allen rijden in het bos

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Suzann3

allen rijden in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 15:45

heyy,
ik ben suzanne en ik woon in noorwegen. Pling
een kennis van mij heeft 2 paarden (waarvan 1 half van mijn opa is) .
ik mag op een van de 2(odin) rijden ... maar ik heb in mijn hele leven 5 lessen gehad.

vorig weekend mogt ik voor het eerst op odin rijden.
ik werd op het paard ''gezet'' en het bos in gestuurd ... Knipoog
ik ben op zoek naar een plaats om les te nemen maar het kan nog wel even duren voor dat ik dat vind.. Boos!

weet iemand dingen om in het bos te doen om een beetje aan odin te wennen ...

Melia

Re: allen rijden in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:00

veel overgangen rijden, kijken of ze reageerd op je hulpen, en of ze makkelijk te sturen is, en makkelijk terug te nemen, kijken of ze goed reageerd naar je beenhulpen, dus wat versnellen, weer wat langzamer.
Misschien als het goed gaat, en als de pony (goed) springervaring heeft, eens een (veilig) boomstammetje zoeken en daar overheen springen, moeten natuurlijk geen uitstekende takken of iets anders aan zitten, en kijken of er geen kuilen voor of na de sprong zitten.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:03

mss heel erg standaard: maar ik vind het nu echt niet veilig om na 5 lessen een hele tijd terug dan nog wel, op een onbekend paard alleen in het bos te rijden. maar dat kan mss ook aan mij liggen!
Na 5 lessen kan je (volgens mij) echt niet genoeg om een buitenwandeling te doen laat staan buiten te "rijden"!

Zeker niet aanvallend bedoelt hoor! Heel leuk dat je een vzpaardje krijgt trouwens. mss eens vragen als er ergens een gesloten weide is? een bak, ofzo? of vragen als er iemand (bv je opa) wil mee gaan naar he bos en telkens op de zelfde plaats blijven rijden dat hij je wat les geeft ?! het is maar een idee natuurlijk! En ik weet ook niet als je goed kan rijden ofzo. Maar dat is mijn advies! Nogmaals : het is zeker niet slecht/aanvallend bedoelt hoor! Lachen En veel succes nog met dr!

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:06

SOET schreef:
mss heel erg standaard: maar ik vind het nu echt niet veilig om na 5 lessen een hele tijd terug dan nog wel, op een onbekend paard alleen in het bos te rijden. maar dat kan mss ook aan mij liggen!
Na 5 lessen kan je (volgens mij) echt niet genoeg om een buitenwandeling te doen laat staan buiten te "rijden"!

Zeker niet aanvallend bedoelt hoor! Heel leuk dat je een vzpaardje krijgt trouwens. mss eens vragen als er ergens een gesloten weide is? een bak, ofzo? of vragen als er iemand (bv je opa) wil mee gaan naar he bos en telkens op de zelfde plaats blijven rijden dat hij je wat les geeft ?! het is maar een idee natuurlijk! En ik weet ook niet als je goed kan rijden ofzo. Maar dat is mijn advies! Nogmaals : het is zeker niet slecht/aanvallend bedoelt hoor! Lachen En veel succes nog met dr!

Helemaal mee eens. Zou er niet aan moeten denken, alleen in het bos met een paard die ik niet/nauwelijks ken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:07

met SOET eens, wat als hij of zij schrikt en je kan haar niet houden? kan zomaar gebeuren in het bos.. als er een paar eenden wegvliegen ofzo, en idd een weiland of bak in de buurt opzoeken, en vragen of je daar een paar keer mag rijden (hier is ook geen bak en ik rij ook in een andere bak, als ik in de bak wil rijden) is er geen ponyclub ofzo vlakbij waar je les kan krijgen? ik ben ook lid van een ''club'' en mag de bak daarvan altijd gebruiken..

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 21:01

er is geen club op 300 km omtrek ... geen bakken .. geen maneges... het is in een klein dorpje in noorwegen ....en de omhijnde weilanden ligt een meter sneeuw op of ze zijn te steil om te gebruiken)

(het bos waar ik rijd is trouwens erg klein .. en ik gebruik vooral het weggetje naar mijn opa's huis)

en ik ken odin trouwens al veel langer hoor..
ht is niet dat ik op het eerste de beste paard stap....

cratos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:49

Hoi,

Ja dat is geweldig in het bos rijden!
Doe ik ook altijd, Maar ik geef je een advies.
Het is verstandig om in jou situatie niet alleen in het bos te gaan rijden!
Kan dat niet of heb je niemand om mee te gaan, neem dan in ieder geval een mobieltje mee!!!
Ingeval bij nood! kun je altijd bellen. En ga vooral niet in de avond maar op de dag! En ik zou als ik jou was toch een paar lesjes nemen.
Of je komt een keer bij ons langs en dan scheuren we de hele veluwe over Haha!
Groetjes Dennis

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:53

haha.. is wel een stukje weg.. de veluwe vanuit noorwegen Knipoog

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:17

ik ga altijd over boomstammetjtes springne

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:24

Je zegt dat je maar 5 keer les hebt gehad. Betekent dit dat je wel meer rij-ervaring hebt, of is dit ook echt het aantal keer dat je op een paard hebt gehad. Als dit laatste het geval is, vind ik het levensgevaarlijk om met het paardje naar het bos te gaan, hoe leuk dat ook is.

juliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:06

Als je een beetje een open plekje in het bos hebt, kan er misschien iemand met je mee, of iemand die met je meerent aan de longe zeg maar Lachen, of als je een nog groter open veld hebt, kun je dat misschien als bak gebruiken min of meer Lachen. doe veel aan de hand, dat het paard je vertrouwen krijgt, verder kan ik eigenlijk ook niks meer bedenken.
Maar alleen gaan zou ik ook zeker niet doen Lachen succes!

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:55

ik had er na 5 rijlessen niet aan moeten denken om alleen het bos in te gaan....dooooooodeng... Nagelbijten / Gniffelen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:30

ik heb het idee dat je wat weinig ervaring hebt om zo alleen op pad te gaan. Is het niet mogelijk samen met iemand uit rijden te gaan?
Neem in ieder geval een mobiel mee zodat je hulp in kunt roepen.