Mijn collega woont in leiden. Ze heeft ongeveer 1.5 jaar op een manege gereden en wil graag een strandrit maken. Ze had naar katwijk gebeld maar kreeg daar een beetje het idee dat ze 1.5 jaar niet voldoende ervaring vonden. Ze is afhankelijk van OV/fiets. Wie weet adressen waar ze een strandrit (onder begleiding) zou kunnen maken?
Maar ook, de screening is daar tegenwoordig door schade en schande heel erg streng geworden. Ik kan me dus best voorstellen dat ze wat is afgeschrikt na telefonisch informatie te hebben ingewonnen.
Ze kan dan het beste ergens in juni/juli op het strand gaan rijden.
Verder heb je nog Bakker en Smit in Noordwijkerhout. Dan heb je al een stuk door de duinen achter de rug voordat je op het strand bent.
Manege Smit in Noordwijkerhout, kijken goed naar de ervaring die een ruiter heeft en de ritjes zijn goed onder controle (geen wilde renpartijen op het strand)
Manege Smit houd goed rekening met je rijervaring en het paard dat ze je geven. Maar het zijn geen wilde gallopen over het strand (wel lekker stappen door de branding en een eventueel een handgallopje)