Deze trektocht was een hel!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:44

Odi schreef:
Huertecilla schreef:
Drinken onderweg kan geen kwaad mits de paarden gelijk daarna in beweging blijven.

Paarden die met onbeperkt hooi/stro in de wei staan vertrekken met een ruime voorraad electrolieten.

Al met al is dit topic een goede tip geworden voor ruiters die wat meer willen dan de gezapige paardbelastende stapboemels.
HC


Graag wil ik willen weten hoe je aan die wijsheden komt mbt. drinken en electrolieten. Dat zijn dingen waar ik graag meer over zou weten.

Waarom stappen paardbelastend is snap ik niet?


1. Door het lezen van wetenschappelijke publicaties hierover en erg veel bergervaring in de hitte. Het geven van speciale electrolietenpoeders in een isotone oplossing bijvoorbeeld blijkt zinloos net als vooraf proberen een buffer op te bouwen.
Wat ik doe en wel effectief is heb ik al verschillende malen op Bokt uitgelegd. Wellicht dat de zoekfunctie je kan helpen.

2. Last x tijd = stuwkracht. Lees mijn site. Staat een voorbeeld voorgerekend.
Verder stimuleert het lage inspanningsniveau van stap de hartslag en dus de bloedsomloop onvoldoende om het spierweefsel goed te verversen. Daarom is ook het zogenaamde 'uitstappen' contraproductief en moet een paard een goede warm-down met dráf hebben.

HC

Annumarie

Berichten: 370
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Liessel

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 10:01

Ook ik rijd regelmatig mee met de trektochten van Hippocare en ik (en m'n paard) vermaken ons ALTIJD heel goed!! Mijn paard is ondertussen haast 16 jaar en hij kan deze tochten prima aan!! Van te voren wordt iedere keer dubbel-en-dwars gewaarschuwd dat paard EN ruiter in goede conditie moeten zijn. Verder wordt er niet gejakkerd want er wordt alleen gestapt en gedraafd. En dat onderweg een paard een ijzer verliest...dat gebeurt nou eenmaal wel eens, zolang het paard daar geen last van heeft kan ie ook prima nog naar huis lopen. De tochten zijn trouwens heel ontspannend want ze gaan door schitterende natuurgebieden.

Ik denk dat als je van te voren naar de huisarts gaat om pijnstillers te halen tegen de rugpijn (toch Develwife!!???) dat je dan geen recht van spreken hebt als je toch stug aan zo'n tocht gaat deelnemen.....eigen schuld dikke bult en het is uitermate kinderachtig en gemeen om de organisatie de schuld te geven van je eigen gebrek aan zelfkennis.

De groeten,

Annemarie

Angelina43
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-02-07

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:44

Haha ,gewoon triest voor woorden het lijkt wel of de organisatie allemaal mensen erop af stuurt zodat iedereen zich een keer aanmeld om even een reactie te plaatsen over hoe geweldig het was.
Als ik terug kijk naar de reacties hebben ze allemaal maar 1 post gedaan.
Nou heeel zielig hoor!!!!

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:49

Hummm Angelina, van jou hadden we ook nog niet gehoord tot dit topic Verward

Angelina43
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-02-07

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:56

Apple schreef:
Hummm Angelina, van jou hadden we ook nog niet gehoord tot dit topic Verward


Nee klopt , maar verhalen gaan snel rond ,dus blijf dit wel even volgen !!!!!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:58

Daar gaat het niet om, Angelina. Je moet niet een ander gaan verwijten wat je zelf net zo hard doet. De pot verwijt de ketel...

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:01

Ik wilde net zeggen, je hebt 10 berichten waarvan 7 in dit topic......... Nagelbijten / Gniffelen

Annumarie

Berichten: 370
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Liessel

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:09

Oh, ik wil ook best nog eens posten...om dus nog maar eens even terug te komen op het topic ipv elkaar zwart te maken; de TS zegt dat er gejakkerd werd door het centrum. Nu moet je niet denken dat dat in een stad was ofzo, nee, we draafden rustig door een dorpje waar ongeveer 400 mensen wonen....ik noem dat geen jakkeren door het centrum... en ik blijf het heel logisch vinden dat je zo'n tocht niet volhoudt als je met pijnstillers op, op je paard kruipt. Op een gegeven moment zijn die uitgewerkt en gaat het zeer doen, logisch...

Wat me nog het meest zeer doet is toch wel dat ze hier nu zo op de organisatie afgeeft terwijl ze het lef niet heeft om het recht in het gezicht van de organisatie te zeggen. De organisatie heeft via-via hierover moeten horen. Ben dan ook een grote meid en zeg er rechtuit iets van ipv het op zo'n vieze manier te spelen....

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:33

Bestaat er niet zoiets als een slotje?

berkers1
Berichten: 34
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Liessel (Deurne)

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:49

Hier de organisatie nog voor een laatste keer.

Ik vind het heeeeel erg triest dat iedereen maar anoniem en lukraak alles en iedereen zwart kan maken, want dat gebeurt hier op al die forums. Verschrikkelijk......

Wij kwamen er bij toeval achter dat onze bedrijfsnaam op dit forum op deze manier genoemd werd, en heb me eerst afgevraagd of ik uberhaupt wel aan dit kinderachtig gedoe mee wilde doen.... Maar ja, je moet wel..... en ja, ik heb inderdaad wat mensen gevraagd om te laten weten hoe zij de tochten ervaren (hebben). Vindt je het gek...?!?!?!

Jullie bokt zouden DIRECT in moeten grijpen als op een forum namen van bedrijven op personen expliciet genoemd worden, dan moet het forum gewoon direct verwijderd worden !!!!! Wij wisten hier niets van, een eerlijke lezer heeft ons gelukkig ingelicht...

Ik ga verder geen tijd meer verspillen aan zo'n zinloos gedoe. We hebben wel betere dingen te doen. En 15 april gaan we weer lekker met z'n allen een dagtocht maken, en ik ga er verder niet meer op in, hoe en wat .... maak er allemaal maar wat van..... wij met onze club weten wel beter ....

p.s. Wel raar dat "Devilwife" nergens meer op reageert sinds onze reactie.... of was jullie dat nog niet opgevallen ...???
Maar ja, toen ik haar belde, direct nadat ik het op bokt gezien had, zei ze gewoon KEIHARD dat zij dit bericht niet geplaatst had.... maar ik zag door de telefoonlijn heen dat ze een BOEIROOD hoofd had..... nou dat zegt ook genoeg denk. Ben dan ook zo'n Devilwijf !!!!

Veel plezier allemaal !!!

groetjes Angelique - HippoCare Liessel
Laatst bijgewerkt door Djilna op 20-02-07 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reclame voor verkoopsite verwijderd

Anoniem

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:01

En het is wel duidelijk wie hier te kakken staat...en dat was al voordat de mensen uit liessel en omstreken reageerde, omdat er al verschillene mensen konden vertellen dat een toch met zoveel KM nooit veel stapwerk zou zijn omdat het dan te lang duurt.


Als je niet wil dat je bedrijfsnaam gebruikt word, waarom dan wel reclame maken?
Dat is wel erg dubbel...
Overigens heb je nog een leuke, lange winterjas in de aanbieding Tong uitsteken
Iets minder duur dan die van de site Haha!

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:07

berkers1 schreef:
Jullie bokt zouden DIRECT in moeten grijpen als op een forum namen van bedrijven op personen expliciet genoemd worden, dan moet het forum gewoon direct verwijderd worden !!!!!


Tja, 'het is een méning en die mag ze uiten' vindt Bokt hierover.
Wat zijn de naam en toenaam van de TS eigenlijk? Knipoog
Open jij een topic met 'Ook zwartgemaakt door mevrouw X?' en dan weten andere organisatoren gelijk hoe en wat Cool

Nah, serieus, blijf jij liever netjes en integer. Het is inmiddels wel duidelijk hoe de vlag erbij hangt en in mijn beleving eerder positive reclame voor jullie geworden. Hou dat maar zo.

HC

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:08

Ik weet niet beter dan dat ervaringen uit de eerste hand gewoon gedeeld mogen worden hier op Bokt. Ik had het absoluut minder gevonden als de organisator geen weerwoord kon geven maar je bent erop gewezen en hebt jouw kant van het verhaal kunnen vertellen en met jou nog een aantal mensen die de tocht ook gereden hebben. Dat zou zomaar de reden kunnen zijn dat de TS niet meer reageert (noem het maar het betrapt gevoel) waarom dan zo zuur?

En wat de reclame betreft, dat mag je volop doen op eenmaal andermaal commercieel, wij zouden het toch op prijs stellen als je het hier uit je post weg zou willen halen Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:12

T@nj@ schreef:
En wat de reclame betreft, dat mag je volop doen op eenmaal andermaal commercieel, wij zouden het toch op prijs stellen als je het hier uit je post weg zou willen halen Knipoog


Doe niet zo zielig!!!

Als jullie zo flink ruimdenkend te menen moeten zijn over 'menings'uiting hou dan nu je broek op zeg.

Kijk liever naar de belangenverstrengeling in de boomloos-topics die al járen aan de gang is. Dat verschillende moderators zelf boomloos rijden moet daar los van staan.

HC

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:19

Heb je het nu over mij in een boomloos topic Blond ik ben geen mod hoor?
Maar goed, volgens mij gaat het hier over een trektocht en niet over boomloze zadels?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:37

@HC, meningsuiting is toch iets anders dan (sluik)reclame maken...
En om iemand nou meteen zielig te noemen is ook zowat.

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 16:34

berkers1 schreef:
p.s. Wel raar dat "Devilwife" nergens meer op reageert sinds onze reactie.... of was jullie dat nog niet opgevallen ...???


Devilwife staat in de ban lijst als schaduwaccount..
Die reageert dus niet meer hier Knipoog

Anoniem

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:05

Dat is toch helemaal geen SA?

Edit: ik zie het al, aanmaken SA Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-02-07 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:06

Nee, Angelina43 was een SA

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 17:20

Nou ben er nog steeds hoor was net terug van vakantie!!!
Schaam me voor niets ,want er is niets om voor te schamen!!!

Dit topic laat ik me achter me ,want het is allemaal al geregeld!!!
En wat ik daarmee bedoel ja daar komen ze wel achter!!!
Zal dus hier ook niet meer op ingaan!!

Ann

Berichten: 13342
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:25

Hmm, beetje kinderachtig om een SA aan te maken zodat het lijkt alsof meer mensen je mening delen...
Misschien moet je even naar je onderschrift kijken. Clown Haha! Knipoog

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 21:29

Ann schreef:
Hmm, beetje kinderachtig om een SA aan te maken zodat het lijkt alsof meer mensen je mening delen...
Misschien moet je even naar je onderschrift kijken. Clown Haha! Knipoog


Wel Ann, meer dan kinderachtig. Dit heet list en bedrog. Inderdaad erg opvallend dan dat onderschift.

Oh, wacht even. Píng!!!! ik snap het. De TS vind eerlijkheid het langst dúren Haha!

HC


p.s. sorry moderator, ik weet het, 'niet persoonlijk worden' maar ik kon het niet laten. Mea maxima culpa Bloos

vera_pino

Berichten: 1897
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:39

hey ik wil nog even reageren op mijn eerder geplaatste bericht in dit topic, ik zag namelijk net dat ik daarover een mailtje had gehad van de organisator die alles wel even helder wilde maken.

nou sorry voor anglique dat ze mijn bericht zo negatief opvat.
1 van die cap moet ze inderdaad zelf weten maar het viel ons gewoon op dat ze de enige was die geen cap droeg.
en je bent niet verzekerd zonder cap.
2. Het was ons gewoon opgevallen dat toen we de groep weer tegenkwamen op de terugweg maar er nog maar 2 personen meereden.
3. het verbaasde me juist dat er zo negatief over deze organisatie gedaan wordt, ik denk dat ze wel goed voor de paarden zorgen en dat ze de paarden niet overvragen. ik doe elk jaar mee aan de lange afstands ritten eersel-postel en van gogh dat zijn ook ritten van ong 40 km. tijdens deze ritten stappen we ook bijna niet en draven voornamelijk de paarden komen dan ook heel fit aan de finish. het is ook gewoon een kwestie van de conditie van de ruiter en de voorbereiding.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:11

Mijn god,
dus je maakt een schaduwaccount aan om op je eigen berichten te reageren en jezelf te prijzen dat je bent gestopt.......
Dit is echt te kinderachtig voor woorden. Ik snap meteen wat voor een type je bent!
Ik heb al diverse dagtochten gereden en er zijn altijd zeikerts bij die klagen dat hun paard het niet kan. Ik men dus daar wordt ook 80% bij gedraaft. Ik rij met shetlanders en als die het kunnen dan kan een groter paard het zeker. Het ligt ook niet aan het paard maar aan de berijder die het onderschat heeft en onvoorbereid eraan is begonnen.

Sanniee_

Berichten: 21
Geregistreerd: 21-02-07
Woonplaats: leerbroek

Re: Deze trektocht was een hel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:15

nou seg das hardstikke zielg voor die paarden als jij wou stoppen mag dat tog en als jou paard moe is mag jij heus wel stoppen goed dat je bent gestopt