Wij hebben overnacht bij araber-gestut Sheherazade, station nr. 51 (zie http://www.eifelzupferd.de/stationen/51.shtml). We verbleven in een ruime vakantie woning direkt boven de stallen waar onze paarden in stonden. Ik heb helaas geen foto's van de woning, maar alles zag er keurig en heel compleet uit. Onze paarden stonden in 2 binnenboxen, lekker dik opgestrooid met stro. Hooi konden we zelf pakken (moesten we wel extra betalen), krachtvoer hadden we zelf mee. Ik geloof dat er ook een mogelijkheid was om de paarden in een soort loopstal of paddock ofzo te zetten. De mensen waren erg vriendelijk. Vanuit de stallen kon je meteen te paard, richting bos. Wij hadden onze hond (duitse herder) ook bij ons, was geen probleem. Koste geloof ik 3 euro per nacht.
Het is wel aan te raden om je paarden op ijzers of hoefschoenen te hebben, veel paden in de Eifel hebben een vrij harde ondergrond. Wij hebben maar 2 x een rit gemaakt, waarvan 1 lange. Dan was het nog goed te doen met de hoeven, maar ik zag al wel aan mijn merrie die regelmatig hoefschoenen aan moet hebben, dat haar hoeven toch wat beschadigd waren.
Hier nog een foto van de stallen, beetje onduidelijk, maar het geeft een indruk.