ervaring met boeken van ruitervakantie bij time-out?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xkittyx

ervaring met boeken van ruitervakantie bij time-out?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 15:02

ik ben aan het kijken om een weekendje te boeken, maar ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de vakanties van time-out?

Anoniem

Re: ervaring met boeken van ruitervakantie bij time-out?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:04

Volgens mij is het wel goed. Ze hebben iig goede maneges uitgekozen om vakantie bij te vieren. Het enige wat ik wel weet is dat veel maneges niet echt blij zijn met time-out, aangezien time-out 80% van de opbrengst van de reissom voor zichzelf houd Nagelbijten / Gniffelen Heb ik ooit eens gehoord van een manegehouder in het buitenland.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:21

Miss_Montana schreef:
Volgens mij is het wel goed. Ze hebben iig goede maneges uitgekozen om vakantie bij te vieren. Het enige wat ik wel weet is dat veel maneges niet echt blij zijn met time-out, aangezien time-out 80% van de opbrengst van de reissom voor zichzelf houd Nagelbijten / Gniffelen Heb ik ooit eens gehoord van een manegehouder in het buitenland.

Weleens gekeken naar de prijzen die ze vragen? Ooit eens rechtstreeks geboekt?
Natuurlijk zit er voor Time-out een marge tussen, die mensen moeten ook ergens van leven, maar 80% is echt volslagen uit de lucht gegrepen.
Niemand is verplicht om zaken te doen met Time-out, dus als je te weinig vangt, ga je toch naar een ander! Ik boek mijn vakanties meestal rechtstreeks bij het bewuste bedrijf, die niet zelden eerst bezocht zijn...........

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:33

Als je via Time out een leuke stal/plaats hebt gevonden dan kan je via google vaak wel op de website van de desbetreffende stal komen. Vaak is rechtstreeks boeken een stuk goedkoper. Het scheelt in elk geval de boekings,- en administratiekosten. Mijn allereerste paardrijvakantie heb ik wel via Time Out geboekt. De kale prijzen waren toen het zelfde als wanneer je rechtstreeks boekt. Het voordeel van een reisorganisatie is dat ze bijvoorbeeld ook het vervoer naar de stal voor je kunnen regelen. Als je direct boekt moet je dat zelf regelen.

xkittyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 22:03

mag ik vragen welke reizen jullie hebben gedaan? ik ben benieuwd naar die in België, Hoge Kempen

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:41

ik ben naar Andalucië geweest. Het was een combinatie van buitenritten en dressuurlessen. Ik was samen met nog twee vriendinnen. Terwijl wij er waren was er nog een meisje alleen, zij reed meestal met ons mee, want we hadden wel een beetje het zelfde niveau. Ook was er nog een familie, maar die reden alleen lessen omdat ze allemaal beginnend waren.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:07

Ik heb zowel via time-out als via trailfinders verschillende keren een reis geboekt meestal naar de zelfde locatie. Dit was dan omdat dan bij de ene geen plaats meer was en bij de andere wel. Maar dit is mij altijd goed bevallen. Ik ga meestal naar de ardennen (bij Harze)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 09:02

ik heb een aantal jaar geleden een reis geboekt die ook in hun catalogus stond. Ik heb deze toen rechtstreeks geboekt bij het bewuste ruitersportcentrum. Dit scheelde toen ong. 100 euro. Gewoon even zoeken op internet.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:15

Marsu schreef:
ik heb een aantal jaar geleden een reis geboekt die ook in hun catalogus stond. Ik heb deze toen rechtstreeks geboekt bij het bewuste ruitersportcentrum. Dit scheelde toen ong. 100 euro. Gewoon even zoeken op internet.

Hoeveel procent van de prijs was dat? Enne, wat heb je nog allemaal zelf moeten regelen (=tijd) wat anders gewoon door hen gedaan zou zijn?
Als je overal de weg weet, niks hoeft uit te zoeken maar gewoon kunt boeken, dan heeft het wel nut, maar als je dagen bezig bent om de reis zelf te regelen, dan kun je je afvragen of het de moeite is.
Als ik m'n vakantie in GB boek, dan is dat rechtstreeks. Ik ken de tent waar ik heen ga, ik weet waar ik de boot ga boeken en de weg weet ik ondertussen ook vrij goed in GB, dus ja, ik doe het ook zelf. Maar niet iedereen weet in half Europa de weg en niet iedereen dondert gewoon de zooi in de auto en vertrekt.

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:08

Vorig jaar zijn we via Time-out naar Wales geweest, gewoon Super Lachen
Ook heel behulpzaam zijn ze daarvan enso.
We gaan voor volgend jaar in de meivakantie een week-end naar België boeken, 3 dagen + nachtrit Lachen
Wij zijn er zeer tevreden over Lachen

cindyvdlans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 14:11

Hoi

Bij stal Hoursinne kan je rechtstreeks boeken, deze willen niet aansluiten bij een organisatie, omdat ze graag eerst persoonlijk contact willen met de mensen die komen!
Ze houden veel van hun paarden en willen weten wie er komt rijden en je hebt er veel vrijheid.
Dit adres bezoek ik nog regelmatig vanwege het feit dat ik mijn paard daarheen heb gebracht voor de rest van zijn leven.
Ze rijden hun ritten met de paarden die ze opgevangen hebben en de paarden genieten enorm van de ritten.

Wil je meer weten over hun, dan kan je een kijkje op hun site nemen en je mag mij ook altijd een mailtje sturen.

Ik maak een beetje reclame voor ze, omdat ze zich ook inzetten voor de opvang van dieren/paarden die opzoek zijn naar een goed tehuis.

Dit is hun site; www.paardrijden-in-de-ardennen.be

Groetjes,

Cindy

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 22:33

ikke schreef:
Hoeveel procent van de prijs was dat? Enne, wat heb je nog allemaal zelf moeten regelen (=tijd) wat anders gewoon door hen gedaan zou zijn?
Als je overal de weg weet, niks hoeft uit te zoeken maar gewoon kunt boeken, dan heeft het wel nut, maar als je dagen bezig bent om de reis zelf te regelen, dan kun je je afvragen of het de moeite is.
Als ik m'n vakantie in GB boek, dan is dat rechtstreeks. Ik ken de tent waar ik heen ga, ik weet waar ik de boot ga boeken en de weg weet ik ondertussen ook vrij goed in GB, dus ja, ik doe het ook zelf. Maar niet iedereen weet in half Europa de weg en niet iedereen dondert gewoon de zooi in de auto en vertrekt.

Dat scheelde ong. 20% Was trouwens in Wales. Het verblijf was gewoon een arrangement wat ze zelf ook op internet aanboden. Verder gewoon easyjet vlucht en de bus gereserveerd. Afgehaald op het station waar de mensen die via time out reserveerden ook werden afgehaald.
Verder ben ik erg makkelijk en reis gerust in mijn eentje half europa door met een rugzak en een buskaartje.

Mandy30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:14

Bij Time-out zitten mensen die weinig verstand hebben van paardrijden. Als ze vragen naar de ervaring die iemand met paardrijden heeft en deze persoon zegt dat ze bijvoorbeeld twee of drie jaar rijden dan gaan zij er al vanuit dat je een ervaren ruiter bent. Maar er zit ook nog een verschil tussen het aantal keren per week dat je rijd natuurlijk. De ene rijd 1x per week en de ander misschien 5x. Dat is wel een degelijk groot verschil. En dat merk ik ook als ik weer eens een buitenrit moet begeleiden.

xkittyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 21:33

ik heb inmiddels geboekt, maar dat ging niet echt soepel. heb erg veel achter de bevestiging aan moeten bellen en mailen. inmiddels toch wel ontvangen. nu maar hopen dat vakantie goed is.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 21:45