De Bronzen Emmer, Drenthe, voor ruiter/menner, is dat wat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

De Bronzen Emmer, Drenthe, voor ruiter/menner, is dat wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 10:53

Wie is daar ooit geweest, hoe zijn de menroutes en rijroutes en kun je daar hele dagen rijden of is het meer beperkt?
We zijn meerdere keren in Drenthe geweest en daar heerlijk onbeperkt kunnen rijden, maar dit gebied ziet er wat kleiner uit, maar weer wel een leuk onderkomen.......
Hoe zijn de huisjes, dicht bij de stallen?
Ieder die tips heeft, ik hoor ze graag.....

Tanja

Re: De Bronzen Emmer, Drenthe, voor ruiter/menner, is dat wa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:31

Ik woon er 8km vandaan en kom er vrijwel iedere dag langs.
Ik ben nog nooit op het terrein geweest dus kan daar niets over melden maar wel over de omgeving hier. Er zijn hier uitgestrekte ruiterpaden, de Bronzen Emmer zit direkt aan het bos (ik dacht Boswachterij Gees maar die zie ik zo snel op hun site niet terug)
Ik zag op hun site ook het Mantingerzand genoemd worden, ik woon aan het mantingerzand maar daar mag je met je paard dus niet in, daar loopt alleen een ruiterpad omheen.
Ik kan verder niet echt een bijdrage leveren over hoe lang je hier buiten kan rijden want mijn paard durft het erf niet meer af sinds we hier wonen Clown maar ik wilde wel even melden dat je dus het Mantingerzand niet in mag met je paard.
De omgeving hier is wel verschrikkelijk mooi, ik wandel wel vaak met mijn paarden en pony's hier maar ga dan meestal via de fietspaden.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 08:45

Dank je voor je reactie, is het heel bosrijk de omgeving en niet te mulle paden, voor zover je weet?
Mijn man rijd aangespannen en het is gauw te mul om flink door te trekken.
Wij zijn meer de andere kant van Drenthe geweest, Drents-Friese Wold en Havelte, daar is veel bos en hei, maar nu es wat anders, en ook in jullie buurt zijn weer mooie dorpjes en leuke dingen om te doen voor onze dochter van 6.
Hoop dat er nog wat tips komen, voordat ik ga reserveren, dan weet je wat je ongeveer te wachten staat.....

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 08:51

Ik ben er geweest toen ik klein was (een jaar of 6) het is erg leuk voor je dochter, en dat is eigenlijk het enige wat ik nog ervan weet.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 09:31

De paden van wat ik boswachterij Gees noem (ik ben er nog steeds niet achter of die boswachterij nou echt zo heet Bloos ) zijn geweldig breed en er wordt veel gemend. Ik loop daar wel erg vaak met mijn hond en voor zover ik zonder paard kan beoordelen zijn de paden niet heel erg zwaar. Ik ben vooral onder de indruk van de breedte van de paden, dat was ik in het westen namelijk niet gewend Clown
Bosrijk, ja, maar dat ligt er maar net aan wat je gewend bent, hier lopen de verschillende boswachterijen in elkaar over met meestal een klein dorpje ertussen, het zijn dus geen lappen bos als bijvoorbeeld het Drents-FrieseWold maar meer afwisselend.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:02

Ik ben er vorig jaar zomer geweest. Het is een hele mooie camping met mooie stallen en weiland.
Het bos vlak aan de camping vond ik tegen vallen, met minder dan een uur waren we er doorheen. (wij willen graag dachtochten maken)
En voor het volgende bos moesten we best een eind langs de weg.
Toen wij er waren was het bagger weer, dus de paden waren niet mul maar zeiknat Haha! . Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat is als het lange tijd droog is. Wel waren het over het algemeen brede paden, dus je kan er wel met een kar rijden.
Mijn mening: als je veel dagtochten wilt maken zou ik het niet doen. Als je een uurtje genoeg vind is het hartstikke leuk. En je kon er toen ook heel leuk springles krijgen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 20:42

Klinkt goed, en de bedoeling is dat we vanalles gaan doen, het zwembad is leuk voor onze meid van 6 en de omgeving lijkt me ook leuk, dan maar wat minder lange ritten,ook niet zo'n probleem.
Weet iemand of er op de manege daar nog wat georganiseerd wordt, lessen voor kinderen o.i./d?
Is de omgeving meer vlak en hei/veen en minder bos heb ik het idee, houd zelf wel van de bossen en na het bosrijke drents friese wold, ben ik erg verwend....
Iemand tips voor leuke uitstapjes in de buurt?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:54

Kijk eens op de website: http://www.de-bronzen-emmer.nl volgens mij is daar van alles te doen!

Voor een mooie wandeling kan ik het Mantingerzand echt aanraden (zonder paard dus) is een zeer mooi natuurgebied, niet geweldig groot maar wel geweldig Haha!

5 Augustus is er in Orvelte weer de dag van het paard en verder is Orvelte sowieso leuk voor een uitstapje.

Je kan ook de VVV even raadplegen, Meppen ligt in de gemeente Coevorden maar de gemeente Midden Drenthe ligt er tegenaan, daar kan je ook nog op zoeken.

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:03

Ik ben een paar jaar geleden daar op vakantie geweest en heb toen ook een les gehad op de manegepaarden. Er staat ook op de website:

'Mocht u geen eigen paard of pony hebben, dan kunt u lessen nemen of een buitenrit maken op een van de manegepaarden. Dit geldt zowel voor beginnende als gevorderde ruiters. Kinderen kunnen natuurlijk altijd helpen bij het verzorgen van de paarden en pony's.'

De huisjes liggen best dicht bij de manege. Altans, wij hadden toen een huisje wat zelfs op de manege uitkeek. We konden toen ook via een binnendoorweg makkelijk naar de bak toe. Je kunt zelfs ook met je caravan voor de bak staan en tussen de weides in.

De vakantie was voor mij als paardenliefhebber zeer geslaagd, maar volgens mij valt er ook nog genoeg in de buurt te doen.
Groetjes..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 09:17

Bedankt alvast, ik heb contact met ze gehad, dus ff afwachten, we nemen 2 shetten en 1 rijpaard mee, dus kijken of ze wat kunnen regelen qua weide prijs......
We gaan dan in Oktober, dus hebben nog even, dan is het overdekte zwembad ook wel lekker.
Weet je toevallig nog welk nr huisje je toen zat, ik wil wel graag zicht op de wei hebben, voor zover dat kan.
Ben je ook veel buiten wezen rijden of meer binnen?
In de meivacantie gaan we naar de Veluwe, lijkt me ook leuk,maar ik heb gewoon wat met Drenthe, zo authentiek als dat is, super

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:33

Pff, welk nummer huisje we toen hadden dat weet ik niet meer. Maar ik heb daar toen met de manegepaarden binnen gereden. Ik wilde toen wel een buitenrit maken, maar helaas zal alles al vol. Maar volgens mij is de omgeving wel leuk om te rijden. Ja drenthe is inderdaad heel leuk. De hunnenbedden, boerderijtjes, echt gezellig!

marjoleine

Re: De Bronzen Emmer, Drenthe, voor ruiter/menner, is dat wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 16:36

Ik ben er 5 jaar geleden voor het laatst gewwest. Wij zijn er 4 jaar achter elkaar 2 keer per jaar op vakantie geweest. Ik vond het altijd heel erg leuk en gezellig. Maar het zal in de tussentijd wel veranderd zijn. Wij stonden altijd bij de manege met de caravan en de paarden stonden in de pot stallen achter de buitenbak (die heeft mijn vader nog bestraat) of in de hoofdstallen bij de binnenbak.
De huisjes staan dicht bij de stallen, het huisje wat het verst weg staat is 4 min. ofzo naar de stallen lopen. Je kan er heel goed buiten rijden, je hebt de Mepperdennen en daar kan je best een aardige tocht in maken. Het dorpje is inderdaad klein, maar dat vond ik altijd wel leuk..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 09:34

ik woon er dichtbij.. ik rij er al jaren:P en het is nooit gaan vervelen.. je kan hele einde weg rijden..

specialtimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:26

ik ben er op vakantie geweest afgelopen zomer met de pony,
ging supper van uit het huisje konden we haar in het land zien staan.
alleen wat jammer was dat de dazen heel veel meer zijn dan hier.
en dat ik niet in het bos gereden heb vond ik ook wel jammer.
vedder is het het proberen echt waard! Knipoog