Als aanhanger van minder = meer, geloof ik niet in het meezeulen van spullen doch zowel een goed (zak)mes als een hoefpik zijn zelfs in mijn ogen zowat onmisbaar. Ideaal als het een praktische combi zou kunnen zijn, want flutspul is alleen maar zinloze ballast.
Via een wonderlijke omweg heb ik een degelijk ding op de boerderij gekregen. De leverancier is worldknives.com
Het heeft een robuust handvat met stevig, stoot- en valbestendig rubber om een solide rvs-mechanisme.
- Het mes is uitgeklapt ECHT goed geblokkeerd en heeft op de fuerte (forte) een gekarteld stukje waardoor het snijdt en zaagt. Het rvs-blad is niet gehard of van carbonstaal dus kan aardig wat misbruik hebben. De prijs daarvoor is dat je het snijvlak regelmatig even moet aanzetten.
- De stevige hoefpik heeft een fijne vorm die niet per ongeluk te diep in de straalgroef kan steken en aan de basis een haak voor kroondoppen.
Geen gelikt hebbeding, wel praktisch, veilig en bedoeld om een leven lang te gebruiken.
Ook inclusief verzendkosten, accijns en BTW is het waar voor het geld.
DIT is het éérste product wat ik op mijn site zou willen verkopen! De communicatie met de inmiddels gevonden fabrikant verloopt echter nog wonderlijker dan de verzendweg was. Uiteindelijk echter zijn de messen toch hier gekomen dus ik hou hoop

Veel buitenrij-plezier ermee
HC
dus ik ben al voorzien 
maar idd geen blokkering maar ik heb nog niet meegemaakt dat dat ding ineens dichtklapt, zou natuurlijk zo kunnen gebeuren. Die HC heeft vind ik een mooi functioneel ding.