leuke? strandrit

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 16:26

afgelopen vrijdag was ik met mijn dochter op het strand van hoek van holland, het was zalig weer, de kleuter was lekker in haar roze bikini aan het spelen in het zand. Op een gegeven moment roept mijn kleutertje "PAAAAAAAAAAAAAAAAAARDJES" en rent van mij (op handdoekje met boekje) weg. Ik kon nog net naar haar toe duiken om haar te grijpen, anders had ze midden in het pas van de paarden gestaan die een halve seconde later op minder dan 3 meter afstand van ons voorbij denderden. Ik voelde het zand opspatten, zo dicht kwamen ze langs, en ze hadden ons waarschijnlijk niet eens gezien... op ons handdoekje met z'n 2-tjes...

Mijn eerste reactie was: wat een idioten! als ik mijn kind niet had gegrepen waren er 2 paarden over haar heen gegaloppeerd! Remmen was er op die afstand niet bij. Natuurlijk is het lekker, op het strand, alle ruimte, gooi maar los en gaan met dat paard! Maar midden over het strand? het was niet zo heel erg druk, maar er waren toch gezinnetjes met kleine kinderen, mensen die aan het wandelen waren met hondjes, en om dat met 2 paarden in volle galop over het strand te denderen, en ze gingen echt snel!

mijn tweede reactie was overigens: dat wil ik ook! laten we wel wezen, zon op je kop, wind in de haren, een zalig gevoel, maar ik vond het wel erg onverantwoord van deze dames. Doe zoiets lekker als het minder mooi weer is en het strand leeg! Maar niet als er kleintjes zitten te scheppen in het zand.

Tussen mei en september mogen er geen paarden op het strand van Hoek van Holland, dan zal ik toch een stuk meer ontspannen op mijn handdoekje mijn boekje lezen terwijl mijn dochter haar zandtaartjes bakt. Ik vrees overigens dat als er meer van dat soort 'enthousiastelingen' rondrijden de Hoek binnenkort voor alle ruiters afgesloten zal worden, het hele jaar, en dat zou wel jammer zijn.

Anoniem

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:33

Nou dat is niet zo netjes, maar ja dat soort ruiters heb je er altijd tussen zitten, doe je niets aan!
Enne, hoe vaak is het strand weer voor 18 Mei?
Maar t strand afsluiten voor paarden, nou dat zie ik nog niet zo snel gebeuren, over het algemeen gaat het altijd goed toch? Ik rij al jaren op t strand tussen hvh en den haag maar er is nog nooit een ongeluk met badgasten gebeurd, waar ik bij was, of waar ik van gehoord heb. Ja, wanneer er iemand van zijn paard afdonderd, en mensen gaan zich er mee bemoeien, een keer weleens een blauwe teen gezien..
Maar goed, ik ben t met je eens dat ze wel rekening moeten houden met de andere mensen!
Wellicht nog een tipje, dicht langs de duinpan gaan zitten. *LOL*

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 21:08

we zaten dicht bij de duinen, maar daar reden ze dus ook eerder hadden we al veel meer paarden langs zien komen hoor, maar dat was vooral met de hoefjes net wel of net niet in het water, lekker spetteren. deze kwamen echter zeer spectaculair dicht lang kletteren. Overigens tot grote vreugde van mijn dochter, die niet beseft hoe het had kunnen aflopen als mama niet zo snel en haar bikini niet zo stevig was geweest. (goede kwaliteit bikinietjes, die van de Zeeman, kan je goed je kind aan meesleuren! Clown )

het gaat inderdaad niet vaak mis daar, maar dat komt denk ik vooral omdat het inderdaad niet erg vaak mooi strandweer is als je nog met je paard het strand op mag. Mag je in het strandseizoen wel op de ruiterpaden in de duinen rijden? (dan hou ik daar rekening mee bij het oversteken Cool )

trouwens: als ik de kans zou krijgen zou ik het er ook eens lekker van willen nemen op het strand hoor, en elke 50 meter in de rem moeten omdat daar weer een handdoekje ligt is dan niet echt tof. Maar wel sociaal...

Anoniem

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 21:22

yep, je mag altijd in de duinen rijden , dat is niet seizoensgebonden. Goed opletten met oversteken dus Lachen
Voor de rest kan ik je het aanbevelen, het is echt super rijden, ik knap altijd weer helemaal op van een strandritje, het verveelt nooit, de zee en het strand is altijd anders! En over kansen , er zijn een aantal manegeĀ“s vlak bij t strand, kun je makkelijk eens informeren.

ikke

Berichten: 37730
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:40

Hhhmmm, ik kan je uit ervaring vertellen dat je als ruiter ook raar opkijkt als er zomaar plompverloren een kind midden op het verlaten strand staat.
Dat overkwam ons enkele jaren geleden. Blijken de ouders tientallen meters verderop te staan brullen dat het jochie moest komen. ik ben langs het jochie gegalopeerd en geroepen dat ie moest blijven staan waar ie stond. Gelukkig luisterde het kereltje beter naar mij dan naar z'n ouders en kon iedereen om hem heen rijden. Als dat kereltje was gaan rennen, weet ik niet wat er gebeurt zou zijn en eerlijk gezegd denk ik daar ook liever niet aan..........

Het is aan de ruiters om op de andere mensen te letten, maar het is ook aan de ouders om op hun kleine grut te passen.

Verder is het geweldig om te doen, zolang je rekening met anderen houdt. Ik ben zeker 10 jaar met mijn paard aan de kust op vakantie geweest (Haamstede) en heb daar dus de nodige voetstappen liggen.....................

NotNice

Berichten: 1231
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Rotterdam e.o.

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 10:12

nou, kindje alleen op verlaten strand...
ik was in staat om haar na een snoekduik te grijpen, dus dat viel wel mee. en er zaten er wel meer mensen te genieten van het mooie weer. een paar zaten dicht genoeg bij ons, ik kon ze horen mopperen op de ruiters dus ik was niet de enige met zand in de neus!

er waren ook een hoop wandelaars. Dat is waarschijnlijk waarom ze niet dichter bij het water aan het galloperen waren want dan was er zeker een botsing geweest, hondjes zijn een stuk kleiner en sneller dan kindjes Knipoog

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:37

zo heftig hoor.. je zal idd dubbele gevoelens erbij gekregen hebben, maar goed dat je zo goed kan snoekduiken..Is baseballen geen goede sport voor je Tong uitsteken , id goed dat het goed is afgelopen, had idd heel anders kunnen gaan met de lieve kleine emma

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 10:48

Met het weer wat we de afgelopen weken hebben gehad vind ik het onverantwoord van de ruiters dat ze over het strand vliegen.
Ook al zijn paarden nu nog toegestaan op het strand betekend dat niet dat ze geen rekening hoeven te houden met eventuele badgasten en met dit weer kan je het toch op je tien vingers natellen dat je zeker wel mensen tegen zal komen op het strand.
Ik vind het geen slimme actie van die ruiters.

vigel1

Berichten: 703
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Heijningen

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 22:03

helemaal mee eens tanja,. ook ik vind het heerlijk om door de branding te krossen maar stop wel altijd met gelopperen als ik mensen op het strand en ga er dan in stap langs het strand is van iedereen en dat wilik graag zo houden

en laten we eerlijk wezen er is niks zo onvoorspelbaar als een kind of dieren en hier moet je als ruiter echt allert op wezen anders heb je niks te zoeken op het strand
lekker onbezonnen krossen doe je dan maar in de bak

Anoniem

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:12

T@nj@ schreef:
Met het weer wat we de afgelopen weken hebben gehad vind ik het onverantwoord van de ruiters dat ze over het strand vliegen.
Ook al zijn paarden nu nog toegestaan op het strand betekend dat niet dat ze geen rekening hoeven te houden met eventuele badgasten en met dit weer kan je het toch op je tien vingers natellen dat je zeker wel mensen tegen zal komen op het strand.
Ik vind het geen slimme actie van die ruiters.



Geloof me, ik rij ook veel liever op een leeg strand! Dat is veel relaxter! Handoekje rijden begin ik ook niet zo snel meer aan, de dagen dat het s avonds na zeven uur nog zo warm is dat er veel mensen liggen, zijn gelukkig op een hand te tellen.
Mijn mooiste ritten zijn dan ook die in de winter, lekker koud windje, en een leeg strand, met een schitterende golvende zee *LOL*

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 20:41

Dat lijken mij ook de mooiste ritten! Maar ook dan is het nog steeds oppassen geblazen want wandelaars zullen er altijd zijn.

DianneM

Berichten: 9312
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Re: leuke? strandrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 13:43

ik voel me ook nooit echt prettig als het druk is op het strand. Tuurlijk vind ik het niet erg als er een paar mensen lopen, maar met echt strandweer (Als dus mensen met handdoekken daadwerkelijk op het zand gaan liggen) zul je mij echt niet zien met mijn paard op het strand. Aangezien mijn koudbloedje toch een behoorlijk heethoofdje is als ze strand ziet Haha! Februari/maart windstil met zon en kou vind ik het mooist om te rijden.