd ik vindt de paarden er niet slecht uitzien, ze staan neit hele dagen met zadels op en het tuig past goed, goede begeleiding enz.
Ik ben er vorig jaar in oktober geweest. Ik vond de rit op zich best wel leuk, mooie omgeving! Ik heb toen op bart(je) gereden een haflinger, maar die had er voor ook al een rit gemaakt ivm ponykamp die week, maar ze zeiden dat het geen kwaad kon. Vond het in eerste instantie best wel zielig maar hij had nog genoeg pit vond ik Begeleiding was best een pittige dame en echt heel vrolijk was ze ook niet! Veel gestapt wat ik wel tegen vond vallen maar goed. Paardjes vond ik er armoedig bij staan in die stallen(kreeg er geen goed gevoel bij toen ik ze er allemaal zo zag staan) maar aan eten(hooi) hadden ze in ieder geval geen gebrek. En die dekjes gevuld met stro vond ik zo achterlijk! Ik weet niet of ik er nog een keer naar toe zal gaan, heb het best naar m'n zin gehad toen maar vond het niet super.
Volgens mij verteld bijna iedereen hier zijn eigen verhaal/mening over hoe je het daar hebt beleefd maar goed... Ik ben nog niet zo lang hier op het forum dus neem mij niet kwalijk dat ik het topic 'stro dekjes' over het hoofd heb gezien! En dat de stro dekjes een 'simpele en goedkope oplossing' zijn dat zal inderdaad wel ja, maar IK vond het nogal apart toen ik het voor het eerst zag.
sorry, had ik neit gezien, er si een heel (rel( topic gewees over deze manege en de dekjes. het stro prikt niet door de "kussenslopen" dus ze hebben er geen lsast van. en idd iedereen heeft zijn eigen mening.