Kuinderbos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Kuinderbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 18:48

Wie van jullie rijdt er wel eens in het Kuinderbos?

Hoe zijn de ruiterpaden?
Moet je wegen oversteken / langs wegen rijden of blijf je echt 'in' het bos?
Zijn de paden goed aangegeven of kunnen we toch beter een kaartje bij de VVV halen? ( richtingsgevoel is niet erg goed Haha! )

Vast bedankt!!

_janet_

Re: Kuinderbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:01

Het kuiderbos ligt vol met ruiterpaden. Er is misschien wel kans dat je een weg moet over steken of dat je langs de weg moet rijden, maar het is een redelijk rustige weg daar.
De ruiterpaden zijn daar goed aangegeven.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:56

Wat leuk, mijn veulen staat daar in de opfok.
Ik zou ook wel eens willen weten of het goed in elkaar zit daar!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:02

De ruiterpaden zijn er idd goed aangegeven. Ik heb er vorig jaar een endurancewedstrijd gereden waarbij we twee keer een route door het Kuinderbos hebben gevolgd (en één ronde door de polder).

Op de site van Stal Kuinderbos (bij die stal kun je ook je auto en trailer parkeren) vind je informatie en links: http://www.stalkuinderbos.nl/ (zie het menu aan de linkerkant van de pagina).

Het Kuinderbos is overigens flink getroffen door de storm van vorige maand: http://www.steenwijkercourant.nl/index. ... 761915.htm maar ik neem aan dat er inmiddels weer veilig te rijden valt.
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-02-07 12:06, in het totaal 2 keer bewerkt

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:05

ik ben er een aantal weken geleden ook nog geweest! erg leuk rijden daar Haha! en mooie ruiterpaden

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 16:09

Bedankt voor de links, ik zal eens kijken!!
Kun je kleinere en grotere routes rijden of is het een groot rondje?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:10

Karin schreef:
De ruiterpaden zijn er idd goed aangegeven. Ik heb er vorig jaar een endurancewedstrijd gereden waarbij we twee keer een route door het Kuinderbos hebben gevolgd (en één ronde door de polder).

Op de site van Stal Kuinderbos (bij die stal kun je ook je auto en trailer parkeren) vind je informatie en links: http://www.stalkuinderbos.nl/ (zie het menu aan de linkerkant van de pagina).

Het Kuinderbos is overigens flink getroffen door de storm van vorige maand: http://www.steenwijkercourant.nl/index. ... 761915.htm maar ik neem aan dat er inmiddels weer veilig te rijden valt.

alle bomen zijn helaas nog niet geruimd.....
Moet ook eerlijk zeggen dat de ruiterpaden op dit moment zeer slecht onderhouden zijn

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:38

Nibbit schreef:
Kun je kleinere en grotere routes rijden of is het een groot rondje?

Het is niet echt een rondje dat je rijdt, de ruiterpaden kruisen elkaar continu. Tenminste, op de wedstrijdkaart die ik heb. En het kan heel goed zijn dat er nog meer ruiterpaden zijn die niet in de wedstrijdroute zijn opgenomen. Maar zoals ik het van de kaart aflees, zou je helemaal je eigen weg kunnen zoeken, zolang je de (witte) paaltjes maar volgt. Je kunt iig het hele bos door, in de gehele lengte en breedte. Probeer anders voor de zekerheid toch ergens een kaart te krijgen van het gebied met alle ruiterpaden erop, altijd handig om bij je te hebben als je toch even niet meer weet waar je naartoe moet.

Ik heb in mijn 'archief' gekeken of ik foto's had van het Kuinderbos, maar verder dan deze kom ik niet en die kan overal gemaakt zijn. Haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 12:49

Ik denk dat het wel handig is om een kaart te halen bij de VVV, kost waarschijnlijk niet veel!
Ik heb geen zin om doelloos rond te (ver) dwalen Nagelbijten / Gniffelen het bos lijkt me nogal grot op dat kaartje van stal Kuinderbos.