Logeeradressen Veluwe,Drenthe of ander mooi gebied...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Logeeradressen Veluwe,Drenthe of ander mooi gebied...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 13:26

Met ons vaste 'menclubje' willen we volgende zomer graag op vakantie.
De bedoeling is dan om eens wat verder te gaan dan onze eigen omgeving, dus om voor de verandering alles op te laden en mee te nemen.
We willen dan met 5 paarden, 3 koetsen en met een groep mensen van 10 - 15 personen een logeeradres zoeken en van daaruit steeds een dagtocht maken met de paarden.
Voor ons zelf hoeft het allemaal niet al te luxe te zijn. Als er maar een slaapplek, douche en toilet is, is het belangrijkste al aanwezig.
De paarden kunnen allemaal bij elkaar in de weide, mogen daar ook evt. 's nachts in blijven.
Wie weet er leuke adressen voor ons?

Onze voorkeur gaat op dit moment uit naar een plekje op de Veluwe of ergens in Drenthe.
Randvoorwaarde is dat er wel iets in de buurt moet zijn om 's avonds te doen. Bijv. een meer/zwembad, stadje/dorpje om een terrasje te pakken enz. Want zes avonden alleen voor de tent oid zitten en wachten tot het weer licht wordt

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Logeeradressen Veluwe,Drenthe of ander mooi gebied...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:21

In het Drents Friese Wold kan je prima mennen. Er zijn in ieder geval 3 uitgezette dagtochten van elk rond de 20 kilometer voor menners door zeer gevarieerd landschap (bos, heide, zandverstuiving, water) Ik men hier nu al 4 jaar in het rond en verveel me nog steeds niet.
Adressen waar je met menners kan verblijven:

Manege RCA te Appelscha, Appelscha is met name in het voorjaar en zomer toeristen georiƫnteerd dus veel te doen en terrasjes zat

Groot Bartje te Zorgvlied, van Hoogenboom vakanties. Prima plek voor paard en mens. Naast camping ook chalets en stacaravans

Alberthoeve te Wateren, groepsverblijf en prima plek voor je paarden

Camping de Streng te Wateren, boerencamping met weiland voor paarden

Jeugdherberg het Kasteel in Diever, groepsverblijf met stallen en weiland. Hindernissen van de marathon staan daar direkt in de buurt.

Onze menvereniging verzorgt wel eens een gids voor verenigingen die hier op vakantie zijn. Info per PM.

marit_xx

Berichten: 357
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Goor

Re: Logeeradressen Veluwe,Drenthe of ander mooi gebied...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 16:48

wij hebben zelf op Ameland 3 huizen en 1 stal, met 1.8 hectare grond. Misschien als ik overleg met me vader kunnen de paarden op mijn stuk grond staan en jullie in 1 van onze huizen, ik denk niet dat we geld vragen voor de paarden, als die het gras maar een paar dagen kort houd;)

www.noordzeeameland.nl

dat zijn onze huizen;)

Natural_K
Berichten: 694
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Re: Logeeradressen Veluwe,Drenthe of ander mooi gebied...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:34

Napie schreef:
In het Drents Friese Wold kan je prima mennen. Er zijn in ieder geval 3 uitgezette dagtochten van elk rond de 20 kilometer voor menners door zeer gevarieerd landschap (bos, heide, zandverstuiving, water) Ik men hier nu al 4 jaar in het rond en verveel me nog steeds niet.
Adressen waar je met menners kan verblijven:

Manege RCA te Appelscha, Appelscha is met name in het voorjaar en zomer toeristen georiƫnteerd dus veel te doen en terrasjes zat

Groot Bartje te Zorgvlied, van Hoogenboom vakanties. Prima plek voor paard en mens. Naast camping ook chalets en stacaravans

Alberthoeve te Wateren, groepsverblijf en prima plek voor je paarden

Camping de Streng te Wateren, boerencamping met weiland voor paarden

Jeugdherberg het Kasteel in Diever, groepsverblijf met stallen en weiland. Hindernissen van de marathon staan daar direkt in de buurt.

Onze menvereniging verzorgt wel eens een gids voor verenigingen die hier op vakantie zijn. Info per PM.


Ook heb je nog hotel vila nova met stallings mogenlijkheid en de ludanchelo hoeve (daar is volgens mij geen slaap plaats maar is op loopafstand van groot bartje en de blauwe lantaarn)

Natural_K
Berichten: 694
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Re: Logeeradressen Veluwe,Drenthe of ander mooi gebied...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:36

Als groot bartje je aanspreekt zal ik snel reserveren want het loopt hard met de reserveringen! voor meer info kun je terecht bij hoogeboom vakantie parken.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Logeeradressen Veluwe,Drenthe of ander mooi gebied...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:03

Villa Nova had ik niet vermeld gezien de TS aangaf niet te veel luxe te willen.

morelia

Berichten: 958
Geregistreerd: 09-12-04

Re: Logeeradressen Veluwe,Drenthe of ander mooi gebied...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:33

In Drenthe heb je ook de kibbelhoeve, vanuit daar vele kilometers paden om te mennen. Nog heel goed te betalen ook en de paarden kunnen in de wei of op stal. www.kibbelhoeve.nl

Anoniem

Re: Logeeradressen Veluwe,Drenthe of ander mooi gebied...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 01:28