Trektochten in Nederland

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Trektochten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 13:37

Daar ben ik best wel benieuwd naar. Ik lees best veel over trektochten in Zuid Frankrijk, de Ardennen etc etc.

Maar worden er ook trektochten georganiseerd in ons eigen kikkerlandje?? En kan dat dan ook met je eigen paardje?? En wat als het nou heel erg regent??

Arabesk

Re: Trektochten in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:26

nee echt georganiseerd worden ze hier niet, misschien rond de veluwe google eens op 'veluwe trail'

als het regent heb je gewoon pech Clown kleed je er goed op

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:27

Bij het reelaer hebben ze wel trektochten, maar ik weet niet of dat echt te vergelijken is met de trektochten in Frankrijk.
www.reelaer.nl

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:56

In nederland worden ze georganiseerd bij de www.recreatieruiter.nl meen ik. Volgens mij moet je wel lid zijn maar dat weet ik niet. Verder weet ik het niet. Met regen, hoezo, je wordt alleen een beetje nat je gaat er niet door smelten en je paard ook niet.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:38

splash1999 schreef:
In nederland worden ze georganiseerd bij de www.recreatieruiter.nl meen ik. Volgens mij moet je wel lid zijn maar dat weet ik niet.

Alleen de jeugdtrektocht wordt georganiseerd, voor de rest zijn er genoeg NVVR-leden die inderdaad gewoon zelf een kaart, kompas, paard en bepakking pakken en gewoon gaan. Recent was er de sterrit ter gelegenheid van het 20 jarig bestaan van de NVVR, daarvan is in feite alleen de aankomstplek georganiseerd, voor de rest mocht je het zelf invullen Tong uitsteken
Enne, de site is verhuisd naar www.nvvr.info

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:22

Een bedrijf in zelhem doet het ook. hoe dat precies zit weet ik niet. Even googlen op trektocht zelhem.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:27

mmm dit wil ik nu ook graag eens doen, maar die van reelaer kost al € 250.00! Voor een weekeind! Dat vind ik erg duur.
Ik houd dit topic even in de gaten... wie weet heeft iemand de gouden tip (trektocht)!

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:29

Manege Knollegruun organiseert ook trektochten volgens mij.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:48

lotteElb schreef:
mmm dit wil ik nu ook graag eens doen, maar die van reelaer kost al € 250.00! Voor een weekeind! Dat vind ik erg duur.
Ik houd dit topic even in de gaten... wie weet heeft iemand de gouden tip (trektocht)!

ik vind dit toch echt wel super Ja
Vind het geld 't ook wel waard!
Het is inderdaad wel duur, maar dat komt ook door dat je ergens anders moet overnachten Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:33

lotteElb schreef:

gewoon zadeltassen van ortlieb kopen bij de beversport, dat kost je 150 euro, op je paard klimmen en gaan rijden

desnoods vantevoren maneges bellen en overnachtinge reserveren

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:53

fjordnina schreef:
Een bedrijf in zelhem doet het ook. hoe dat precies zit weet ik niet. Even googlen op trektocht zelhem.

Seegers ruitertochten (of zoiets) heet dat bedrijf, inderdaad in Zelhem. Aardig mens, ik denk dat ze haar tochten goed geregeld heeft, zo'n type is ze wel. Is wel met eigen paard meenemen, maar dan zorgt zij voor route, overnachtingen en bagagevervoer. Tochten zijn vooral in de Achterhoek.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:08

Waratje schreef:
fjordnina schreef:

Seegers ruitertochten (of zoiets) heet dat bedrijf, inderdaad in Zelhem. Aardig mens, ik denk dat ze haar tochten goed geregeld heeft, zo'n type is ze wel. Is wel met eigen paard meenemen, maar dan zorgt zij voor route, overnachtingen en bagagevervoer. Tochten zijn vooral in de Achterhoek.

Failliet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:10

Arabesk schreef:
lotteElb schreef:

gewoon zadeltassen van ortlieb kopen bij de beversport, dat kost je 150 euro, op je paard klimmen en gaan rijden

desnoods vantevoren maneges bellen en overnachtinge reserveren

Ortliebs zijn mooi en praktisch, heb ze zelf.
Maar ik heb jaren met mijn canvasjes van 20 euro rondgereden.

Niet je paard op een manege stallen, tenzij er een paddock bij is. Je wilt toch echt wel dat je paard kan bewegen na zo´n zware tocht. Anders wordt ie stijf.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:51

Waratje schreef:
fjordnina schreef:

Die bedoelde ik inderdaad. Ik heb ook even naar de pagina gezocht, maar als het bedrijf failliet is, is het niet zo gek dat ik em niet meer kon vinden.

Ik heb afgelopen zomer zelf een trektocht gemaakt met eigen paard. Gewoon bij de mensen en op campings. Helemaal zelf uitgestippeld. Ik weet dat iemand hier op bokt nog op zoek is naar een trektochtmaatje voor een tocht in duitsland. Misschien vind je dat wat?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:13

Haha, ja dat ben ik.
Ik wil graag op trektocht door Duitsland.
Om te beginnen wil ik wat korte tochtjes door Nederland maken komend voorjaar en dan een grote tocht plannen in Duitsland.

Bij interesse, stuur maar een pb.
Geld voor iedereen trouwens hoor. Clown

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:23

Alytuiere schreef:

Inderdaad, Manege knollegruun in Schoonloo (Drenthe) organiseert trektochten voor volwassenen, en voor jeugd vanaf 12 jaar.
Met eigen of manege paard Lachen Duurt 5 dagen, je trekt 3 dagen, en slaapt op verschillende manege's, en de laatste 2 dagen ben je op Knollegruun zelf, en rijd je ook nog bosritjes, en andere leuke dingen etc.
www.knollegruun.nl

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:35

www.dezingendehuifkar.nl is een trektocht van 4 dagen en voor de gevorderde een endurance trektocht van 5 dagen (die is echt geweldig Haha! )

Voor meer info raadpleeg de website.
Ik vind het daar helemaal geweldig!!
Super aardige mensen , leuke paarden! (fjorden,haflingers,appaloosa's,arabieren)

En je rijd op western en boomloze zadels!(rijd heerlijk!!)
Ook hebben ze 1 dressuur en 1 vzh voor de liefhebber Tong uitsteken

Groetjes,
Mariëlle

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:38

Rupsje schreef:
Alytuiere schreef:

Inderdaad, Manege knollegruun in Schoonloo (Drenthe) organiseert trektochten voor volwassenen, en voor jeugd vanaf 12 jaar.
Met eigen of manege paard Lachen Duurt 5 dagen, je trekt 3 dagen, en slaapt op verschillende manege's, en de laatste 2 dagen ben je op Knollegruun zelf, en rijd je ook nog bosritjes, en andere leuke dingen etc.
www.knollegruun.nl

Bij knollegruun kan je toch alleen maar overnachten als je, je eigen trektocht maakt?
Dit staat er onder het kopje trektocht:

Trektochten

Een trektocht door Drenthe met uw eigen paard kunt u bij ons opstarten. Met behulp van het boekje ‘Men en ruiterroutes Drenthe’ van het NNBT kunt u tochten maken naar o.a.,
Manege de Eekwal te Emmen
Manege Smit te Pesse
Manege Gasselte te Gasselte
Manege Dolfing te Vries

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:12

lotteElb schreef:

Welcome to the real world. Een week goed verzorgd paardrijden voor minder dan 700 euro KAN gewoon niet, echt niet, daar kun je als bedrijf domweg niet van leven. Een week trektocht op mijn favo adresje in Wales komt je op 1000 euro en dan moet je er nog heen. En ja, voor volgend jaar staat ie op de planning..........

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:20

Nog even een aanvulling op de zingendehuifkar:

en voor het eerst organiseren ze in de zomer ook een 6 daagse trektocht!
Je trekt van camping naar camping alleen de laatste dag ben je op het terrein van het ponykamp (maar ga je wel een nachtrit maken!)

Het eten is ook goed Lachen
Kitty (de eigenaresse) kookt zelf, en 1 dag word er eten gehaalt bij de snackbar Lachen

de kosten zijn maar 180 euro(misschien iets duurder maar niet veel!ergens rond die prijs die prijs is voor een 5 daagse trektocht), voor een onwijs leuke en verzorgde week Haha!

O ja de trektochten worden georganiseerd in Drenthe (net in Drenthe dus het valt te doen vanaf den haag maar 5 kwartier rijden Haha!:D)

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:27

kun je zelf niet een trektocht organiseren, als je b.v. familie hebt die ook paarden hebben kun je b.v. daar overnachtingen proberen te regelen, of vrienden/vriendinnen die weer kennisen/ familie op verschillende plekjes heeft in het land.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:40

ik ging vroeger ook gewoon zelf. gewoon van te voren kijken waar je wil overnachten, bellen en regelen. heb ooit de sterrit van de nvvr gedaan (vorige lustrum). leuke dingen meegemaakt, paarden die 's nachts in de binnenbak mochten overnachten en wij in de foyer. echt super! zo ook een bed gehad wat eigenlijk zo'n massage tafel is. het weer was slecht en ze wilde ons niet in de schuur laten slapen Knipoog)

ken ook mensen die gewoon op de bonefooi gaan. maar dat trekt mij persoonlijk niet zo.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:07

je kunt ook een weekend doen bij hof van ede, heel leuk, maar je moet wel op een tinker.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:02

de zingendehuifkar organisseert trektochten door hét nationaal park van Drenthe het dwingelderveld!!!
Supermooie omgeving! je rijd door bos, hei meertjes en zandpaden!
overnacht op boerencampings, met eigen paard krijg je korting, maar je kan ook een paard van stal nemen genoeg keuze van Belg tot arabier! je bagage word vervoert, eten gaat mee met paard en wagen, je rijd zo'n 4/5 uur per dag!
En bij regen? gewoon regenpak aan en rijden, je overnacht dan niet in een tent maar op een hooizolder bijv.
Echt super hoor!
Je kan gaan voor een weekend of een week, een gewone trektocht of een endurence traingstrektocht voor de fanatieke endurence ruiters!
gewoon ff kijken op www.de zingende huifkar of bij mijn topic voor foto's!

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:33

@ Trickywonder...zei ik al Knipoog
Maar ja... :d Zingendehuifkar is top Haha!

Hoest met Tricky trouwens Tong uitsteken Hoorde dat Chris ervanaf was gevallen Nagelbijten / Gniffelen