Rijden door de bossen: Eng of Leuk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dynamite_

Rijden door de bossen: Eng of Leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 08:19

Ik ga eind deze maand door de bossen rijden,met mijnbijrijdpaard en wat volwassenen.
Ik heb dit nooit eerder gedaan,maar het lijkt me wel fantastisch.
Zijn hier mensen met ervaring?.
Je komt namelijk ook wel obstakels tegen,reageert je paard snel genoeg,is ie wild of juist niet...

xx

danielle1981

Re: Rijden door de bossen: Eng of Leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:42

Tja afhankelijk van het paard natuurlijk hoe hij reageert, maar over het algemeen vinden ze het heel leuk. Ben vorig jaar meegeweest al leiding van een ponykamp en reed daarbij op een manegepaard mee (die echt niets gewend zijn buiten) en die vond het super en was heel rustig.

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:48

Tja het ligt er idd aan hoe je paard is. Ik vind het echt superleuk. Ik ga vaker met mijn zus buitenrijden. En met ponykamp gaan we vaker 4 uur naar buiten Lachen (Met pauze:P)

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:49

Ik vind het ook superleuk, maar rij in eenrijtje met manegepony's dus kan niet m'n eigen weg bepalen, dat is wel jammer Lachen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:51

Ik vind het super leuk en Silence ook.
Op de weg is hij erg gespannen en vind auto`s erg eng, maar in het bos voel je hem ontspannen en is hij met lange teugel te rijden zo braaf.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:55

Ik vind het héél leuk Ja Lola ook Tong uitsteken Die gaat dan echt hard Nagelbijten / Gniffelen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:55

Ik vind het ook erg leuk en mijn IJslander ook, een paar weken geleden zijn we voor het eerst in een echt bos geweest en behalve dat ze een beetje druk was in het begin heeft ze zich keurig gedragen, er ging nog een paard mee die ze kent dus dat scheelt ook wel. Lachen
Veel plezier alvast!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:57

Ik rij alleen maar in het bos, en ik kan het je alleen maar aanraden Haha!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:57

Tam_ schreef:
Ik vind het héél leuk Ja Lola ook Tong uitsteken Die gaat dan echt hard Nagelbijten / Gniffelen

Die van mij vind bossen ook erg leuk ..
ik ben vroig jaar zomer naar de veluwe gegaan ..
van de herten ging hij aan de kletter omdat die ook keihard weg renden ..
en het enige engen vond ik de wild roosters .. omdat je daar niet over heen mag ,, maar er naast zit een hek en die moet je openen en dan er door heen ... Clown
ik kon niet van me pony afstappen omdat ik er dan NOOit meer op kwam omdat hij veelste druk is ..
dus me vriendin deed het altijd maar me pony is veelste ongeduldig dus die zat dan te dribbelen en kwam steeds dichter bij het wildrooster !! dAT IS ECHT HEEL ENG! Bloos

Roetjelove14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:38

is je paard lief ...ja dan geen probleem (denk ik) als andere paarden meerijden en die vervelend doen kan je paard wel zenuwachtig worden..maar ze zijn vaak super lief

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:42

Ik vind het ook keileuk, alleen ik kan niet echt m eigen weg bepalen ik rijd met een rij manegepony's achter elkaar duss Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:43

Ik vind het heerlijk, maar alleen op mijn eigen paard. Op een vreemd paard vind ik het eng Bloos
In een groep zijn de meeste paarden rustig en minder kijkerig, dus dat is fijn. Geef aan dat je het langzaam wilt opbouwen, zodat je tijdens de rit vertrouwen krijgt. Dus gewoon lekker een stuk stappen en eens een drafje proberen. Dan merk je vanzelf hoe hij reageert op takken, mensen, fietsen enzo.
En probeer te ontspannen! Vaak ga je toch onbewust meeknijpen (ik tenminste als ik iets eng vind Knipoog ).
Veel plezier!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:59

Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt om de eerste keer in de bossen te gaan rijden. Ik had dat ook toen ik een van de eerste keren naar buiten ging met manegepony's. Je moet gewoon lekker rijden zoals je altijd doet.
Het is echt heerlijk om een buitenritje te maken, ik doe het best regelmatig met m'n haflinger.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:47

Iedereen doet altijd zo "angstig" over die obstakels, maar je paard (en jij) moeten zelf maar uitkijken waar ze rijden. Een keer struikelen is heus niet erg, daar leren ze alleen maar van.
Het is gewoon super om in het bos te rijden. Het kan soms eng zijn, als er iets ergs gebeurd of wat dan ook maar dat kan ook in de bak gebeuren Vork.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:50

Ik vind in het bos rijden ook erg leuk! Lachen
Mijn pony ook, die heeft er altijd heel erg zinin! soms een beetje Te Nagelbijten / Gniffelen Vork

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:57

Ik vind dat er niets leukers bestaat! Geniet ervan, zou ik zeggen.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:28

Ik ben toevallig vorige week nog in het Chaamsebos wezen rijden. Haha! Echt heerlijk... 1,5 uur in het bos en maar 2 keer mensen tegen gekomen!
Mijn pony vond het prachtig. Ze vind het stukken leuker als op het strand.
Omgevallen bomen enzo vind ik zelf wel een nadeeltje. Zeker als het van die enorme stammen zijn.

Wesssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:33

Jonge paarden en paarden die weinig zijn gewend moeten natuurlijk eerst even alles van de omgeving tot zich door laten dringen.
Mijn jonge ruin merk ik aan wanneer ik 2 a 3 maal langs een "eng" bankje heb gelopen dat het daarna geen schrikachtige bewegingen meer maakt.

Laat het paard zien waar ze langs lopen. Maar ook aan de "enge" obstakels late ruiken.

Buitenritten zijn geweldig! JIj als ruiter moet je rustig/kalm blijven. En lekker ontspannend genieten van de omgeving!
Veel plezier!

M.v.g
Wesssel

k_i_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:44

ik vond het ook altijd heerlijk, ging met de ponys dagelijks en ook met de paarden vrij veel.

alleen heb ik 2 jaar terug een ongeluk gehad tijdens een buitenrit met Damiro, door de onwetendheid van een andere ruiter.
We eindigde samen op het asvalt van een auto-weg (auto's rijden daar 80)
Heeft maanden geduurd voor we het vertrouwen in elkaar terug hadden, en nog twijfelen we wel eens aan elkaar.
Daarna nog wel samen op buitenrit geweest met vriendin en haar paard, maar dan alleen stappen.
Met Damiro naar buiten gaan, is helaas niet meer ontspannen en genieten, vandaar dat ik besloten heb dat ook niet meer te doen... Maar wie weet wat de toekomst ons brengt Knipoog
Door dit gebeuren hebben wel hele sterke band gekregen, en dan ook besloten dat hij nooit meer weg gaat.... tot zover mijn verhaal Bloos

Jij heeel veel plezier, geniet ervan! komt vast goed Haha!

rosjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:45

Ik vind het onwijs leuk lekker in de natuur crossen.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:49

Ik vind het super leuk!
Mijn pony is altijd héél druk in de bossen, als we gaan crossen is hij niet meer te stoppen.
Maar gelukkig weet hij wanneer het menes is en hij echt móet stoppen.
Mijn pony word er altijd onwijs vrolijk van en vind vrijwel niks eng, doordat hij zo enthousiast is!

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:08

Ik doe niets liever dan door de bossen rijden.
Heerlijk ontspannen van de natuur genieten.
En aan mijn paard te merken, vindt zij het ook fantastisch, oortjes strak naar voren en ontspannen aan een lang teugeltje, geweldig Ja

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:11

Vroeger vond ik het altijd doodeng, met de gedachte in mijn achterhoofd dat de paarden altijd wel 1/2x per bosrit ophol sloegen, later begon ik het heel erg leuk te vinden toen ik wat meer ervaren was.
Nu vind ik het zelfs saai aangezien ik zovaak in het bos ben geweest dat er geen plekje voor mij meer is om te verdwalen daar.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:26

Ik vind het heerlijk, is echt genieten voor mij!
mijn paardje vind het ook erg leuk, dus samen hebben we en hoop lol Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:32

Ik vind het ook super!
En de meeste paarden ook!

Is natuurlijk wel altijd afwachten hoe je paard reageert op dingen, maar denk dat het heus wel goed gaat.
Geniet ervan zou ik zeggen!