Zijn wij over een half jaar toe aan een 5-daagse kamp ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Quente_

Zijn wij over een half jaar toe aan een 5-daagse kamp ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 21:11

Ik ga dus van de zomervakantie (eind augustus) mee met kamp.
Op een soort van manege hier in de buurt,waar ik altijd elke week 2 uur buiten in het bos mee rijd..
Nou was ik vorig jaar al meegeweest met hun kamp..gewoon met hun paard. Maar dit jaar wil ik toch eigenlijk wel met mijn eigen.
Nou is mijn pony hier nog net 2 weken,en heb er ook nog niet mee buitengereden.
Zelfs nog niet mee gegallopeerd Tong uitsteken.
Energie heeft ze wel aardig,wat ik wel heb gemerkt met longeren.
Nou probeer ik dus elke dag haar te rijden,en anders maar longeren als ik wat minder tijd heb.
Het is een Welsh X arabiertje,die meestal wel aardig wat energie enzo hebben..
Maarja. Op het kamp word ook gesprongen,,freestyle,,dressuur gedaan etc.
Dat dressuur is geen probleem. Freestyle zal vast ook gaan,maar springen ..? Geen idee hoe ze daarbij nog reageert Lachen
Ik moet toch binnenkort zeggen of ik mijn pony meeneem of niet..
Ze moet immers ook 5 km. eerst naar de manege toelopen,(geen trailer) en dan moet ze nog een stuk of 15km. lopen..(als ze op de manege is aangekomen mag ze natuurlijk wel eventjjs rusten..en ze zullen vast wel een pauze nemen..)
Op het kamp zelf word ook aardig veel gereden de hele dag.

Zal mijn pony volgens jullie meekunnen..?
Natuurlijk is dat moelijk te raden als je haar niet kent..maar toch..

Amber_

Re: Zijn wij over een half jaar toe aan een 5-daagse kamp ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:41

Als je haar nu al langzaam opbouwt, zie ik daar echt geen problemen in. Ik weet niet hoe oud je pony is ?

Vorig jaar had ik mezelf in geschreven voor de Paarden4 Daagse, dat is zon 25 km per dag. Ik had mijn pony al goed getrainend, maar helaas maand van tevoren werd ze hoefbevangen. Ik balen, maar gelukkig mocht ik mee op mijn verzorgpony. Die heb ik voor dit evenement toen maar een maandje kunnen trainen, 6 dagen perweer. (Zondag rust). Nou ging super hoor ! Ja Gewoon genoeg krachtvoer voeren, waar ze haar Energie uit kan halen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:42

Iedere dag 2 uur rijden?

Ik mag toch aannemen dat dat niet op volle snelheid in galop gaat Haha!

Als jij nu traint, dan kan ze dat best aan! Een gezond paard moet dit aankunnen.

En als je bepaalde onderdelen nog niet kunt, zoals springen, dan sla je dat toch over? Kan je paard ondertussen even lekker uitrusten.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 18:10

Ik heb even aan mijn weigenootje gevraagd of zij wat springbalkjes en cavaletties mee wilt nemen etc.. Omdat die namelijk hindernissen verkoopt Lachen.. Wou ze wel,omdat ze dan zelf ook even kon springen met dr pony enzo.. Dus aan het springen ga ik straks over een tijdje even kijken hoe het gaat Lachen

Het is denk ik geen 2 uur per dag rijden..mischien wel meer..Buitenrit elke dag van 1 a 2 uur denk ik..en dan krijg je een paar uur daarna spring of dressuurles..Of freestyle..
Zo denk ik het tenminste Tong uitsteken

Ze is zekers gewoon helemaal gezond Lachen