Aantal vragen voor jullie bokkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 10:35

Ik ben bezig met het opzetten van een vakantieverblijf voor ruiters en hun paarden op de veluwe.
Mijn vraag aan jullie is:


1. Wat zijn jullie eisen in de kamers waar jullie in verblijven.

2. Wat zijn jullie eisen qua stalling voor jullie paarden

3. Wat zijn jullie eisen in het algemeen

4. Zouden jullie een gids willen hebben tijdens dit verblijf, of wil je ook zelfstandig op pad kunnen gaan

Kortom ik wil graag jullie reacties weten wat jullie eisen en verwachten als jullie daar zouden verblijven.


Bedankt alvast!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:48

1. Voldoende ruim, zeker de badkamer, maar verder hoeft er geen luxe in te zitten.

2. Ik heb zelf alleen maar een weide nodig en zie dus ook graag dat er ruime, nette weides zijn met voldoende schaduw en schoon water. De weides moeten zo ingedeeld zijn dat er zowel 1 als meerdere paarden inkunnen.

3. Het moet netjes en schoon zijn. Voor degenen die langer dan 1 nacht blijven (trektocht) moet er voldoende vertier aanwezig zijn. Een fietsverhuur tegen schappelijke prijzen is erg aan te raden. Verhuur de fietsen dan ook per uur. Mensen op trektocht moeten soms eens naar een supermarkt oid en om dan een fiets voor een hele dag te huren is onzin en bovendien onnodig duur.
Een terras met goede stoelen en evt. kussentjes is ook een idee.
Ik denk ook dat het verstandig is om een map met hoefsmeden, dierenartsen, ruiterroutes en toeristische atraccties neer te leggen. Ruiterroutes kun je daarnaast nog in de verkoop hebben. Stippel ook zelf een aantal tochten uit zowel lang als kort, jij kent namelijk het beste de mooiste plekjes.
Voor mensen op trektocht kun je een bagageservice aanbieden. Tegen een bepaalde vergoeding breng je dan de spullen naar het volgende adres.

4. Een gids zit ik totaal niet op te wachten op mijn vakantie. Dan wil ik juist alleen samen met mijn medevakantiegangers op pad zijn. Voor mij is vakantie namelijk een tijd die je samen doorbrengt met mensen die voor jou belangrijk zijn.

Hoe luxe en op wat voor locatie heb je dit in gedachten? Er zitten op de Veluwe al zoveel van deze bedrijven. Misschien kun je beter in de Achterhoek terecht, daar zijn ze hard aan de weg aan het timmeren met ruiterpaden en verbindingsroutes e.d.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 10:50

1. Wat zijn jullie eisen in de kamers waar jullie in verblijven.
Ruime schone kamers, eigen badkamer en toilet, goede bedden.

2. Wat zijn jullie eisen qua stalling voor jullie paarden
Geen stalling, ruime weide met schuil mogelijkheid.

3. Wat zijn jullie eisen in het algemeen
Moet ik nog even over nadenken

4. Zouden jullie een gids willen hebben tijdens dit verblijf, of wil je ook zelfstandig op pad kunnen gaan
Nee geen gids, wel kaarten van de omgeving en route beschrijvingen voor dagtochten enz.

lovely82

Berichten: 1194
Geregistreerd: 23-11-06

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 10:51

De locatie is op een manege met binnenbak, buitenbakken, solarium, wasplaatsen, mooie kantine, de kamers zijn we nu aan het verbouwen, dus de locatie is er al alleen nu nog de wensen van de gasten.

paddington

Berichten: 2474
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:08

Murphy1982 schreef:
Ik ben bezig met het opzetten van een vakantieverblijf voor ruiters en hun paarden op de veluwe.
Mijn vraag aan jullie is:

1. Wat zijn jullie eisen in de kamers waar jullie in verblijven.
Schoon en een fijn bed.... douch en wc en dergelijke kan makkelijk
op de gang... daar is vaak de prijs ook naar.


2. Wat zijn jullie eisen qua stalling voor jullie paarden
Aparte weidegang met eventueel schuilplek, zelf keuze kunnen maken
wat voor vloerbedekking in je stal wil hebben.



3. Wat zijn jullie eisen in het algemeen
Mogelijkheid hebben om je zadel en dergelijke achter slot en grendel
te kunnen plaatsen.


4. Zouden jullie een gids willen hebben tijdens dit verblijf, of wil je ook zelfstandig op pad kunnen gaan
Graag zou ik dan zelfstandig op pad gaan maar wel met een routekaart van de omgeving

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:09

Murphy1982 schreef:
Ik ben bezig met het opzetten van een vakantieverblijf voor ruiters en hun paarden op de veluwe.
Mijn vraag aan jullie is:


1. Wat zijn jullie eisen in de kamers waar jullie in verblijven.
schoon en GOED bed , hoeven geen gouden knoppen aan te zitten
zolang het maar geen doorzak of te hard matras id oid, douche en wc hoeft absoluut niet solo te zijn , als het maar schoon is en makkeljk in gebruik

2. Wat zijn jullie eisen qua stalling voor jullie paarden
stukje weide of paddock met onbeperkt hooi , niet een mega wei waar
je je paard bij vreemde paarden moet gooien met alle risico's van dien

3. Wat zijn jullie eisen in het algemeen
koffie ! Haha! ff serieus schoon water , goed hooi voor de paarden
mogelijkheid tot betaalbare boterham , lunch diner en ontbijt
plek om warm te worden , een hete douche HANDOEKEN

4. Zouden jullie een gids willen hebben tijdens dit verblijf, of wil je ook zelfstandig op pad kunnen gaan
zonder gids is fijn (voor de doorrij / langskom mensen)maar in sommige gevallen met gids ook (neem aan een gids die puur meegaat om de mooie routes te laten zien) de dagjes mensen ofiig mensen die weer terug komen bij jullie lokatie, beide dus
Kortom ik wil graag jullie reacties weten wat jullie eisen en verwachten als jullie daar zouden verblijven.


Bedankt alvast!

silviaftmax
Berichten: 138
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:17

Zelf heb ik geen paard maar als ik zo'n vakantie zou boeken zijn dit mn eisen


1. Wat zijn jullie eisen in de kamers waar jullie in verblijven.

in ieder geval goed schoon, waaar je lekker kan slapen en een klein beetje ruimte hebt

2. Wat zijn jullie eisen qua stalling voor jullie paarden

In ieder geval nog een losgooi/buitenbak. De stal moet minimaal 3x3 m zijn. En goede opvulling

3. Wat zijn jullie eisen in het algemeen

Veel ruiterpaden enz. Niet dat je na 3 dagen flink rijden al uitgereden bent

4. Zouden jullie een gids willen hebben tijdens dit verblijf, of wil je ook zelfstandig op pad kunnen gaan

Allebei, handig om de eerste dag een gids te hebben die je het een en ander verteld en begeleid. En het is ook leuk om echt met je eigen groepje te gaan en zelf van alles te ontdekken

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:41

Murphy1982 schreef:
1. Wat zijn jullie eisen in de kamers waar jullie in verblijven.

Schoon en goed bed (matras en hoofdkussen), linnengoed zou prettig zijn, nette badkamer/wc (uiteraard moeten prijs en kwaliteit in overeenstemming zijn.

Murphy1982 schreef:
2. Wat zijn jullie eisen qua stalling voor jullie paarden

Box van 3x3 minimaal, met goede ventilatie, keuze uit vloerbedekking en keuze uit hooi en voordroog. Weidegang (in zomer) heeft zeker de voorkeur, maar anders in ieder geval een paddock beschikbaar. Na een lange rit moet een paard los kunnen ontspannen. Uiteraard met veilige omheiningen, waterbakken, etc.
Keuze uit brok en muesli (van goed merk) zou aardig zijn.

Murphy1982 schreef:
3. Wat zijn jullie eisen in het algemeen

Als de locatie nogal buitenaf ligt, zou vervoer handig kunnen zijn of een eenvoudige maaltijdservice (niet cafetaria, maar echt eten).
Geschikte plek (afsluitbaar) voor spullen. Sommige mensen nemen ook zelf voer en hooi mee, daar moet ook plek voor zijn.

Murphy1982 schreef:
4. Zouden jullie een gids willen hebben tijdens dit verblijf, of wil je ook zelfstandig op pad kunnen gaan

Nee, ik hoef geen gids, maar goed kaartmateriaal van de omgeving en eventueel tips voor leuke routes zijn natuurlijk heel prettig.

nodenka

Berichten: 568
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 17:54

1. Wat zijn jullie eisen in de kamers waar jullie in verblijven.
Hoeft niet veel te zijn, als je maar lekker kan slapen en een goede badkamer heeft.

2. Wat zijn jullie eisen qua stalling voor jullie paarden
Mooie ruime stalling, met natuurlijk elke dag een lekker bedje om in de slapen.
Voor mijn paard zouden de wanden ook hoog moeten zijn, hij vindt namelijk zijn buren nooit zo lief.

3. Wat zijn jullie eisen in het algemeen
Lekker eten, goede matrassen, ook iets waar je gezellig wat kan drinken.
Gezellig mensen en vriendelijkheid.

4. Zouden jullie een gids willen hebben tijdens dit verblijf, of wil je ook zelfstandig op pad kunnen gaan
Ik denk dat dat aan de omgevind ligt, kan je makkelijk verdwalen, dan graag een gids.
Ik denk dat je voor en nadelen aan een gids hebt, een gids kan de allermooiste plekjes laten zien, maar de gids moet wel rekening houden met degene die mee zijn qua, stappen, draven, galopperen.
(wij zijn een keer ergens geweest en hier stapte ze alleen of keihard galopperen, terwijl wij zelf graag veel draven)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Veel Succes

tisje
Berichten: 943
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:38

1. Wat zijn jullie eisen in de kamers waar jullie in verblijven.
Een lekker bed, het liefst 1-persoons bedden, wel met meerdere op 1 kamer = gezellig!

2. Wat zijn jullie eisen qua stalling voor jullie paarden
paard moet naar buiten kunnen (wei/paddock) in de zomer, als het slechter weer is liever in een stal. het liefst dan een aantal stallen naast elkaar als je met meerdere paarden bent.

3. Wat zijn jullie eisen in het algemeen
Leuke omgeving, dichtbij ruiterpaden/ruiterroutes, in de accomodatie moet iets van een afspuitplek zijn en een plek waar je veilig al je spullen kunt opbergen (zadelkast o.i.d.) het zou leuk zijn als de accomodatie zelf ook een aantal ruiterroutes aanbiedt.

4. Zouden jullie een gids willen hebben tijdens dit verblijf, of wil je ook zelfstandig op pad kunnen gaan
De eerste dag(en) is het misschien leuk om de omgeving een beetje te leren kennen met een gids, die dan iets over de omgeving weet te vertellen en natuurlijk de leukste plekjes laat zien.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Aantal vragen voor jullie bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:56

1. Wat zijn jullie eisen in de kamers waar jullie in verblijven.
goed bed, dus niet doorgezakt en waar de poten half afliggen, en alles goed schoon
2. Wat zijn jullie eisen qua stalling voor jullie paarden
een wei en iets van een stal waar ze andere paardenkunnen zien
3. Wat zijn jullie eisen in het algemeen
mooi gebied, iets van een restaurantje en iets waar je je spullen kan opbergen (zadel ezn.)
4. Zouden jullie een gids willen hebben tijdens dit verblijf, of wil je ook zelfstandig op pad kunnen gaan
misschien een gids voor de eerste dag(en), maar ook een uitgebreidde kaart zodat je aleen weg kan waneer je maar wilt
Lachen