Bang voor samen te rijden met buitenrit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Bang voor samen te rijden met buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 13:36

Hallo,

Ik hou heel erg veel van buitenrijden, al helemaal om met iemand anders samen te rijden. Dat deed ik dan ook heel veel. Tot het eens heel erg goed mis ging. We gingen met zijn drieën buitenrijden in de herfstvakantie. Mijn verzorgpaard ging er tussenuit, wat ze eigenlijk anders nooit had gedaan. Die andere paarden volgden natuurlijk. Een meisje kreeg het paard wel meteen terug, maar een andere niet, ik ook niet. Mijn verzorgpaard ging pas rustiger toen we op de verharde weg zaten. Het meisje dat haar paard niet terugkreeg knalde onder het "tussenuit" gaan tegen een paaltje en niet zo'n beetje ook. Paard had zijn schouder gebroken en moest ingeslapen worden. Hiervan had ik zo'n schuld gevoel over! Eigenlijk nu nog, maar niet meer zo erg als eerst.
Na een tijdje ging ik weer buitenrijden met mensen, we gingen eerst losrijden in het land en opeens ging mijn verzorgpaard er weer tussenuit, kreeg haar daarna wel meteen terug. Maar galopperen hadden we daarna niet meer gedaan buiten, wel nog op het land. Ik rijd nu bijna elke zondag met die mensen mee naar buiten, zij houden gelukkig wel rekening met mij dat ze niet galopperen. Alleen dit vind ik niet leuk voor hun.
Hoe kan ik nu mijn angst loslaten en weer volop genieten van een buitenrit? Ik heb ook vaker alleen gereden met een buitenrit, daar galoppeer ik ook gewoon maar dan doet ze niets. Eerder heeft ze nooit zo'n dingen gedaan, alleen sinds het ongeluk, het hele verhaal:
viewtopic.php?f=100&t=677099&hilit=
* het meisje heeft nu wel een nieuw paard, maar ik blijf het erg vinden voor haar

Heeft er iemand nog tips voor mij? Alvast bedankt Lachen

Groetjes, Michelle

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Bang voor samen te rijden met buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:47

Kun je niet een keer met iemand meegaan die een heel braaf paard heeft?

basedate

Berichten: 24
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Bang voor samen te rijden met buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:36

MIsschien kan je regelen dat er een begeleider meegaat, gewoon voor de zekerheid? Die weten meestal wel precies wat te doen. En je moet natuurlijk nooit twijfelen weer te gaan galloperen buiten Lachen Want hoe vaker je twijfelt en het niet doet, hoe groter de stap wordt om het weer te doen Lachen

Succes Vork
Kusje Brigitte

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Bang voor samen te rijden met buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:23

misschien een keer met 1 ander persoon met een rustig paard rijden en dan rustig weer opbouwen met meerdere mensen