Ik weet niet of het hier goed staat.
Maar ik ga dus voor mijn ruiterrijbewijs,en nou had ik een paar vragen.
1.Heb je hem echt nodig?
2.Wie heeft hem?
3.Wat kun je er allemaal mee
?En please stem even op de poll
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
?
maar ik haalde hem makkelijk.trutje schreef:Jaren terug, toen ik nog op de manege reed, heb ik hem ook gehaald. Het was toen echt niet vertrouwd om mij alleen met dat paard de weg op te sturen, mijn benen kwamen nauwelijks onder het zadel uitmaar ik haalde hem makkelijk.
Verder heb ik hem nog nooit nodig gehad en heb hem dus ook maar laten verlopen.

Ruud_S schreef:Net als het hebben van een autorijbewijs niet betekent dat je goed kunt auto rijden, betekent een ruiterbewijs niet dat je goed kunt paardrijden. Het geeft echter wel aan dat je ooit de basisbeginselen van het ruiter zijn hebt geleerd en op een paard hebt gezeten dat je toen redelijk kon rondsturen. Hoe summier die basis in de ogen van de "echte ruiters" dan ook mag zijn. Voorlopig heb je het bijna nergens nodig, maar dat kan in de toekomst wel veranderen. Ik heb het al jaren en met de gedachte "je kunt het maar hebben" vernieuw ik het netjes iedere keer. Mocht de wet aangescherpt worden zodat het verplicht wordt in het hele land, dan hoef je niet op de dan onstane wachtlijst om het alsnog te halen.
Geen idee waarom, je kon hem halen bij de ponyclub, dus toen heb ik het maar gedaan. Altijd handig. 

mememe schreef:Ruud_S schreef:Net als het hebben van een autorijbewijs niet betekent dat je goed kunt auto rijden, betekent een ruiterbewijs niet dat je goed kunt paardrijden. Het geeft echter wel aan dat je ooit de basisbeginselen van het ruiter zijn hebt geleerd en op een paard hebt gezeten dat je toen redelijk kon rondsturen. Hoe summier die basis in de ogen van de "echte ruiters" dan ook mag zijn. Voorlopig heb je het bijna nergens nodig, maar dat kan in de toekomst wel veranderen. Ik heb het al jaren en met de gedachte "je kunt het maar hebben" vernieuw ik het netjes iedere keer. Mocht de wet aangescherpt worden zodat het verplicht wordt in het hele land, dan hoef je niet op de dan onstane wachtlijst om het alsnog te halen.
Ben ik met je eens.
Maar als je nou op de weg rijdt en er komt een auto/fietser van rechts.
Moet je dan stoppen en de auto/fietser voor laten gaan?
Ik heb er nooit wat voor geleerd, een toetsje gemaakt, waar ik 0 fouten in had, en een beetje laten zien hoe ik kon rijden, en was geslaagd
Maar dit was wel een jaar of 10 geleden, volgens mij is het nu iets moeilijker om te halen. Je moet hem nu in delen halen oid. 
mememe schreef:Ben ik met je eens.
Maar als je nou op de weg rijdt en er komt een auto/fietser van rechts.
Moet je dan stoppen en de auto/fietser voor laten gaan?
Mistie schreef:Maar ik reed ook wel eens op plekken in het bos, waar je niet mocht rijden. Als de boswachter er dan aan kwam, kon je hem zo omkopen. Je zegt gewoon: Mooi heh meneer, galoperen op deze paden. hij zegt; Zeker meisjes, maar zullen jullie nu weer op het pad willen gaan lopen, waar het niet verboden is voor paarden?
Ja is goed, en dat lukt me nu al 5x

Bovendien vind ik het wel handig om te hebben, je weet maar nooit of je het nog eens nodig hebt en het is nog eens leerzaam ook.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Morgen ga ik naar een uitlegavond over het ruiterbewijs op de Ponyclub de Boekhorstruiters in Noordwijkerhout, waar ik lid van ben.
Hopelijk kan ik daar dan ook meteen inschrijven !!