Is je paard verkeersmak?
Maar maak jij heel vaak én juist té vaak iets mee wat gewoon gevaarlijk is.
Bijv. Auto's die je te hard benaderen, agressie van andere weggebruikers.
Is er een weg waar je wel mag rijden maar gewoon niet aandurft, heb jij wat meegemaakt wat
door een medeweggebruiker je is aangedaan en dan graag redelijk bijtijds, niet van jaren terug.
Zou je dan je verhaal hieronder neer kunnen schrijven voor mij met de toestemming dat
ik het door mag sturen naar de programma makers 'Blik op de weg'
Ik zal het even uitleggen.
Ik ben Rilana en een heerlijke buitenrijder

Het is voor mij soms onmogelijk om relaxed buiten te rijden omdat de auto's op omgaande wegen van mijn woonplaats Meppel je met 70 a 80 km vlak of in ieder geval dicht naast je voorbij te scheren. Nu zijn mijn paarden behoorlijk verkeersmak maar tegen zulk geweld is mijn paard ook niet tegen bestand.
Ik heb dit, samen met een filmpje van mij gestuurd naar blik op de weg en kreeg een mailtje terug met de vraag of ik meerdere plekken wist en mensen die dit ook zo ervaarden.
Als hun genoeg materiaal hebben, komen ze naar deze plekken, zo ook bij mij filmen in Meppel.
Wat heel fijn is, is dat ze weten dat dit erg speelt onder de ruiters en dát ze er werk van gaan maken in één van hun uitzendingen.
Dus daarom deze oproep.
Je mag ook PB'en, maar het fijnste is dat je wel toestemming geeft voor je naam en woonplaats en of ik het verhaal door mag sturen naar het programma.
Echt heel erg bedankt en ik hoop natuurlijk als mede-buitenrijder dat ik veel reakties krijg.
Hier mijn filmpje:
http://www.zippyvideos.com/957908920640 ... gaverkeer/

)

Dat heet gewoon je route plannen en uitzoeken 
Ik rijd zelf altijd buiten, maar ik kan je helaas niet aan voorbeelden helpen. Mijn vzpaard is zo bomproof als wat als het gaat om auto's, maar 'vreemde' obstakels langs de weg zijn dan weer ineens heel eng