mooi natuurgebied zonder 1001 klaphekjes?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

mooi natuurgebied zonder 1001 klaphekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 09:13

Hallo,

Zondag heb ik met een vriendin en nog iemand een rit gemaakt op de veluwe (op de posbank) en we werden echt gaar van al die rotklaphekjes... Had je nog geen 100 mtr gereden of was er alweer zo'n hekkie Verward

Weet iemand waar je wel lkkr door kan rijden en waar het ook zo mooi is? + duidelijk aangegeven ruiter routes want ik verdwaal supersnel Bloos Hoeft niet persee de veluwe te zijn maar wel beetje in de buurt van gelderland (zutphen)

Huertecilla

Re: mooi natuurgebied zonder 1001 klaphekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:26

woeliej schreef:
Hallo,

Zondag heb ik met een vriendin en nog iemand een rit gemaakt op de veluwe (op de posbank) en we werden echt gaar van al die rotklaphekjes... Had je nog geen 100 mtr gereden of was er alweer zo'n hekkie Verward

Dat is toch niet zó een punt?
Rouleer gewoon. Dan hoef je maar 1 op de 3 hekje open en dicht te doen. Dan kan je zelfs in vliegende vaart doorrijden.

HC

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:31

een hekje een probleem? wij doen ze altijd vanaf het paard open en dicht.. t voordeel van zo'n hekje is dat je ook daadwerkelijk in een natuurgebied zit en dus ook dieren tegen kunt komen!

Nou is het wel zo dat er bij ons niet zo mega veel hekjes zijn.. het drents-friese woud is wel geweldig om te rijden.. maar k denk een beetje te ver voor jou?!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:53

Natural_K schreef:
een hekje een probleem? wij doen ze altijd vanaf het paard open en dicht..

Nah... met sommige klaphekken heb je dan echt wel een uitdaging hoor. Dat is te voet soms nog opletten.

HC

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:21

hmmm, k heb nog geen problemen gehad.. ook met die schuine hekjes geen problemen.. kwestie van oefenen. nu heb ik ook een meegaand paardje.. dat scheeld denk ik ook erg veel!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:55

ik stap ook altijd af. ontzettend irritant (goois natuurreservaat)

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:18

Als je in Zuthpen woont, kun je misschien eens naar de Achterhoek; daar liggen verschillende routes, o.a. bij Vorden. Staat geloof ik op internet wel iets over (www.hippisch-toerisme o.i.d.).

Bij Nijmegen is misschien ook nog wel te doen voor jou? Supermooi, vooral als je richting Groesbeek/Jansberg gaat. Helaas zijn de routes niet altijd goed aangegeven.

Ik heb jaren gereden op de Posbank/Veluwezoom, en werd soms ook wel wat gek van die hekjes. Was je net lekker aan het galopperen, moest je weer op de rem. Gelukkig duwde mijn pony ze zelf open met haar borst.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 19:25

VeerenAshley schreef:
Als je in Zuthpen woont, kun je misschien eens naar de Achterhoek; daar liggen verschillende routes, o.a. bij Vorden. Staat geloof ik op internet wel iets over (http://www.hippisch-toerisme o.i.d.).

Bij Nijmegen is misschien ook nog wel te doen voor jou? Supermooi, vooral als je richting Groesbeek/Jansberg gaat. Helaas zijn de routes niet altijd goed aangegeven.

Ik heb jaren gereden op de Posbank/Veluwezoom, en werd soms ook wel wat gek van die hekjes. Was je net lekker aan het galopperen, moest je weer op de rem. Gelukkig duwde mijn pony ze zelf open met haar borst.

m'n pony staat 500 mtr van dat bos bij vorden vandaan dus dat bos ken ik zo onderhand wel Tong uitsteken

heb ook geprobeert m'n pony de hekjes open te laten duwen maar daar was die het helaas niet zo mee eens... maar gelukkig was er ander persoon mee die zichzelf als hekjes bediender had aangewezen, alleen voor die eindelijk weer op d'r paard zat...

maar nijmegen zal ik wel eens over nadenken. heb je daar ruiterbewijs en/of leren flappie nodig?

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:29

Nee, je mag daar gewoon rijden. Alleen als je de grens overgaat, het Rijkswoud in Duitsland in, moet je officieel een penning hebben. Maar ik heb daar gewoon gereden zonder. (En bovendien ben je wel een paar uur onderweg vanaf Nijmegen eer je daar bent...
Maar nogmaals: het is daar erg mooi, met prachtige uitzichten en mooie heuvels. Helaas geen zachte bodem, en redelijk wat steentjes, dus je paard moet wel ijzers hebben of harde hoeven.

O ja, op de Hoge Veluwe heb je volgens mij ook niet zoveel hekken. Moet je wel toegang betalen om het park in te mogen. Ook als je wat noordelijker de Veluwe opgaat (ri. Apeldoorn bv.) zijn er niet zoveel/geen hekken.

De Holterberg is misschien ook nog wel te doen vanuit Zutphen, en is ook een mooi gebied om te rijden.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 19:49

VeerenAshley schreef:
Nee, je mag daar gewoon rijden. Alleen als je de grens overgaat, het Rijkswoud in Duitsland in, moet je officieel een penning hebben. Maar ik heb daar gewoon gereden zonder. (En bovendien ben je wel een paar uur onderweg vanaf Nijmegen eer je daar bent...
Maar nogmaals: het is daar erg mooi, met prachtige uitzichten en mooie heuvels. Helaas geen zachte bodem, en redelijk wat steentjes, dus je paard moet wel ijzers hebben of harde hoeven.

O ja, op de Hoge Veluwe heb je volgens mij ook niet zoveel hekken. Moet je wel toegang betalen om het park in te mogen. Ook als je wat noordelijker de Veluwe opgaat (ri. Apeldoorn bv.) zijn er niet zoveel/geen hekken.

De Holterberg is misschien ook nog wel te doen vanuit Zutphen, en is ook een mooi gebied om te rijden.

heel erg bedankt voor je goede tips, ik gaat het maar eens uitzoeken! Knipoog

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:57

Mijn paardjes staan in Loenen, is ook op de Veluwe. Het is hier ook erg mooi rijden en met de hekjes valt het heel erg mee!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:15

dat is ook goeie optie, loenen is redelijk dichtbij.. Waar kun je an het beste het bos in? Is er een plek waar je de trailer kunt laten? heb je daar 1 of ander bewijs nodig dat je er rijden mag?

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:44

Gewoon park de Hoge Veluwe in.Een keer bij de kassa een hek en al je weer terugkomt,dus bij de uitgang Haha!
Kun je je zeker een hele dag vermaken.

Groet Dagmach

sabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:46

Nee, geen bewijs nodig om daar te rijden, ligt er wel aan hoe ver je gaat, opeengegeven moment heb je zo'n leren labeltje nodig. Ik denk dat het het handigste is om de trailer aan de Imbosweg te zetten of op de parkeerplaats bij de schaapskooi. De groenendaalseweg is ook een goede optie.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:57

oke dankje Haha! denkt dat het dan loenen word de volgende keer, is voor ons ook meest dichtbij

verdwaal je er makkelijk of valt het nog mee? Meen dat de paden aar wel redelijk goed worden aangegeven toch?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:01

Ken je werkelijk het hele grote veld? ook aan de andere kant van de Zutphense weg? Daar kun je bijv. naar het koepeltje van staring rijden.

Je kunt ook een mooie rit richting Beekvliet (borculo) maken. Verder kun je je bijv. op de heide in neede af laten zetten en dan zelf naar stal terug rijden. Lochemse Enk al eens gedaan?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 11:16

Waarom ga je niet naar Kootwijk?
Bijna geen hekjes en degenen die er zijn zijn met een handige handgreep op paardhoogte!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 13:56

fjordnina schreef:
Ken je werkelijk het hele grote veld? ook aan de andere kant van de Zutphense weg? Daar kun je bijv. naar het koepeltje van staring rijden.

Je kunt ook een mooie rit richting Beekvliet (borculo) maken. Verder kun je je bijv. op de heide in neede af laten zetten en dan zelf naar stal terug rijden. Lochemse Enk al eens gedaan?

nee niet gedaan, bang dat ik weer eens verdwaal Bloos Want pony heeft ook al geen goed richtings gevoel...
Maar die routes is ook hele stukken alleen in de berm rijden en niet in bos toch?

ElCamino schreef:
Waarom ga je niet naar Kootwijk?
Bijna geen hekjes en degenen die er zijn zijn met een handige handgreep op paardhoogte!

waar ligt kootwijk presies en is er iets van een manege waar je paarden kunt huren (voor vriendin) en waar kun je het beste dat bos in?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:14

Nee, deze routes rijd je voornamelijk over zandpaden. Het koepeltje is wel vrij veel verharding, maar als je dat opneemt in een lange rit valt het qua verhouding erg mee. Ik zou het voor geen goud links willen laten liggen!
Beekvliet is ook voornamelijk zandpaden, af en toe wat asfalt, maar dat zal meer op de route erheen zijn dan ergens anders. Ik heb in dat rondje niet meer als 2 km verharding zitten terwijl de route toch zeker 10 km is.

De lochemse enk is alleen maar zandpad tussen akkers e.d. kan je paard in ieder geval lekker hard rennen Haha!

Ik zit er hard over te denken om een site op te zetten met allerlei ruiterroutes door het gehele land, geselecteerd op provincie. Er schijnt best wat behoefte aan te zijn. Nu moet ik alleen nog even de tijd ervoor vinden. Hou het maar een beetje in de gaten, als het zover is zal ik op dit subforum wel hulp vragen.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 14:41

fjordnina schreef:
Nee, deze routes rijd je voornamelijk over zandpaden. Het koepeltje is wel vrij veel verharding, maar als je dat opneemt in een lange rit valt het qua verhouding erg mee. Ik zou het voor geen goud links willen laten liggen!
Beekvliet is ook voornamelijk zandpaden, af en toe wat asfalt, maar dat zal meer op de route erheen zijn dan ergens anders. Ik heb in dat rondje niet meer als 2 km verharding zitten terwijl de route toch zeker 10 km is.

De lochemse enk is alleen maar zandpad tussen akkers e.d. kan je paard in ieder geval lekker hard rennen Haha!

Ik zit er hard over te denken om een site op te zetten met allerlei ruiterroutes door het gehele land, geselecteerd op provincie. Er schijnt best wat behoefte aan te zijn. Nu moet ik alleen nog even de tijd ervoor vinden. Hou het maar een beetje in de gaten, als het zover is zal ik op dit subforum wel hulp vragen.

wat een geweldig goed idee!! Haha! Weet wel zkr dat je daar een hele hoop mensen heel erg blij mee maakt!!

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:44

woeliej schreef:
Hallo,

Weet iemand waar je wel lkkr door kan rijden en waar het ook zo mooi is? + duidelijk aangegeven ruiter routes want ik verdwaal supersnel Bloos Hoeft niet persee de veluwe te zijn maar wel beetje in de buurt van gelderland (zutphen)

Weet niet of het te ver weg is maar op de loonse en drunense duinen kan je heel leuk rijden.
Misschien een keertje leuk voor een weekendje ofzo
En er zijn niet zoveel klaphekjes Ach gut

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:21

Zuid-West Drenthe Haha!

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:44

nou, het is niet echt in de buurt van Zutphen, maar op Ameland kan je heerlijk rijden! zonder klaphekjes, ik kom er alleen 2 tegen tussen Ballum en Hollum. Maar daar ben je zo doorheen. Echt een aanrader:D

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 22:01

de loonse en drunense duinen is ook een leuk idee, heb je daar een bewijs nodig om te mogen rijden?

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 21:27

Ja.