trektocht of vakantie in drente

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kuupie

trektocht of vakantie in drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:50

als ik mijn ruiterbewijs heb gehaald wil ik graag met 2 andere meiden (we zijn 14, 12 en 12)
een trektocht door drenthe maken of in een huisje met stalling erbij.
heeft iemand hier ervaring mee?
en denken jullie dat dit mogelijk is zonder begeleiding boven de 18?
alvast bedankt!
groetjes janneke

Tanja

Re: trektocht of vakantie in drente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:12

Hoe bedoel je zonder begeleiding boven de 18? Is begeleiding onder de 18 dan wel goed? Of wil je helemaal geen begeleiding, in geval van paarden huren zal dat niet makkelijk gaan, zeker niet als je een trektocht wilt gaan rijden en 2 van jullie zijn 12 en de andere 14, zelfs mensen boven de 18 krijgen niet zomaar paarden mee voor een trektocht zonder begeleiding.
Je kan ook denken aan zo iets als in dit topic: viewtopic.php?f=163&t=679435&st=0&sk=t&sd=a maar dat is ook niet zonder begeleiding.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:14

weet je wat kom lekker op trektocht bij de zingendehuifkar in Pesse!!! ga je 4/5 dagen rondtrekken door het Dwingelderveld of het Drents friese woud, je kan er paarden huren en rijd in een klein groepje van boerencamping naar boerencamping, over hei, door bos, door meertjes enz. super tof hoor! Ja kijk anders ook maar op www.dezingendehuifkar.hyves.nl of www.dezingendehuifkar.nl

kuupie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 16:11

we willen zonder begeleiding
over die paarden gesproken het zijn eigen paarden dus dat zal geen probleem zijn

Classique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:04

Ligt eraan hoe betrouwbaar jullie paarden zijn en hoe jullie zelf rijden.. Zelf lijkt het me verstandiger om een ouder persoon meetenemen voor als er wat mis gaat... Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:53

kuupie schreef:
we willen zonder begeleiding
over die paarden gesproken het zijn eigen paarden dus dat zal geen probleem zijn

Klinkt misschien wat flauw, maar wat vinden jullie ouders van dit plan? Want je hebt absoluut hun toestemming nodig en eerlijk gezegd zie ik verstandige ouders die toestemming niet geven.
Zoek ergens een plekje waar ook je ouders (of die van één van de andere meiden) een leuke vakantie kunnen hebben, zodat je volwassenen hebt om op terug te vallen. Het valt namelijk niet mee om zelf overal voor te zorgen. Als er iets met de paarden aan de hand is, is het heel handig om er een volwassene bij te hebben om te helpen dingen te regelen. En als je het handig speelt zorgen zij lekker voor de boodschappen en het koken, hoeven jullie alleen maar aan te schuiven. Vork

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:34

Ah, eigen paarden, dat had je er niet bijgemeld maar dan kan je toch gaan en staan waar je wil? Alleen hoe je een huisje wil huren op jullie leeftijd zonder je ouders dat is mij een raadsel.

Toen ik nog die leeftijd had (lang, heel lang geleden Haha! ) gingen mijn zus en ik regelmatig met de pony's op vakantie, maar uiteraard wel met mijn ouders, die heb je daar toch echt voor nodig. Wij gingen trouwens naar Texel.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:21

tja, irritant is dat he? als je overal nog te jong voor bent. Ik kan me dat best voorstellen dat je zonder ouders en begeleiding op vakantie wil maar dat kan helaas echt nog niet hoor! jullie zijn 12 en 14. helaas, om alleen op vakantie te kunnen moet je toch echt ouder zijn. zelfs aan jongeren reizen naar het buitenland met begeleiding kun je nog niet meedoen daar moet je minstens 16 /17 voor zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit zou lukken.
De optie is wachten tot je ouder bent, je erbij neerleggen dat je nog niet oud genoeg bent, begleeiding accepteren en dan gewoon lekker genieten van een toffe trektocht door drenthe met begeleiding.
Of je moet samen met je ouders de huisjes huren, en julie gaan er rijdend heen en daar rondrijden en je ouders zijn dan tenminste in de buurt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:21

Ik ben het met mijn voorganger eens.
En op jullie leeftijd, krijg je het ook echt niet voor elkaar ergens een huisje te huren.
Tevens vind ik het onverantwoord voor als er wat met een paard gebeurd.
Niemand van jullie kan het paardje dan vervoeren en zijn jullie alsnog afhankelijk van begeleiding/volwassenen.

Ik zou het erg onverantwoord vinden hoor om het te doen.
Ik ga zelf 23 juni een week op vakantie met mijn paardje en ik ben 20 jaar. Toch neem ik zelfs nog mijn moeder mee.
Ten eerste hebben we dan toch samen vakantie en ten tweede is er altijd een meer ervaren iemand (niet met paarden, maar wel met regels etc) bij mij, mocht het onverwachts toch fout gaan.

Ik zou er niet aan beginnen als ik jullie was.

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:51