Ruiterroutes bij Rhenen en Leersum

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Ruiterroutes bij Rhenen en Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 09:32

Hoi,

Omdat ik per september aan een baan begin in Utrecht, moet ik gaan verhuizen. Ik zat te denken aan Rhenen of Leersum, maar ik ben erg benieuwd hoe het daar staat met de uitrijmogelijkheden. Ik weet natuurlijk wel dat er ruiterpaden lopen op het zuidelijke deel van de Utrechtse heuvelrug, maar zijn dit er veel? Voldoende om vaak (liefst bijna elke dag!) een andere route te rijden? Ook vanuit Rhenen, omdat dit natuurlijk aan de smalle kant van het bos ligt? Of moet je dan steeds dezelfde aanlooproutes nemen naar het bredere stuk?

Bedankt!

Waratje

Re: Ruiterroutes bij Rhenen en Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 15:26

Leersum heeft zeker goede mogelijkheden. Rhenen zit wat aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, maar heeft ook best een goed uitrijgebied (mits je aan de noordwestkant zit). Leersum/Amerongen lijkt mij zelf een betere keuze. PB anders een keer Antheman, die kent de Utrechtse Heuvelrug behoorlijk goed.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 16:24

Dank je wel!
Ik begrijp dat je dus niet overal vanuit Rhenen het bos in kunt?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:36

Ach, als je aan de oostkant van Rhenen zit, moet je een behoorlijk stuk langs de weg voor je bij het bos bent. Ik ben in die zin gewoon een verwend mokkel Haha!
Maar goed, ik woon iets oostelijker en heb de Veluwe als uitrijgebied, dus ben niet zo heel goed op de hoogte met de details op de Utrechtse Heuvelrug. Heb ooit heel leuk gereden bij de Amerongse berg en daar hadden ze goede ruiterpaden en kon je ook behoorlijk ver rijden. Zou dus zelf in jouw geval eerder voor Leersum/Amerongen kiezen dan voor Rhenen, gewoon meer mogelijkheden.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 16:42

Ik ben ook heel erg verwend, daarom vraag ik er naar Knipoog . Ik heb nl. altijd gereden op de Veluwezoom en bij Nijmegen, en heb mijn pony in een wei direct aan de bosrand gehad.

Ik dacht ook al dat Leersum beter was, omdat dat wat centraler gelegen is. Maar het zal vast duurder (want dichter bij Utrecht) zijn dan Rhenen om daar een appartementje en wei te vinden.

Nogmaals bedankt!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 20:27

Waratje schreef:
Leersum heeft zeker goede mogelijkheden. Rhenen zit wat aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, maar heeft ook best een goed uitrijgebied (mits je aan de noordwestkant zit). Leersum/Amerongen lijkt mij zelf een betere keuze. PB anders een keer Antheman, die kent de Utrechtse Heuvelrug behoorlijk goed.

meldt Knipoog
Had de vraag gezien, maar Rhenen ken ik onvoldoende.
Leersum en Amerongen hebben uiteraard geweldige uitrijlocaties!!!

Ik zal nog even op de kaart voor je kijken.

Zelf sta ik in Doorn en ik kan dus alle kanten op Cool

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:08

Bedankt!
Zelf leek mij Doorn ook weer beter dan Leersum, omdat het bos daar nog wat 'breder' is en je natuurlijk makkelijk richting Leusder hei kunt. Maar hoe zijn de mogelijkheden om in Doorn een paard te houden? Niet erg duur? Niet dat ik luxe zoek, eigenlijk alleen een wei met schuilstal en ruimte voor mijn spullen en hooi.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:13

VeerenAshley schreef:
Bedankt!
Zelf leek mij Doorn ook weer beter dan Leersum, omdat het bos daar nog wat 'breder' is en je natuurlijk makkelijk richting Leusder hei kunt. Maar hoe zijn de mogelijkheden om in Doorn een paard te houden? Niet erg duur? Niet dat ik luxe zoek, eigenlijk alleen een wei met schuilstal en ruimte voor mijn spullen en hooi.

Zeer moeilijk en peperduur.
ik heb mazzel gehad.

Leersum is leuker rijden. Doorn heeft veel slechte paden (kaapse bossen).
Denk ook aan Driebergen, of Austerlitz.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 21:26

Enige probleempje is dat het dorp goed bereikbaar moet zijn met het openbaar vervoer (ik heb nl. geen auto), en dat er betaalbare huurappartementen te vinden zijn (mijn salaris is geen vetpot, helaas). En een combinatie van die twee dingen is nogal moeilijk te vinden, geloof ik. En dan ook nog een goed plekje voor mijn pony...

Maar opnieuw bedankt, dan zal ik toch blijkbaar eerder moeten denken aan Leersum dan Doorn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 21:34

Denk anders eens aan vakantie huisjes! Die zitten in Maarn, Doorn en volgens mij ook in Leesrum in overvloed.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 09:41

Daar had ik ook al aan gedacht, en ook naar zitten kijken, maar ook die zijn nogal prijzig daar in de omgeving, zowel de huur als koophuisjes.
Maar we geven de moed niet op!

Suusie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:42

Ik sta op dit moment in amerongen en ga (bijna) elke dag naar het bos. Ik vind dat je er heerlijk kun rijden! Je kan alle kanten op (leersum, elst, overberg) en eindeloos dwalen, ik vind het heerlijk!
Hiervoor stond ik op een stalling in Achterberg, 10 min stappen langs de weg en je ging zo bij de camping het bos in. Daar heb ik ook altijd genoten, je kunt dan ook naar elst, amerongen en overberg. Ik denk dat ze ook nog wel plek hebben in achterberg, voor meer info pb me maar

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 15:19

Hai,hoop dat je wat in deze omgeving kunt vinden,zelf woon ik in Driebergen en onze paarden staan in Doorn aan de rand van het bos met super uitrijmogelijkheden.
Als je op marktplaats zoekt voor iets in deze omgeving kom je vast ook wel iets betaalbaars tegen en je hebt hier stallingsmogelijkheden voldoende.
Zelf betaal ik 200€ pm per paard voor volpension,staan ze s'nachts op stal en elk seizoen overdag op de wei en ze worden gevoerd en uitgemest dus dit valt reuze mee....
Succes!! Groetjes Bettine

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 15:31

Dank je wel!
De uitrijmogelijkheden zijn dus blijkbaar prima, als ik iedereen goed begrijp. Dat is fijn om te weten.
Voor volpension is 200€ inderdaad best redelijk (wel te duur voor mij, maar ik zoek dan ook geen vol pension).

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:59

Hallo mensen van R. bij R. en L. Ik zit net dit forum te lezen omdat wij in oktober naar Leersum gaan verhuizen, met paarden!! En ik word erg vrolijk van deze teksten!! hihi!! Na altijd in de randstad te hebben gewoont zijn wij blij lekker bij het bos te kunnen wonen!!

Zijn er routes aangegeven in deze bossen??? Is er misschien iemand die veel buiten rijdt vanuit Leersum??

Het klinkt in ieder geval allemaal erg positief zeg!!

Groetjes!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:58

Ehm, VeerenAshley, Ede is een Intercitystation met een hele goede verbinding naar Utrecht. Met de auto wil je echt niet naar Utrecht en Leersum en Rhenen hebben geen geweldige OV-verbinding.
Bovendien heb je dan gewoon de Veluwe tot je beschikking, precies zoals je gewend was, een plekje in onze buitengroep zal vast wel lukken...........

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 08:17

ikke schreef:
Ehm, VeerenAshley, Ede is een Intercitystation met een hele goede verbinding naar Utrecht. Met de auto wil je echt niet naar Utrecht en Leersum en Rhenen hebben geen geweldige OV-verbinding.
Bovendien heb je dan gewoon de Veluwe tot je beschikking, precies zoals je gewend was, een plekje in onze buitengroep zal vast wel lukken...........

Hoi,

Dank je wel, hier heb je helemaal gelijk in! Ik heb trouwens ook geen rijbewijs/auto en wil/moet dus met het OV naar m'n werk. Trouwens, ik heb net gehoord dat de baan naar A'dam verplaatst is (bah), en dan is Ede zeker handiger, hoewel Rhenen een NSstation heeft (ook plaatsen als Lunteren en Ermelo zijn trouwens nog te doen). Ik moet zeggen dat ik ook al gedacht had aan jullie stal, omdat ik wist dat daar een loopstal-groep is! Maar nu moet ik eerst een appartementje voor mezelf vinden. Dus als iemand nog iets weet in Ede of bovenin Bennekom, hoor ik het graag.

Eeef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:31

Vanuit Rhenen kan je best leuk vertrekken, maar of je echt iedere dag andere routes kan rijden betwijfel ik. Bij de Blauwedraad kan je mooi het bos in Ja Dan kan je zelf door naar Amerongen rijden..