Ik vraag me af of iemand nog tips heeft voor veilig buitenrijden? Handige tips, weetjes.
Ik zal even verduidelijken wat ik bedoel. Ik rij zelf altijd met bijvoorbeeld
- een adreskokertje aan het zadel met 3 telefoonnummers erin. Zadel = geregistreert en paard = gechipt, maar zo kunnen ook mensen die hiervan niet zo op de hoogte zijn, snel contact met mij/eigenaresse/manegehouder opnemen.
- een spoorriempje met clipsluiting (niet een gesp!) waaraan mijn teugel aan het zadel vastzit. Hierdoor kan hij in principe niet in zijn teugel komen te staan, mocht ik eraf vallen. Komt hij er op 1 of andere manier toch in, dan zal het riempje toch kapot knappen.
- multifunctioneel zakmes mee voor geval van steentjes in een hoef of eventuele vastzit-situaties.
Had eerder ook altijd nog een halstertouw bij me (gewoon om zijn nek) voor het geval hij gekke sprongen ging maken, maar ben erachter gekomen dat hij sneller is dan ik me vast kan houden. Dus die laat ik nu thuis...
Ben nu op zoek naar veiligheidsbeugels, maar die lijken ineens wel overal uitverkocht...

Daarnaast draag ik natuurlijk een cap, een bodyprotector. Eventueel bij mistig weer een hesje aan en de pownie krijgt ook mooie verlichting.

Heb mobiel bij me, rijdt nooit helemaal alleen (of fietsen of rijmaatje mee) en zeg het thuisfront waar ik ongeveer uithang.
Allemaal kleine dingetjes die het een stuk veiliger maken, ben nu ook niet zo bang hem kwijt te raken, kan hem zo weinig gebeuren!

Iemand nog andere tips?????

.
.
), maar stel je voor dat iemand je paard onderweg vangt. Dan weet diegene tenminste van wie het paard is en met wie hij contact op moet nemen.
.... op dat moment was die foon toch wel erg handig