bang voor nat gras

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Latisha

bang voor nat gras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 14:40

Hallo,
ik ben altijd bang om te galoperen op nat gras. Is het terecht dat ik dat niet durf, en kan ik het ook beter niet doen, of denken jullie dat het wel kan? Mijn pony heeft hoefijzers waar geen kalkoenen onder kunnen. Wat zijn jullie ervaringen en hoe denken jullie hierover?
Groetjes!

Ogrop

Re: bang voor nat gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:43

Zoizo is het (naar mijn idee) niet verstandig om op nat gras te werken, (uitglijden, en daarnaast is heel het gras eraan) Als je je niet veilig voelt, moet je het vooral niet doen. Er zijn genoeg andere leuke plaatjes waar je op kunt galoperen;Veel succes.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:37

Met ijzers zou ik het niet doen, zonder ijzers gaat het prima, wij hebben er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:38

Rechtuit in een lange berm gaat prima, maar je moet niet snel 'remmen' of de bocht om willen Haha!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 09:46

met ijzers en nat gras moet je heel erg uitkijken en idd heel rustig aan doen en geen gekke bochten gaan maken, zonder ijzers hebben ze toch stuk meer grip dan met ( als je geen kalkoenen hebt dan)

FotoYvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:04

Hoi, bij nat gras moet je wel altijd uitkijken. Als jij niet te veel scherpe bochten maakt is er inweze niet veel aan de hand. Ik galoppeer ook vaak op gras. Mijn pony heeft geen ijzers, en galoppeer of rechtuit en maak hele grote voltes als dat kan. Maar als het echt super nat is zou ik het wel afraden...

Latisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 10:11

oke! en als het droog is kan het wel gewoon?

FotoYvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:17

Ja ik doe het wel. Als het gras echt drassig is zou ik het afraden, maar iets wat vochtig kan wel. Als je paard echt scherp draait kan hij op het asfalt ook uitglijden (als hij schrikt bijvoorbeeld).