Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rozahorse

Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 14:55

Hallo

Ik heb een vraagje ik heb 2 fjorden en moet altijd buitenrijden heb geen bak.
Heb ik een ruiterbewijs daarvoor nodig en is een ruiterpaspoort iets anders.
Wie weet waar je het in zoetermeer kan halen.
Ik zou het het liefste met mijn eigen fjord willen doen maar die kan niet springen.
En moet je echt leseen volgen.
Alvast bedankt

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 11:18

Hoi Rozahorse,

In principe heb je niet persé een ruiterbewijs nodig, tenzij het bij jou in de omgeving verplicht is om buiten te rijden. Maar dat zul je even na moeten vragen bij bijvoorbeeld Staatsbosbeheer of Stichting Recreatie Ruiter.

Een ruiterpaspoort is iets anders. Dit is een blauw boekje wat samenhangt met de FNRS. Je kunt dit bijvoorbeeld aanvragen als je op een manege rijdt die hierbij is aangesloten. Je promotiepunten die je op (onderlinge) wedstrijden haalt worden hierin genoteerd. Verder is dit geen verplicht item.

In zoetermeer zou ik zo snel geen locatie weten, maar je zou je ruiterbewijs kunnen gaan halen op Stal 't Reelaer in Raalte. Dat kan al in 1 weekend terwijl op veel maneges het tegenwoordig een traject is in verschillende onderdelen en het dus veel langer duurt. Voor meer informatie kun je even kijken op www.reelaer.nl

rozahorse

Berichten: 1456
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: zoetermeer

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 12:06

alvast bedankt maar die manege is te ver uit de buurt.

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 13:05

Lees hier even over het nut (of het nutteloze) van het ruiterbewijs. viewtopic.php?f=163&t=710396
Dus, nee, je hebt niks nodig om buiten te rijden, tenzij je de pech hebt bij een bos te wonen waarvan de beheerder het verplicht heeft gesteld.

Anoniem

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:49