Mooie ruiterpaden gezocht omg rotterdam.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paxine

Mooie ruiterpaden gezocht omg rotterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 21:19

Ik sta met m,n paard op een pensionstal in Stolwijk en je kunt daar niet echt lekker buitenrijden.Ik ben dus op zoek naar leuke ruiterroutes waar je niet in een uur klaar mee bent.Kralingsebos,schollebos en bergsebos ken ik allemaal al.Ik heb een trailer dus kan overal heen maar wil niet altijd een uur onderweg zijn.Volgens mij zit er in de buurt van Zoetermeer ook wel het één en ander??
Wie kan me helpen?

ikke

Re: Mooie ruiterpaden gezocht omg rotterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:42

Je gaat middenin de polder wonen, daar waar ze 10 bomen bij elkaar al een bos noemen, en dan wil je leuke routes? Is dat niet een contradixie intermino Haha! Haha!

Maarre op Voorne kun je leuk rijden (althans 10 jaar geleden) in de duinen en ook op het strand.
Omgeving Breda (half uurtje met een trailer van jouw vandaan) geeft hele mooie gebieden en ook Roosendaal (Rucphen) heeft mooie gebieden.
Utrechtse heuvelrug (bij Zeist)? Let op, daar is op sommige plekken een ruiterbewijs en toegangskaart vereist.

Maare, geen lid van de NVVR?? http://www.nvvr.info Dan kun je contact opnemen met de regio-coördinator voor leuke plekken om te rijden, maar ook om met een rit mee te gaan of er zelf een te organiseren.
Toevallig ken ik de coördinator van zuid-west (goede vried van me, heeft ook twee Range Rovers Haha! ) en weet ik dat ze vrij actief zijn met ritten en andere evenementen, zoals kletsavonden, BBQ en kleine cursussen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:20

In de buurt van het Brielse meer kan je ook leuk rijden. Er zijn ruiterpaden langs het Brielse meer en je kan zo ook richting Oostvoorne rijden.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:23

Mastbos in Breda vind ik wel een aanradertje!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:26

Hey Nance,

Toevallig ken ik de coördinator van regio Zuid-West ook goed! Ik zal wel eens aan hem vragen of hij nog wat leuke routes weet haha Knipoog

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:05

Met het bergse bos ben je niet binnen een uurtje klaar hoor, vanuit daar kan je natuurlijk door heel de rottemeren rijden.
Lage bergsche bos, om de skiberg heen, hoge bergsche bos en dan via de andere kant van de skiberg weer terug.
Ben je zeker zo'n 2,5 a 3 uur onderweg.

Rondje zevenhuizeplas kan je ook rijden, teminste ik weet niet hoe dat dr nu het allemaal verbouwd is eruit ziet. Maar een paar jaar geleden kon je zeker een uurtje wegrijden met het ruiterpad wat er omheen loopt en over het strandje etc. Lachen

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:21

De Vlietland bij Leidschendam/Stompwijk

Het Westerpark bij Zoetermeer,vandaar uit kan je ook naar het Buytenpark en de andere kant op(over de rijksweg)naar het Balijbos.

Recreatiegebied de rottemeren bij Bleiswijk.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 10:51

Dankjullie wel allemaal! Haha! Heb gister heerlijk gereden in het westerpark bij zoetermeer.Volgende keer ga ik de andere parken daar in de buurt onveilig maken! De rest van jullie tips ga ik zeker opvolgen.

SabMuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:42

Handig topic dit, de polder hier raak ik inmiddels ook wel een beetje op uit gekeken, dus misschien kunnen we iets uit dit topic eens uitproberen.
Kan je in deze gebieden ook met de menwagen terecht?

Je kan ook hier bij ons in de polder komen rijden (Broekpolder in Vlaardingen).
Heel leuk om te rijden en daar kan je wel een paar uur vullen volgens mij.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:41

Zevenhuizerplas is ook leuk, kan je paard ook zwemmen, en loopt een lekker ruiterpad. Ja