vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vinden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 11:46

Hoi allemaal!

Ik ben samen met mijn zusje en me moeder van plan om volgend jaar met ons paard op vakantie te gaan. Dan is er 1 probleem, we hebben maar 1 paard en 3 mensen. Dus zoeken we een plek waar ook leuke paarden verhuurd worden.

Dan is het de bedoeling dat ik op ons eigen paard ga en me moeder en zusje op een huurpaard. We kunnen met z'n drieën goed rijden, moeder alleen af en toe onzeker.

Dus weet iemand een leuke plek? Waar je veel buiten kan rijden, leuke huurpaarden hebt en ook andere leuke dingen in de omgeving hebt.
Het liefst zoeken we iets zonder begeleiding, maar we weten dat dit bijna niet haalbaar is (vanwege niet bekend in gebied en vanwege de huurpaarden).

Ben benieuwd!

Tinkerlady

Berichten: 1188
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Somewhere near the river

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:52

Bij De Zeedistel op Texel kun je in een leuk appartement en daarbij hebben ze super onderkomen voor je eigen paard. Op loopafstand van hun stal heb je paardenverhuur (zitten, ook tochten maken ze.

Informeer maar eens
[/url]www.zeedistel.nl[/url]
http://www.manegekikkert.nl/fotos6.html

Erg heerlijk vakantie adres! Mooi omgeving, routes, ruiterpaden, strand/zee en genoeg te doen!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 11:56

ok klinkt leuk tinkerlady.. vraagje zitten er stallen bij het appartement (dus hoort het bij de zeedistel) of hoort het bij die manege?

En aan de rest: wie weet er nog meer adressen??!

Anoniem

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:03

Edit: Humz, laat maar, ik zie dat ze gestopt zijn op het adres wat ik adviseerde.

trickywonder

Berichten: 1065
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Op activiteitenboerderij "Het feestvarken"!!!

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:32

In Drenthe!!!
Bij de Zingende huifkar! Erg leuk! Heel veel verschillende paarden van belg tot arabier, zit vast iets tussen dat je leuk vind!
Dichtbij hét nationaal park van Drenthe Het Dwingelderveld.
4 en 5 daagsetrektochten te paard, je mag je eigen paard ook meenemen geeft recht op korting. Lachen (En de prijzen zijn al laag)
Je spullen worden vervoerd, het eten gaat mee met paard en wagen, we lunchen in het bos, overnachten op boerencampings.
Echt een belevenis! een aanrader! Ben zelf ook mee geweest en ik help bij de ponykampen als leiding.
kijk ook maar op de website: www.zingendehuifkar.nl

Manon86

Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-07-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:02


Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:11

@ manon86: heb even daar op de site gekeken en het spreekt mij erg aan! Heb ze direct een mail gestuurd Tong uitsteken
@ trickywonder: Klinkt leuk, maar helaas niet mogelijk. Dit vanwege dat ik een paard heb met erngstige artrose en dergelijke.

Manon86

Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-07-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 16:42

Ja het is zeker leuk, ik ben er 5 jaar lang elke zomervakantie 1 week geweest! Een echte aanrader.

Tinkerlady

Berichten: 1188
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Somewhere near the river

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:35

Citaat:
ok klinkt leuk tinkerlady.. vraagje zitten er stallen bij het appartement (dus hoort het bij de zeedistel) of hoort het bij die manege?


De stallen liggen op loopafstand van de heerlijke appartementen van de zeedistel zelf. Hun stallen.
Manege de kikkert met de huurpaarden ligt daar precies tussen, daar kom je langs. De stallen en rijbak bij de Zeedistel liggen niet pal naast de appartementen, maar wel gelijk langs de ruiterpaden richting de duinen. Het is echt een super fijn adres voor paard en mens!

Tinkerlady

Berichten: 1188
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Somewhere near the river

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:36

Tinkerlady schreef:
Citaat:
ok klinkt leuk tinkerlady.. vraagje zitten er stallen bij het appartement (dus hoort het bij de zeedistel) of hoort het bij die manege?


De stallen liggen op loopafstand van de heerlijke appartementen van de zeedistel zelf. Hun stallen.
Manege de kikkert met de huurpaarden ligt daar precies tussen, daar kom je langs. De stallen en rijbak bij de Zeedistel liggen niet pal naast de appartementen, maar wel gelijk langs de ruiterpaden richting de duinen. Het is echt een super fijn adres voor paard en mens!
De manege heeft geen stallen, alleen wei.

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 10:39

Paul van Loon , in loon op zand , bos duinen etc. Ik heb er ook met mijn moeder geweest, met mijn eigen pony,en mijn moeder op een pony daar. Je komt dan zeg maar in een soort hotelkamer. Echt super leuk daar! Wij zijn een weekenje geweest. En als we niet gingen rijden en je gewoon virj tijd had, gingen we naar bioscoop ion de buurt, winkeltje, efteling ( vlak bij!!!)

Is echt super daar! Geweldige ritten, mooie kamers, heerlijk eten, gezellige sfeer en goede verzorging en mooie gezonde paarden!
xxxx Mellanie

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 11:52

les chevaux in buinen ( drenthe ), schitterende omgeving, leuke paarden, gezellige sfeer.
www.leschevaux.nl

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: vakantie met 1 eigen paard & 2 huurpaarden. Waar te vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 13:03

In de drentsfriese wouden bij bijv. rijmaaraan (www.rijmaaraan.nl) en als je de andere kant van drenthe wil zien rond Appelscha e.o (zeker een aanrader) kun je ook paarden huren bij www.manegerca.nl