rijden met beginners?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

summerfeel

rijden met beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 11:31

wij wilden graag een keer met de ele vriendengroep gaan paardrijden. alleen het probleem is dat er van ons maar 3 kunnen rijden en de rest een enkele keer of zelfs nog nooit op een paard heeft gezeten.
ik ken hier een manege waarbij ik weet dat we zo paarden mogen huren om mee naar de duinen te gaan.
wat zouden jullie hiermee doen? zouden jullie gewoon gaan en dan ook de bossen in? en dan gewoon een stap ritje houden?
ik ben zelf altijd nogal snel bang dat er wat gebeurt, maar het lijkt daarintegen ook wel supergaaf.
de paarden zijn over het algemeen gewoon braaf trouwens...

trickywonder

Re: rijden met beginners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:49

stapritje zou je wel kunnen proberen, gaat er niemand van die manege als begeleiding mee? (misschien ook handig vanwege een verzekering ofzo..)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:52

Ik zou het gewoon niet doen. Als er wat gebeurt sta je werkelijk nergens...

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:54

hoeveel mensen in totaal? je kunnen voorstellen dat iedereen eerst 1 paardrijles neemt? dan heb je toch al een beetje bassis Clown maar mijn vriendin is een keer in noordwijk op vakantie geweest en daar kon je een beginersrit maken met begelijding door de duinen. ze gingen vooral stappen maar ook kleine stukjes draven. als iedereen vantevoren 1 paardrijles heeft genomen moet dat te doen zijn?

ps. haar moeder en broer gingen me en die hadden nog nooit op een paard gezetten Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:54

Tja als je goed rekening houdt met degene die niet kunnen rijden en iedereen dat ook weet dat het een staprit wordt kan je dat natuurlijk doen. Het gaat mis als de rijdende helft denkt dat ze ook wel een stukje alleen kunnen galopperen van de groep weg. Dat is vragen om problemen. Die makke knollen kunnen prima achter elkaar aan lopen meestal maar los van elkaar wordt vaak gedonder.

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:56

je moet dus echt niet zonder begeleiding gaan rijden als je mensen meeneemt die niet kunnen rijden. echt heel erg onverstandig en superonverantwoordelijk. Ga iets doen wat iedereen kan. Paarden kunnen best braaf zijn, maar er hoeft er maar 1 te schrikken....

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 13:00

Dit kun je doen, maar niet zonder begeleiding. Er zijn voldoende maneges die dit soort dingen op een verantwoorde manier doen. Ga daar eens naar op zoek en laat deze manege links liggen. Die is voor dit doel ongeschikt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:30

Zonder begeleiding is denk ik niet te vinden, en ook absoluut niet aan te raden! Er zijn erg veel maneges aan zee die wel buitenritten (ook strandritten) voor beginners organiseren.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:28

Nou bij ons op de manege zijn ze nog met minder ervaren ruiters naar de zee geweest met paarden van een manege daar, goede begeleiding en onze eigen instructrice mee. Die mensen konden allemaal rijden, maar waren nog niet zeker genoeg voor een echte galoprit, zaten ook wat oudere mensen bij. En zelfs daar is er eentje vandoor gegaan, gelukkig kon die jongen dus wel al een beetje zitten, maar geloof me, die had heel weinig te vertellen op dat paard hoor.. Wat als je iemand mee hebt die plots schrik krijgt?

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:31

Ik zou het zelf niet doen! Mensen die nog nooit gereden hebben zijn vaak erg overmoedig (of het tegenovergestelde) maar zodra het paard een stap verkeerd zet zijn ze bang.

Ik rijd zelf al 13 jaar op manegepaarden en pony's. En zelfs de liefste/braafste paarden schrikken wel eens en schieten weg (of maken een sprong opzij.. je kent het wel)..

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:48

ja daar hebben jullie allemaal wel gelijk in! vooral aangezien er wat jongens bijzitten die allemaal n hoop lef hebben ( zogenaamd Knipoog ) over het feitje verzekering ed had ik eigenlijk nog niet nagedacht.

toch maar iets anders gaan zoeken dan...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:13

Waarom geen paardedagje, ergens een goede initiatie met paarden zoeken? en dan zie je wel wie ermee verder wil?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:10

Ik zou eerst een les nemen allemaal,, ik heb toen ik voor het eerst op vakantie paard ging rijden met een manege ergens in Zeeland kreegik 1 les..
Daarna maakten we een lange strandrit, gewoon galloperend hoor!
Er waren geen problemen...