Huisje huren waar je je paard mee naartoe kan nemen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jilly__

Huisje huren waar je je paard mee naartoe kan nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 22:27

Hallo,

Wij willen in de mei-vakantie een weekje of midweek weg, met 8 personen en 2 paarden. Het liefst willen wij een huisje, en een omgeving die ook leuk is voor niet paarden mensen. weten jullie mischien het ideale huisje?

Adrija

Re: Huisje huren waar je je paard mee naartoe kan nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:29

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:39

Hoogeboom vakantie park groot bartje! daar zit de high tree stables bij waar je je paard kunt stallen. het park ligt aan de rand van het drents friese woud. genoeg te doen met je paard maar ook voor niet paarden mensen! er zijn vakantie huisjes en chalets te huur (je kunt er ook camperen)

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:44

ik ben afgelopen zomer naar de veluwe geweest. wij verbleven op de woodyranch.
goede stallen, weidegang, je kan er geweldig rijden. ja je overnacht in een blokhut, maar het was echt reuze gezellig.
woodyranch even googlen, weet de internetsite niet meer, maar die hebben ze wel.

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 09:49

Natural_K schreef:
Hoogeboom vakantie park groot bartje! daar zit de high tree stables bij waar je je paard kunt stallen. het park ligt aan de rand van het drents friese woud. genoeg te doen met je paard maar ook voor niet paarden mensen! er zijn vakantie huisjes en chalets te huur (je kunt er ook camperen)

Heb je daar mischien een site van?

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:21

Napie.. heb even je profiel bekeken... bekend terrein op die foto's.. Knipoog kom je dit jaar ook met de 4daagse?

@orashai... Napie was me voor! maar het is dus een echte aanrader! het is een gezellig park met goede voorzieningen.

De stallen zien er super uit, de paarden worden er erg goed verzorgt (spreek uit ervaring, de mijne staat daar in vol pension) en het zijn gezellige mensen. niets moet (bijna) alles mag.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:25

ingeborg schreef:

Hier ben ik ook geweest! Errug leuk! Paarden worden uitstekend verzorgd. Mensen zijn er erg aardig en goed voor de paarden. Hier kun je ook paarden huren, voor als er mensen zijn die geen paard hebben.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:28

KellyG schreef:
ik ben afgelopen zomer naar de veluwe geweest. wij verbleven op de woodyranch.
goede stallen, weidegang, je kan er geweldig rijden. ja je overnacht in een blokhut, maar het was echt reuze gezellig.
woodyranch even googlen, weet de internetsite niet meer, maar die hebben ze wel.

Hier ben ik ook geweest. Erg leuk ook! Ik vond alleen de stallen wat klein. Mijn paard is 1.70 m. Voor de wat grotere paarden zijn er 2 containerstallen, maar mijn paard stond er niet echt fijn in. Voor pony's is het prima. Verder is het daar echt ontzettend gezellig met de blokhutten. Je slaapt echt bijna naast de stallen. Paarden kunnen ook op de wei. Alleen ligt deze een endje van de 'Ranch' zelf en je hebt er geen zicht op. Website is www.woodyranch.nl.

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 13:35

oh ja.. dat kan bij ons ook. je paard krijgt een eigen landje toegewezen. alleen zijn de huisjes/chalets nier direct naast de stallen maar wel op loopafstand (max 5 min) ook is de mogelijkheid om je trailer te parkeren. Het land grenst aan de stallen

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:13

Woody Ranch ben ik ook geweest (al 2x) en gaan we weer naartoe. Wij hebben ook een grote ruin bij ons van 1.74m en dat past prima in de binnestal. Deze boxen zijn echt mega-groot. Mijn kleine paard (1.60m) kom daar volledig languit in liggen. En kon zo ongeveer een rondje draven in zijn stal.
De weidegang ligt maar 500 m verderop. Dit is ook met 5 minuten lopen te bereieken en is keurig afgezet met schrikdraad. Ook nog een extra hek langs de weg ( wat echte landweg en dus niet druk is). Op de wei veiligheid voorop dus. Alle landjes een eiegen waterbak en kruiwagens in overvloed voor het mest scheppen. Het gras was keurig kort gemaaid in het begin van het seizoen om te zorgen dat de kans op hoefbavangenheid verkleind werd. En erg hartelijk volk, heel belangrijk.
Ja, www.woodyrach.nl is ons erg goed bevallen.

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:17

Woody Ranch ben ik ook geweest, was erg leuk.
Ik ga zelf ook altijd met een groep naar Loon op zand. Naar herberg/manege van loon. Je slaapt dan wel in kamers of blokhutten, maar ze hebben daar voor 's ochtends ook altijd een heerlijk ontbijt. En in loon op zand vind ik de ruiterpaden leuker.

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:53

Loon op zand is toch in Brabant? Hebben ze een internet-site? Hoe zit het met prijzen? WoodyRanch is goed betaalbaar.

Ilivus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:48

AnjaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:36

Klinkt (Lijkt) inderdaad leuk. Heeft iemand hier ervaring mee?

simplyberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 08:07

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:34

AnjaS schreef:
Woody Ranch ben ik ook geweest (al 2x) en gaan we weer naartoe. Wij hebben ook een grote ruin bij ons van 1.74m en dat past prima in de binnestal. Deze boxen zijn echt mega-groot. Mijn kleine paard (1.60m) kom daar volledig languit in liggen. En kon zo ongeveer een rondje draven in zijn stal.
De weidegang ligt maar 500 m verderop. Dit is ook met 5 minuten lopen te bereieken en is keurig afgezet met schrikdraad. Ook nog een extra hek langs de weg ( wat echte landweg en dus niet druk is). Op de wei veiligheid voorop dus. Alle landjes een eiegen waterbak en kruiwagens in overvloed voor het mest scheppen. Het gras was keurig kort gemaaid in het begin van het seizoen om te zorgen dat de kans op hoefbavangenheid verkleind werd. En erg hartelijk volk, heel belangrijk.
Ja, http://www.woodyrach.nl is ons erg goed bevallen.

Woody Ranch ben ik nog nooit geweest, wel rijden we wel eens buitenritten mee met de mensen die niet willen verdwalen of brengen we er een pony van ons heen.....
Alleen ik vind de wei wel dicht langs de weg liggen, misschien staan daar geen paarden van klanten in maar de weg is geen landweg, is 80 km doorgaande weg naar oa Ermelo of Harderwijk.
Maar dat kun je altijd even navragen...

Succes met je zoektocht...

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:40

hee leuk, de kronkel.. daar heb ik ooit een huifkar voor een weekje gehuurd! met wullem ervoor.. haha

ik kan van harte aanbevelen camping boszicht.. schitterende omgeving (veluwe), veel te doen, ook voor niet paardenmensen. ze verhuren blokhutten en caravans en het zijn ontzettend aardige en servicegerichte mensen.

http://www.campingboszicht.nl/

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:42

op camping boszicht in laag soeren ( veluwe bij dieren in de buurt ) kun je een boerderij afhuren en je paard mee naartoe nemen. ik ben op de camping geweest en is me erg goed bevallen.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:44

Wullem doet het nog steeds bij ons.......wel leuk om dat zo te horen.

Ts, je kan eventueel ook naar Rabbit Hill (landal Green park) en je pony/paard bij ons stallen, is 5 min fietsen, erg rustig, en als je het erf af gaat kun je meteen lange stukken rijden.
Meerdere mensen doen dit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:46

Boszicht in Laag Soeren is idd een aanrader. Ja

Ook heb ik goede ervaringen met de Henriette Hoeve in Wolfheze.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:15

Boszicht heb ik ook goeie verhalen over gehoord.
Zelf ben ik wel eens bij Woody Ranch geweest, opzich prima maar weiland is behoorlijk ver. En de huisjes iet wat gammel/.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:00

Karin schreef:
Ook heb ik goede ervaringen met de Henriette Hoeve in Wolfheze.

Ik ook uitstekende ervaringen Lachen Heb daar een heerlijke week doorgebracht, top accomodatie en omgeving.

Verder zou je ook in de FAQ van BRT kunnen kijken voor een overzicht per provincie Lachen