Met paard water

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 20:21

He iedereen!

Ik had al een toppic over de vraag van plekken waar je kan zwemmen met je paard. Nu vroeg ik me af hoe jullie ervaringen zijn met het zwemmen met paarden of gewoon gedeeltelijk erin Knipoog. En misschien tips waar je bij meertjes of zee op moet letten.. Dus hoop op veel reacties Haha!..

Liefs Maysie Kusje

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:22

Dat vraag ik me ook wel eens af..
Ben het niet van plan denk ik zo, maar het ziet er altijd zo leuk uit! Lekker vrolijk, krijg er altijd zin van om te zwemmen..
Lijkt me dat je tsja, voorzichtig moet doen Clown

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 21:59

Ja dus leek me zo wel handig om ervaringen en tips enzo uit te wisselen.. Misschien veilige zwemplekken Knipoog

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 13:02

Opzich een goed idee, nu nog reacties Knipoog

ZorroMyLove_
Berichten: 10
Geregistreerd: 10-04-07

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 16:38

ik zelf zwem ook vaak met een pony in de zomer.
je moet er op voorbereid zijn dan als je in een meer of zee gaat dat het ineenkeer diep word en waardoor ze dan gaan zwemmen.
verder zou ik gewoon een meertje zoeken of zee waar paarden in mogen gaan. Knipoog ik wens je veel plezier !

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 23:21

dank je voor je.. Jammer dat dta tegenwoordig moeilijk te vinden is waar je met paarden mag komen. Wij hebben namelijk mooi water in de buurt maar daar mag je niet met dieren komen. Wordt veel gecontroleerd Boos!. Anders natuurlijk al lang stiekem gedaan haha Knipoog

JorisDy

Berichten: 8419
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 23:24

Ik ga ook regelmaatig het water in. Ik weet dat het water daar niiet al te diep is, en volgens mij mag je er wel komen. Het is eigen terrein, met soort van gezuiverd afvalwater. Lachen De pony's vinden het heerlijk en die man van wie dat is is goede vriend van manege eigenaar. En ach, honden zwemmen er ook Lachen Verder vind ik het wel belangrijk dat je let op onverwachte kuilen in het water, dat ze niet te veel drinken en dat je na het rijden de benen afspuit, en droogmaakt.
En pas ook op voor Kikkers! in ondiep water zwemmen ze nogal graag, en ze vinden het echt niet erg om net voor je paard te gaan zwemmen, en geloof me. Die grote dieren schrikken zich dood Lachen
Verder veel plezier

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 23:46

Ja haha hoe groot de paarden ook kunnen zijn ze schrikken van de kleinste dingen haha Haha!

Pegasus_love

Berichten: 14
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Steensel

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:09

ik ga ook vaak het water in, mag volgens mij eigenlijk niet,maarja, het is zoon groot meer. honden enz gaan er ook in. Duivel kijk uit voor als je paard gaat rollen, dat is niet zooo prettig Haha! (rollen onder het zadel heeft de mijne gelukkig nog niet uitgevonden) en verder als het nog niet zo warm is na het zwemmen niet gaan stilstaan of veel in het open veld rijden als het waait! maar dat spreekt voor zich he,,, Knipoog
grtzz

Anoniem

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:10

ik zwem ook met bijrij fries, vind ze geweldig, lekker hameren met die benen in het water, heerlijk vind ze het

fuego3

Berichten: 2142
Geregistreerd: 13-03-07

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 18:13

Maysie schreef:
dank je voor je.. Jammer dat dta tegenwoordig moeilijk te vinden is waar je met paarden mag komen. Wij hebben namelijk mooi water in de buurt maar daar mag je niet met dieren komen. Wordt veel gecontroleerd Boos!. Anders natuurlijk al lang stiekem gedaan haha Knipoog

friesland?? probeer lauwersoog eens op het hondenstrand dat mag volgens mij we zie het iedere zomer weer groeten fuego

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 23:26

Ga je er zelf ook weleens heen?

Tammii
Berichten: 522
Geregistreerd: 06-11-06

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 15:25

Leuk topic!!
lijk me gaaf zwemmen met een paard.

Maysie

Berichten: 5705
Geregistreerd: 19-04-06
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 23:13

Ja vond ik ook maar jammer dat er niet heelveel bokkers op reageren.. Verdrietig

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:19

Maysie schreef:
Ja vond ik ook maar jammer dat er niet heelveel bokkers op reageren.. Verdrietig


Dat komt waarschijnlijk omdat het je vrijwel onmogelijk wordt gemaakt om met je paard te mogen zwemmen omdat het op heel veel plaatsen verboden is.
Dat is tenminste hier, in de randstad, jammer genoeg wel zo!
Ik wel heb 't wel één keer, illegaal, gedaan Haha! Het is idd erg gaaf om te doen!

dolor
Berichten: 2063
Geregistreerd: 24-09-06
Woonplaats: utrecht

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 10:50

het is ontzettend gaaf om met je paard te zwemmen. ik heb het ook met mijn paard gedaan.
let wel op gevaarlijke stromingen enzo, maar meestal staat dat wel aangegeven als dat er is.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 12:35


Anoniem

Re: Met paard water

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 22:26

Gezien het andere topic nog loopt hier een slotje Lachen