Ruitervakantie dressuur Spanje/Portugal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiesBento

Berichten: 220
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Leuven (B)

Ruitervakantie dressuur Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-06 18:19

Ik zou graag volgende zomer aan een ruitervakantie deelnemen, waar je vooral een dressuurstage krijgt op Iberische paarden, dus voornamelijk Spanje of Portugal.
(via time-out, explore 360, trailfiners, Hipic Rodonya, enz...)

Zijn er mensen die al zulke vakantie gemaakt hebben en wat zijn jullie ervaringen?

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ruitervakantie dressuur Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:13

Ik heb een tijdje geleden zo'n hele gave vakantie bij Bokt International zien staan, was ook dressuurvakantie in Portugal. Zag er goed uit. Misschien kun je die eens opzoeken om te kijken of dat wat voor je is..?

x_Lys

Berichten: 2004
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: T Westland

Re: Ruitervakantie dressuur Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 23:15

Mij lijkt dit ook wel wat, alleen dan in Nederland. Weet daar misschien iemand een andresje voor?

shadowfax16
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-11-06
Woonplaats: Hoensbroek

Re: Ruitervakantie dressuur Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 16:39

lijkt me wel spannend.. maar nog noiot verder vangehoord dus kanje ook niehelpen

LiesBento

Berichten: 220
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Leuven (B)

Re: Ruitervakantie dressuur Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 18:25

Toch bedankt voor jullie reacties !

Lieke_Nuki
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-03-06

Re: Ruitervakantie dressuur Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:36

ik ben vorig jaar ook met time out naar hongarije geweest! was erg leuk redelijk goed geregeld, mooie stallen. We gingen daar wel vaker door de heuvels ritten maken dan dat we echt dressuur les kregen (was ook in het engels dus was moeilijker). maar het is erg goed bevallen!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ruitervakantie dressuur Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:14

En ik heb goede ervaringen met trailfinders (nl ruitervakantie in Ierland), maar helaas kan ik je niks over ruitervakanties in Portugal vertellen

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Ruitervakantie dressuur Spanje/Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:54

Ik ben twee jaar geleden naar Andalusiƫ geweest om daar paard te rijden. Wij hadden een week met zowel dressuurlessen als buitenritten. De dressuurlessen waren op zich wel leuk, maximaal twee man, maar gingen tot ongeveer m2/z1 niveau dressuur. Voor mij hoog genoeg omdat ik toen ongeveer op l1 niveau reed. Voor mijn twee mederuiters wat minder, omdat deze al wat verder waren. Wel hebben deze op de hengsten gereden en hield ik het bij de ruinen, vond ik zelf ook een fijner idee. Soms was de instructie wel lastig te begrijpen, want het was in het engels. De buitenritten waren heel erg leuk, ben zelf sowieso meer een recreatieruiter. Waar wij waren werden de paarden op zich goed behandeld, maar ze zijn wel harder dan hier in Nederland doorgaans, scherpere bitten, wat makkelijker over dingen als wondjes of net niet regelmatig lopen. Verder nog een tip. Als je gaat ga niet in de zomer. Wij hadden soms dagen boven de 40 graden, dan gingen we of 's ochtends heel vroeg rijden of pas 's avonds na achten. Overdag is het dan te warm om wat te doen, ook om de omgeving te bekijken of naar het strand te gaan. Mij lijkt het voorjaar het mooist omdat de omgeving dan groener is dan in het najaar.