uitrij-mogelijkheden omgv. Andijk(Hoorn)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FOG

Berichten: 388
Geregistreerd: 14-07-06
Woonplaats: 050 en soms 0513

uitrij-mogelijkheden omgv. Andijk(Hoorn)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 11:30

hallo

ik ga in de herfstvakantie waarschijnlijk met een vriendin van mij met onze paarden op vakantie naar andijk in noord holland.
je schijnt daar niet geweldig te kunnen buitenrijden, maar de moeder van die vriendin woont daar, dus onze overnachting is gratis. heeft iemand misschien tips waar je daar toch kunt buitenrijden? of misschien ergens waar je met de trailer heen kunt en vanuit daar buitenrijden?
ook willen we wel graag een strandrit maken.. hoe ver is het ong. rijden richting strand?

Isis_Ywen
Berichten: 291
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Midden nederland

Re: uitrij-mogelijkheden omgv. Andijk(Hoorn)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:33

Andijk kan je op zich redelijk buiten rijden, als je paard verkeersmak is hoor Lachen. Je rijd dan gewoon door vage dorpjes, en over de dijk.
Als je naar het strand wil moet je ongeveer driekwartier rekenen met de trailer, maar dan zit je wel bij Shoorl, en daar kan je super mooie rijden.
Veel plezier!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: uitrij-mogelijkheden omgv. Andijk(Hoorn)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:34

Ik heb in Hoorn gewoont en veel daar gereden maar het is vooral polderweggetjes enzo. Ik vind het weinig aan maar ben nu ook verwent met kilometers bos.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: uitrij-mogelijkheden omgv. Andijk(Hoorn)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 10:21

je kan naar de vooroever rijden, het buitendijks gebied bij het ijsselmeer, officieel mag je daar met je paard niet komen maar wij reden er vaak Schijnheilig

verder kan je te paard naar het Egboetswater, dat ligt bij Hauwert. Door de dorpen rijden is ook wel aardig hoor.

Het leukst kan je rijden bij Schoorl door de duinen, de duinen zijn daar heel breed, en gratis. Alles is daar, bos, heide, duinen en strand. Parkeren kun je het beste bij 'Hargen aan zee' doen, dan zit je lekker bij alles in de buurt: bos, heide en het strand. Als je in Schoorl begint moet je eerst een uur door het bos voordat je eens wat anders ziet Ziek

_karin_

Berichten: 3918
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: uitrij-mogelijkheden omgv. Andijk(Hoorn)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:58

Ik ben dus die vriendin Pling maareh.. zijn erook mensen die ervaring hebben met Manege Goedhart? Lachen

SuuZzel

Berichten: 1274
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Schoorl, aan het strand..

Re: uitrij-mogelijkheden omgv. Andijk(Hoorn)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:51

Je kunt ook de trailer pakken en naar het Dijkgatbos rijden bij wieringermeer..
Dat is pas leuk rijden..

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: uitrij-mogelijkheden omgv. Andijk(Hoorn)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:21

schoorl in de duinen! heerlijk

_Denies
Berichten: 2723
Geregistreerd: 21-01-06

Re: uitrij-mogelijkheden omgv. Andijk(Hoorn)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:29

Andijk, Schoorl idd maar wayt dacht je van Dijksgatbos? Staan ook nog enkele hindernissen rondje is niet zo heel groot, maar als je samen met vriendin gaat die eigen pony heb kan je zelf ook nog crossje doen Ja

Manege Goedhart kan ik wel, is van de dochter van leraar op mijn school/collega van mijn moeder, ben er 1 keer gweest, er stond een paard van vriendin maar die is nu met pensioen in Friesland Ja