buitenrijden bij Manege de Zwaanhoek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zonnestraal2

buitenrijden bij Manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 17:55

Hallo
ik zou graag wat meer willen weten over de buitenritten bij Manege de Zwaanhoek in Zeeland.
wie heeft hier ervaring mee? en wat wordt er van je verwacht als je meegaat met de strandrit?
Ik hoor het wel! brand maar los Knipoog

Naomi_Haffie

Re: buitenrijden bij Manege de Zwaanhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 17:56

ik ga d'r heen op ponykamp:O. maar daar heb je niet veel aan natuurlijk:P. ik ben d'r ook nog nooit gweest

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 18:16

ik heb er ook aan zitten denken om daar op ponykamp te gaan Lachen

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:19

Een vriendin van mij heeft er vorig jaar op ponykamp gezeten, en ze zegt dat het allemaal heel leuk was, behalve de leiding, dta je echt niks mocht...

Edit: De strandritten zijn leuk volgens haar, je galloppeert wel enzo, en hoeft eigenlijk niet zoveel ervaring te hebben, je galloppeert maar heel langzaam en heel voorzichtig, niet crossen dus! Gewoon heel beheerst en rustig gallopperen, als je echt wil crossen, ben ik naar een stal op Ameland geweest, en DAT was crossen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 08:53

www.dezwaanhoek.nl

Ik woon er vlakbij, heb ook een paar keer zo'n rit meegereden. Was twee uur geloof ik, wel erg leuk met een grote groep.
Je moet wel een beetje kunnen rijden, ik zat toen op een stoute bokkende fjord en op 't strand durfden ze wel 's een sprintje te trekken (zeg niet dat ze dat dan ook zullen doen maarja Vork )
Maargoed, weet de prijzen niet zo meer, maar het was wel erg leuk.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:24

Nettiejj... waarom niks mocht van de leiding ? wanneer is ze gweest dan..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:33

ik ben 2 jaar geleden voor het eerst op het strand geweest met ze op Boris Haha! nu rij iki daar 1/2 keer per jaar strandrit daar Haha! ,, (ik woon jammer genoeg op ruim een uur rijden Tong uitsteken )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 18:35

Nettieejj schreef:
Een vriendin van mij heeft er vorig jaar op ponykamp gezeten, en ze zegt dat het allemaal heel leuk was, behalve de leiding, dta je echt niks mocht...

Edit: De strandritten zijn leuk volgens haar, je galloppeert wel enzo, en hoeft eigenlijk niet zoveel ervaring te hebben, je galloppeert maar heel langzaam en heel voorzichtig, niet crossen dus! Gewoon heel beheerst en rustig gallopperen, als je echt wil crossen, ben ik naar een stal op Ameland geweest, en DAT was crossen

met een gewoone rit gingen wij wel echt crossen! maar toen waren er ook geen kleintjes bij Tong uitsteken

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:22

ik hoop dat er bij ons op ponykamp een beetje goede ruiters zijn()A):P

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:31

Mijn vriendin was op ponykamp daar, en de leiding leek heel streng te zijn : Niet zo hard crossen, en ze waren allemaal aan het zeggen dat ze haar eigen pony het verkeerde voer gaf, en hij mocht niet naar buiten, terwijl hij dat wel gewendt is enz

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:43

@nettieej.. wanneer iis ze geweest.. en in welke week?

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:28

Uuhm, ze was er afgelopen zomer, maar ik weet niet meer welke week.. Ze was er samen met een vriendin, en haar pony was een palomino E-pony, genaamd Prins

tirza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:34

ik rij daar ook en het is vet leuk Haha!

maussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:38

heb er zelf een paar jaar gereden en het is altijd gezellig Knipoog leuke buitenritten met leuke paarden

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:47

Nou hier even iemand die 6 jaar op de zwaanhoek heeft gereden + gewerkt. De strandritten duren inderdaad 2uur, meestal ga je eerst lekker door het bos en daarna over het strand terug. Je hoeft niet heel veel ervaring te hebben want de paarden zijn allemaal gewend om naar het strand te gaan. Crossen doe je alleen als er geen bangerikken mee zijn en als het niet te druk is op het strand + laag water (anders moet je telkens vol op de rem om tussen de paalhoofden door te gaan). Bijna alle paarden zijn koudbloedjes en heel braaf buiten.
De omgeving is er in ieder geval super om buiten te rijden!

Owja en over de leiding: als je doet wat ze zeggen en je bent eerlijk tegenover je pony is er niks aan de hand.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:31

Ik ben daar twee jaar gelden geweest met een vriendin van mij, we wilden daar met onze eigen paarden een stranrit maken.
De mensen daar vond ik wel aardig alleen het strand viel erg tegen om de paar 100 meter staan rijen hele dikke palen, waardoor je niet gewoon in een rechte lijn over het strand kan gaan langs de zee.
Dat kan alleen bovenaan bij de duinen, anders moet je steeds omlopen dat vonden wij wel jammer, daardoor kun je ook niet zo snel heel hard gaan.
De vorzorging van de paarden vonden we wel goed.
Ik ben daarna nog naar Renesse geweest en daar kon je veel beter op het strand rijden en zonder palen!

claire_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:47

Ik ben twee jaar geleden een week hier op kamp geweest. Heb het onwijs leuk gehad! De buitenritten zijn echt tof. Je gaat meestal inderdaad eerst door het bos, waarna je het strand oprijd. Wij gingen toen ook door het water. er staan wel veel palen in het zand maar daar zijn openingen waar je doorheen kan rijden. De paarden bleven heel rustig je kon wel merken dat ze het gewent waren.