[Het gooi] Mooie buitenrit in het gooi?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evaa_

[Het gooi] Mooie buitenrit in het gooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 21:25

Wie weet een leuk bos/hei/strand waar het zekerweten voor paarden toegangelijk is, waar gelegenheid met trailer parkeren is, en gewoon lekker te rijden is, met ruiterpaden enzo voor een galopje! ?

In het gooi, dus omgeving Hilversum!

Groetjes Eva,

Margee

Re: [Het gooi] Mooie buitenrit in het gooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 07:23

Niet zo moeilijk.... je rijdt vanaf Nederhorst naar 's-Graveland, dan over de Leeuwenlaan naar Hilversum. Halverwege, vlak voor Hilversum begint, afslaan naar links in een bocht (glasbak en grasveld) kun je een trailer parkeren en het bos inrijden. Via de ruiterroutes kun je over de nieuwe natuurbrug oversteken naar de hei en naar La Provence rijden. Kun je ook weer oversteken en zelfs zo helemaal naar Soest toe. Je hebt alleen een ruiterkaart nodig van het GNR www.gooisnatuurreservaat.nl. Daar krijg je ook een kaartje met de routes.

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 12:00

je kunt ook leuk rijden op de lage vursche, daar heb je zo'n restaurantje met een stal ernaast waar je je paard voor een uurtje in kan zetten, dan kan je zelf even wat eten, er zijn daar hele mooie ruiterpaden en het is met de trailer makkelijk te bereiken..
veel succes ermee.!!

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 17:54

Margee schreef:
Niet zo moeilijk.... je rijdt vanaf Nederhorst naar 's-Graveland, dan over de Leeuwenlaan naar Hilversum. Halverwege, vlak voor Hilversum begint, afslaan naar links in een bocht (glasbak en grasveld) kun je een trailer parkeren en het bos inrijden. Via de ruiterroutes kun je over de nieuwe natuurbrug oversteken naar de hei en naar La Provence rijden. Kun je ook weer oversteken en zelfs zo helemaal naar Soest toe. Je hebt alleen een ruiterkaart nodig van het GNR www.gooisnatuurreservaat.nl. Daar krijg je ook een kaartje met de routes.

Bedankt! Ik weet wel waar je bedoelt, alleen daar ben ik al eens geweest, maar dan lopend erheen met me pony. Alleen we zyn toen niet heel ver het bos in geweest!
Alleen heb je daar een ruiterkaart voor nodig? Bloos!
Thanks! Lachen

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:14

Voor Spanderwoud heb je een ruiterkaart nodig. Korst geloof ik 40 euro per jaar (iets in die richting).
Oversteken met de natuurbrug kan idd, maar ik neem aan dat je met de shetlander gaat? Ik denk dat die afstand wat te groot voor hem wordt.Dan zou ik er zelf voor kiezen om de trailer bij La Place neet te zetten (op de weg van Hilversum naar Laren) en van daaruit de hei op te rijden.