Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:08

Mirjam schreef:
Er kan gewoon altijd wat gebeuren en hoeveel ervaring je ook hebt, je kan er een keer vanaf vallen en weet jij dan of je paard bij je blijft?


Helemaal 100% zeker kan je dat nooit weten, maar in het geval van mijn verzorgbeest kan je daar toch 99% zeker van zijn Lachen Als er iets is (bv. als je zit te dromen) zoekt die de eerste, de beste pluk gras, evenals wanneer je even afstapt om iets te doen.. Zolang er gras in de buurt is zal die niet snel gaan lopen Tong uitsteken

(je kan nu zeggen: wat als die schrikt.. Ja ok, maar die is 300% bomproof, vandaag nog zijn er crossmoters gepasseerd op de weg en die vertraagde niet (hels kabaal) maar de pony liep gewoon alsof er doodse stilte was Clown )

Dus kortom: voordat je daar vanaf valt, en voordat hij eventueel gaat lopen, moet je toch echt wel een straffe zijn Clown

Anoniem

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 22:09

Sim0ne schreef:
Mijn paarden schrikken vrijwel nooit buiten, niet van takken, bermkabouters, trekkers, geweerschoten, vuurwerk of wat dan ook... En zeker niet van rennende en blaffende honden, paarden die achterop komen galopperen, etc... Het is gewoon een kwestie van gewenning....


Dat is hier ook het geval Ja
Vooral de pony waar ik alleen mee ga heeft ergens nergens schrik van, hoe meer lawaai het maakt hoe rustiger die blijft Tong uitsteken

_Doriien
Berichten: 152
Geregistreerd: 25-12-06

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:44

ENG VERHAAL: 4 jaar geleden

De vriendin van mijn vriendin was laast in de bossen aan het rijden (alleen), ze had een pony. Die is ook betrouwbaar, maar ze had er niet bij stil gestaan dat er ook mafkezen rondlopen!
Dus was zo zoon smal ruiterpaadje ingegaan, kwam er een ineens een enge man uit de bosjes gesprongen! Die sleurde haar van haar pony af! De pony stond stil, en ging grazen.
In de bosjes werd ze verkracht.
Ze had 1m van haar vandaan, haar zweepje liggen, ze kon hem net pakken en sloeg met haar zweep de man op zijn hoofd, heel hard!
Toen daarna sloeg ze de man op zn kuit. Terwijl ze de pony pakte en er hard vandoor ging. Toen ze stopte belde ze met haar mobiel. De man is later opgepakt...
Met de vriendin van mijn vriendin gaat alles prima,,maar wat ze nooit meer doet is alleen het bos ingaan.
Ook al is die man opgepakt,,,het kan een leven van een meisje heel erg veranderen!!!

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:00

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

flOortje001
Berichten: 228
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: ...

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:19

Ja ik rij meestal alleen buiten.. soms ook samen maar alleen is toch wel erg lekker.. gewoon even helemaal weg Knipoog
Maarja kan me wel voorstellen dat je twijfelt.. ik heb m'n pony al 12 jaar en ze is nu buiten gewoon heerlijk braaf.. schrikken doet ze bijna niet en soms is ze wel druk maar ze is gewoon te houden Pling ..
Met een andere paardje wat ik nu rij durfde ik in 't begin niet echt naar buiten.. omdat hij niet van mijzelf is en ik had toch wel zoiets van wat als er wat gebeurt.. maar nu ik eenmaal met iemand mee ben gegaan en ik ongeveer weet wat me te wachten staat (hij is echt super buiten) ga ik ook gewoon alleen.. Ik ben het gewend.. en het is gewoon heerlijk Pling !!
Succes!