buitenrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sweetlovely

Berichten: 68
Geregistreerd: 17-02-07
Woonplaats: Rijswijk

buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 20:24

Ik rij op manege de Voortstede een pony bij. Alleen ik rij in de zomer en in de winter graag een buitenritje. Maar nu is het probleem dat de ruiterpaden bij ons naar en in de polder niet goed zijn als het heel erg heeft geregend, want dan kunnen wij een week ongeveer niej op die paden rijden. Hiervan baal ik erg en vraag me dus ook af of er mense oplossingen weten om? Bijvoorbeeld een andere plek om naar toe te rijden als we naar buiten gaan. De manege ligt in Rijswijk en is vlak bij Den-Haag en wateringen dus help!!!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:08

Misschien contact opnemen met de gemeente? Die horen de paden gewoon goed begaanbaar te houden.

Nettieejj

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:13

Uuhm, gewoon lekker zonder zadel buiten rondstappen, dan glijden ze niet uit!! Of anders mét zadel rondstappem, en als je even kan draven/galopperen... Maar nisschien is er ergne sin de buurt een klein bosje ofzo, of ga de buurt in, is ook heel leuk!!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:31

Tja, we wonen nou eenmaal in Nederland he dus dat kan op zijn tijd nat zijn.
Of gemeentes verplicht zijn paden goed begaanbaar te houden zou ik zo niet durven zeggen, betaal jij daarvoor dan fjordnina? Dan is het namelijk wat anders lijkt mij.

Enige echt goede oplossing is imo gewoon emigreren naar een droger land of het weer hier nemen zoals het is maar in de zomer is het weer te warm, goed is het in ieder geval niet snel Haha!

xMargot

Berichten: 539
Geregistreerd: 11-02-07
Woonplaats: Onbekend

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:10

nederland is helaasn iet altijd even vriendelijk met het weer, je moet idd het maar nemen zoals het is, heb ik zelf ook vaak last avn

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:24

T@nj@ schreef:
Tja, we wonen nou eenmaal in Nederland he dus dat kan op zijn tijd nat zijn.
Of gemeentes verplicht zijn paden goed begaanbaar te houden zou ik zo niet durven zeggen, betaal jij daarvoor dan fjordnina? Dan is het namelijk wat anders lijkt mij.

Enige echt goede oplossing is imo gewoon emigreren naar een droger land of het weer hier nemen zoals het is maar in de zomer is het weer te warm, goed is het in ieder geval niet snel Haha!


Iedereen betaalt ervoor via de wegenbelasting. Ruiterpaden zijn ook wegen dus die horen net als de rest in orde gehouden te worden.

Wij betalen niet apart voor dit soort dingen in onze gemeente, maar doe je er even een belletje heen dat een pad erg slecht wordt dan wordt daar na een tijdje ook wat aan gedaan. Het gaat dan wel niet zo snel, maar het gebeurt wel.

Ogrop
Berichten: 6089
Geregistreerd: 29-09-06

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:26

In de zomer gaat het vast niet zoveel regenen hoor! Maar je kan er een kaartje bij nemen en andere leuke paden zoeken, of eventueel aan de hand wandelen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:36

Nou, ik vraag mij af of dat zo is van die wegenbelasting, vallen ruiterpaden niet onder iets heel anders?
Er zijn in de groep ruiterpad gebruikers ook behoorlijk wat mensen die geen wegenbelasting betalen, niet iedereen heeft namelijk een auto dus die zouden dan anders betalen?

Jenn_
Berichten: 9
Geregistreerd: 25-02-07

Re: buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:03

Misschien zou je gewoon in een weiland kunnen rondgaloperen Lachen is ook heel leuk