Waar buitenrit voor iemand zonder enige ervaring?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pinopaard

Waar buitenrit voor iemand zonder enige ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 20:00

Ik heb mn vader een buitenrit kadoo gegeven voor zn verjaardag Haha! Ik rij al jaren, mijn vader heeft wel eens op een paard gezeten maar that's it. Ik neem mn eigen paard niet mee en zoek dus een stal waar je met begeleiding een relaxed ritje kan maken voor een beginner. Nu wist ik dat je bij een manege in Noordwijk strandritten kon maken zonder dat je over enige ervaring moest beschikken, maar helaas is deze stal verkocht. Dus nu ben ik op internet aan het zoeken, maar zou graag jullie tips willen weten. Het hoeft niet per se een strandrit te zijn, een bos- of duinrit is ook prima: als het maar een mooie omgeving is. Thnx!

Bergje

Re: Waar buitenrit voor iemand zonder enige ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:01

Is het niet handiger om je vader eerst een paar beginnerslesjes te laten doen? Ik heb zelf een keer een buitenrit gemaakt met een stel wat slechts enkele keren op een paard gezeten had en dat was geen supersucces. Uiteindelijk had ik het zo druk met rondkijken hoe het met de rest ging en of ze er nog ophingen, dat ik bijna vergat dat ik zelf ook niet zo'n held ben Clown

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:24

Bij manege Kikkert op Texel hebben ze bosritten voor beginners. Ik heb daar (toen ik daar werkte) echt mensen mee gehad die voor het eerst een paard van dichtbij zagen. Voornamelijk stappen dus en af en toe een klein stukje in draf.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:25

Ik maak even een stipje, want ik heb n vriendin waarmee ik wil gaan rijden die net een keer op mijn paard heeft gezeten, maar het wel erg graag wilt..

CHIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:38

In de Ardennen is ook klein bedrijfje die met beginners en gevorderden rijdt. Echt superrelaxed daaro, maar is natuurlijk wel in de Ardennen Knipoog
(check de link hieronder voor hun website)

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 17:52

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:36