Hoe ouders overtuigen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:31

Hey iedereen,

Ik zit met een klein probleempje ...

Heb een verzorgpony waar ik van de eigenaar gerust mee alleen naar buiten mag, maar mijn ouders zien dat niet zitten. Ik begrijp het wel (mijn mamma werkt in het ziekenhuis), maar toch..

Hoe kan ik hen overtuigen?

Feiten:
- ik heb altijd een cap op + gsm bij
- pony is 500% betrouwbaar
- ik ben 500% zeker
- eigenaar vind het ook totaal geen probleem (stelt het zelfs voor omdat ze ook niet altijd tijd heeft om mee te gaan)
- ben al eens 2u alleen op pad geweest (had ik met mijn ouders in de helft afgesproken en dus alleen heen en terug)
- kan een sms sturen wanneer ik vertrek en terugben en ook laten weten waar ik ongeveer ga rijden.. Al weet je dat nooit want als je éénmaal aant rijden bent wil dat nog wel eens afwijken Clown

Denk dat dit zowat de belangrijkste dingetjes zijn .. Ik zie totaal niet in waarom het dus niet zou gaan alleen, maarja, als mijn ouders niet akkoord zijn .. Ik kan moeilijk stiekem gaan. 9/10 zullen ze er niks van merken maar je zal zien dat juist dan iets gebeurt ofzo ...

Iemand tips?

_Svadie_
Berichten: 646
Geregistreerd: 28-06-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:02

misschien kan je de eerste keer gewoon een van je ouders laten meelopen, fietsen of wat dan ook. dan kun je bewijzen dat de pony dus betrouwbaar is. Lachen

xLuus

Berichten: 1905
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Oirschot

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:08

Idd. Laat je ouders een keertje mee gaan!
Ik snap best dat ze het gevaarlijk of eng vinden, een paard kan altijd wat doen.
Veel succes OK dan!

Qimm

Berichten: 15184
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:01

xLuus schreef:
Idd. Laat je ouders een keertje mee gaan!
Ik snap best dat ze het gevaarlijk of eng vinden, een paard kan altijd wat doen.
Veel succes OK dan!



Lijkt mij heel verstandig zo Ja

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 16:14

Laat je ouders idd een keer mee gaan op de fiets. Dan zien ze hoe het gaat.

tinkywinky2
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-11-06

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 23:08

hey
gewoon de eerste keer een goede vriendin mee nemen op de fiets of aan je ouders vragen of die mee willen

Sterkte!

nienke_92

Berichten: 1509
Geregistreerd: 01-10-06

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:07

Mijn moeder is daar ook wel eens angstig voor. Maar ze vertrouwt me 100 procent. En ik ben in mei van de schommel afgesprongen en daarbij heb ik mijn arm gebroken. Dus je kunt je ouders overtuigen dat er bij andere dingen ook nare ongevallen kunnen gebeuren en dat dat niet perse hoeft als je buiten gaat rijden!
Je kunt vragen of je ouders mee gaan een keer op buitenrit. Dan kunnen ze op de fiets en zien ze dat je verzorgpony ECHT niets doet! En je moet gewoon altijd beloven je mobieltje bij te hebben. En als ze zien dat je verzorgpony heel lief en betrouwbaar is dan laten ze je zo gaan! (heb ik zelf meegemaakt met mn moeder!)

Suzann3
Berichten: 962
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 17:31

ik snap wel dat je ouders bezorgt zijn .. dieren kun je nooit 100 % vertrouwen .. het kan altijd gebeuken dan een paard /pony zich verstapt ..pijn heeft en hard weg rend..
maar ik snap best dat je graag wild.. gewoon een volwassenen vragen om een keer mee te gaan en dan aan je ouders laten vertelen dat het best kan

Anoniem

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 19:18

Ik doe al niks anders dan buitenritten maken met anderen (en die pony of op 1 van de andere 2 paarden maar daar zou ik nooit mee alleen naar buiten gaan Tong uitsteken) dus dat is allemaal geen probleem.

Kan aan mijn ouders vragen, maar probleem is dat het al een stuk rijden is met de auto naar de paarden dus als je alles met de fiets moet dan moet het al een lange zomerdag zijn ofzo ..

En stuk te voet kan, maar ook dat is een heel stuk om te doen voordat je in het bos (nuja, op het militair domein) bent.

Maar ik vind het gewoon zo jammer, ik ben al eens alleen geweest met die pony en dat ging allemaal goed. Ben dan naar een bepaalde plaats gereden en mijn ouders zijn ook naar die plaats gekomen met de auto (heb je een cafetaria e.d.) en hebben de pony gezien en gezien hoe rustig die is (stond met hen te praten en die pony bewoog geen vin :p) dus ja .. Ze weten het wel en ik heb het al eens gedaan, maar toch willen ze het precies niet nog een keer. En dat vind ik jammer..

Pony is echt wel bomproof, letterlijk dan Tong uitsteken Evenals beide andere pony's (nuja, pony en paard) trouwens, terwijl eentje daarvan net 5 is en nog niet zo lang onder het zadel en de andere een schrikachtige kruising-arabier.
Ik bedoel hiermee dat we vaak op het militair domein rijden of daar vlakbij en door de week oefenen ze daar met vliegtuigen en schieten op doelen enzo .. Dat maakt echt enorm lawaai, de eerste keer schrok ik me dood. En die paarden die blijven daar zo rustig onder, niet te geloven .. Je kan zelfs gewoon naar het geluid toegaan enzo en ze doen dat zonder problemen. Zo hebben we vandaag een stuk aan de buitenkant gedaan en je kon de vliegtuigen dan hun manoevres zien doen enzo, echt chique Lachen
Dus die zijn echt bomproof Tong uitsteken

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 01:01

Fiets in de achterbak van de auto! Er hoeft maar een fiets mee, en och, die steekt er dan wat uit maar dat overleeft hij wel. Knipoog Het is ook niet voor elke keer, maar als (een van) je ouders nou eens 2 of 3x mee is geweest begrijpen ze vast wel dat het allemaal heel veilig en vertrouwd is. Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar je kunt ook akelig van je fiets vallen of jezelf electrocuteren aan de waterkoker ofzo (dat schijnt écht best nog weleens voor te komen Haha!).

Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt; het is toch wel heerlijk om gewoon lekker buiten te kunnen rijden, zeker als je zo'n geweldige pony te rijden hebt!

Anoniem

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:11

Tja, maar ik heb zo het gevoel dat mijn ouders al die moeite tijdverlies vinden, maar tegelijk mij toch niet gewoon willen laten gaan Clown

Maar ik zal nog zien, ooit zal het wel lukken Tong uitsteken

Emori

Berichten: 13126
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:15

hou oud ben je?
ik ben nu 18, maar sinds een jaar of 2/3 mag ik pas alleen naar buiten
mijn hafje is ook heel betrouwbaar, maar je weet he nooit.
begrijp je ouders wel.

Anoniem

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 15:43

21 Lachen

Esther91

Berichten: 1173
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: De achterhoek

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:19

Mss dat het helpt als je een soort bewijsje hebt naar je ouders dat jij genoeg ervaring hebt om alleen buiten te gaan rijden. Dus stel eens aan je ouders voor om op te gaan voor t ruiterbewijs (dat jullie de kosten mss delen omdat t in t belang van jullie allebei is). En je bent dan meteen verzekert mocht er iets gebeuren als jij op andermans paarden rijd.. Knipoog
Vaak vinden ouders dit toch een bewijs dat je t wel aan kan..

Anoniem

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:23

Ik ben in het bezit van mijn A- en B-brevet (woon in België), al een heel tijdje trouwens ...

Ouders weten wel dat ik genoeg ervaring heb, maar je kan 100 jaar rijden op de grootste "ezel" en dan kan er nog wat misgaan .. Dat is het hele probleem Tong uitsteken

En ja, er kan overal wat gebeuren, dat heb ik al 100x keer gezegd en dat weten ze ook wel, maar toch blijft het blijkbaar moeilijk om toestemming te geven ... (en stiekem gaan doe ik dus liever niet want stel dat er juist dan toch iets zou gebeuren..)

Esther91

Berichten: 1173
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: De achterhoek

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:09

[***] schreef:
Ik ben in het bezit van mijn A- en B-brevet (woon in België), al een heel tijdje trouwens ...

Ouders weten wel dat ik genoeg ervaring heb, maar je kan 100 jaar rijden op de grootste "ezel" en dan kan er nog wat misgaan .. Dat is het hele probleem Tong uitsteken

En ja, er kan overal wat gebeuren, dat heb ik al 100x keer gezegd en dat weten ze ook wel, maar toch blijft het blijkbaar moeilijk om toestemming te geven ... (en stiekem gaan doe ik dus liever niet want stel dat er juist dan toch iets zou gebeuren..)


Tsjaah er kan bij alles was mis gaan, zoals je zelf al aangeeft (zelfs bij gewoon lopen kun je over een stoeptegel struikelen en iets breken) dus dan weet ik verder ook geen oplossing!
Ga nog eens goed met ze praten en proberen afspraken te maken wanneer je wel mag enz..

pomelo
Berichten: 573
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: het land van de stille waters...

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 23:26

Ik mocht ook niet alleen op pad van m'n ouders.
Maar vandaag ging ik rijden en toen ik aankwam zei het meisje dat mee zou gaan dat ze niet kon. Ik ben dan maar alleen gegaan (wel geen drukke weg overgestoken en niet te ver weg) want de piste was onberijdbaar. 's Avonds toen ik thuiskwam heb ik het ze verteld.

Eerst waren ze geschrokken maar nu weten zij (en ik) dat hij niet abnormaal doet als we alleen gaan en hebben ze er ook meer vertrouwen in.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 01:42

Goh... ik doe eigenlijk al vanaf mijn 12e ofzo met ponies waar ik zelf zin in heb. Mijn ouders geloven allemaal wel dat ik verantwoordelijk genoeg ben (nou reed ik in het begin ook op een stal bij mensen die mij in de gaten hielden hoor) en ik weet ook gewoon véél meer van paarden dan zij. Zij weten er niks vanaf, en vertrouwen er dus op dat ik een stuk beter dan zij kan inschatten wat wel en niet kan.

Als ik heel eerlijk moet zijn, zou ik het op jouw leeftijd gewoon doen. Op je 21e moeten je ouders toch inzien dat jij oud en wijs genoeg bent om je eigen beslissingen te nemen? Zeker als je die ruiterbewijzen heb. Ze kunnen het vervelend vinden, maar ze kunnen het je toch niet meer verbieden? Als ze je op die leeftijd niet kunnen loslaten, wanneer dan wel? Maar goed, het hangt natuurlijk ook van je gezinssituatie af enzo... en ik snap ook wel dat je er geen ruzie om wilt zoeken. Ik hoop in elk geval voor je dat je het binnenkort een keer voor elkaar krijgt, want het is natuurlijk wel super om gewoon lekker naar buiten te kunnen. Lachen

Edit: Zou je misschien met ze kunnen afspreken dat je bepaalde routes rijdt? Als er bijv een erg rustig weggetje is, dat je in het begin alleen die route rijdt (al is het maar een half uurtje ofzo)? Zodat ze altijd weten wáár je rijdt, zodat de eigenaar weet hoe lang je weg blijft en zodat het zo veilig mogelijk is?

Anoniem

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:16

Nimue schreef:

Edit: Zou je misschien met ze kunnen afspreken dat je bepaalde routes rijdt? Als er bijv een erg rustig weggetje is, dat je in het begin alleen die route rijdt (al is het maar een half uurtje ofzo)? Zodat ze altijd weten wáár je rijdt, zodat de eigenaar weet hoe lang je weg blijft en zodat het zo veilig mogelijk is?


Is mogelijk Ja
Dacht eigenlijk dat het in orde was want ik heb een bepaalde route al eens alleen gedaan (dan kwamen ze in de helft kijken en ik dus heen en terug alleen) en dat ging goed. Toen zeiden ze ook van: als je altijd deze route neemt zal het wel gaan (dan weten we waar we de ambulance naar moeten sturen als het nodig is), maar toen ik een paar dagen geleden sprak van misschien nog eens alleen te gaan (omdat die eigenaar nog niet wist of ze kon) toen ging het ineens allemaal niet meer ..

En ik ben volwassen en kan mijn eigen beslissingen nemen, maar ik wil het ook niet doen terwijl zij er echt tegenzijn, want ja, je weet nooit als er iets gebeurt enzo .. Heb geen zin om voor zoiets een hele gezinsruzie te krijgen ofzo Clown

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:33

Zonde zeg. En nee, ik snap idd wel dat je er ook weer geen ruzie over wilt zoeken. Aan de ene kant vind ik dat ze je gewoon zelf moeten laten beslissen, aan de andere kant is het ook weer niet belangrijk genoeg om echt problemen voor op te zoeken hé? Of om hun echt in ongerustheid te laten zitten.

Jammer ook dat het eerst wel leek te lukken, maar dat het toen ineens toch niet mocht, joh. Zou je misschien wel mogen als er een vriend of vriendin mee zou fietsen? Misschien ken je wel mensen die dat willen?

dootjee

Berichten: 1016
Geregistreerd: 07-12-06
Woonplaats: Westland

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:20

oeff daar heb ik ook problemen mee,, maar ik mag het nu wel maar ze vinden het wel een eng idee,,

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:28

Heb je je ruiterbewijs?
Ik moest eerst m'n ruiterbewijs halen, dan mocht ik alleen naar buiten van m'n ouders.
Misschien is dat een idee

Anoniem

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:59

Heb ik al Ja
Allé, in België is het A-brevet (wandelbrevet) en B-brevet (wedstrijdbevet) wat je kan halen, en die heb ik beiden... Lachen

Miepietjeeh

Berichten: 111
Geregistreerd: 01-12-06
Woonplaats: Losser

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 22:40

Alleen zou ik ook niet zo enorm prettig vinden, ook al is de pony 1000 % betrouwbaar, ze kunnen altijd schrikken..

En, als je een gsm bij je hebt, maar bent buiten bewustzijn, heb je er geloof ik niet zo héél veel aan ofniet?

Mij lijkt met vriendin sowieso al een stuk gezellig als alleen:D Dan zijn het je paard, je gedachten, en ik.... Hmm...Tong uitsteken

Maar ouders overtuigen is zéér moeilijk!

Anoniem

Re: Hoe ouders overtuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 23:03

Ik vind het wel leuk alleen .. Ik ga het vaakst met iemand anders (of nog wat meer personen) maar zo af en toe alleen als die andere persoon niet kan moet kunnen vind ik Lachen En het is eens een andere ervaring Lachen