Stallingsadres Zeeland Renesse Haamstede gezocht.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Stallingsadres Zeeland Renesse Haamstede gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-06 23:06

Hallo,

In November ga ik een weekje op vakantie naar Zeeland.
We gaan in de week van 13 tot 18 oktober.
Omdat ik graag op het strand wil rijden,lijken me Renesse en Haamstede ideale plekken.
Ik wil graag zelf mijn paard mee nemen,en heb op internet twee maneges gevonden om je paard te stallen.
Manege Grol op Renesse en Lisuduna in Haamstede.
Bij Grol is er in November helaas geen weidegan mogelijk en dqat vind ik wel erg jammer.
Weet hier iemand misschien nog iets anders waar we die week ons paard kunnen stallen,het liefst met de mogelijk tot weidegang.
En zijn er mensen die daar al is eerder gereden hebben,of hun paard bij Lisudana gestald hebben,graag zou ik jullie ervaringen horen.
Als er nog iemand is die in die week met mij daar een paardrijtocht wil maken,dan hoor ik het ook graag.
Alvast Bedank!

ikke

Re: Stallingsadres Zeeland Renesse Haamstede gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:28

Als je de mogelijkheid hebt, ga er tevoren heen, rij rond en geef je ogen erg goed de kost. Bij particulieren kan best een boel. Ik ben op die manier ook aan een leuk privé-adresje gekomen bij vrienden.
Een mogelijke ingang heb ik wel voor je: ga naar "de zilvermeeuw" in westenschouwen. Die hebben een stukje land, maar waarschijnlijk kun je daar niet terecht. Vraag dan naar andere mogelijkheden in de buurt. Succes.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:39

ik woon in Haamstede Tong uitsteken particuliere adressen weet ik niet, en volgens mij kom je daar niet zo snel aan, maar Lisiduna en Grol zijn idd mogelijkheden. Persoonlijk prefereer ik Grol. Daar is het gewoon wat 'georganiseerder', niet zo'n rommeltje. Maar dat is mijn mening. zoek anders eens naar 'Stal Woodstock' op Google. Ook een stal in Haamstede, maar ik weet niet of je daar nog je paard kan stallen. http://www.paardrijdenzeeland.nl/ is de site, SUcces!!

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 08:44

Ik heb dit jaar met mijn paard op de manege van de roompot gestaan en dat was helemaal super ook met weidegang !!!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 16:26

Bedankt voor de tips!
Potterlover die site ziet er echt goed uit,ik ga het daar is proberen.
De manege bij de roompot is ook super,maar helaas iets te ver van Haamstede Renesse.
Als iemand nog iets weet hoor ik het graag!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:42

hoi hoi, in renesse en in burg haamstede zijn beide maneges. de 1 is manege grol, www.manegegrol.nl en de andere is manege lisidina (voorheen lisiduna) deze zijn beiden vlak bij het strand. manege lisidina is een stuk goedkoper in het stallen van paarden. ik heb net zelf geboekt voor deze maneges. ik woon zelf in dreischor dat is ook op schouwen duiveland en ga 15 oktober samen met mijn zusje een klein rondje eiland maken. we gaan de eerste nacht bij grol overnachten. en de tweede nacht bij lisidina. we rijden vooral over het strand. bij grol konden we eventueel wel weidegang zeiden ze dat hing er een beetje vanaf wat voor weer het was. lisidina weet ik niet mij maakt het ook niet zoveel uit want het is maar voor een nachtje. maar lisidina is wel een toplocatie natuurlijk in een paar minuten zit je in het bos en dan kan je helemaal doorrijden naar het strand. ik moet wel zeggen dat de paardenpaden slecht onderhouden zijn en soms wat zwaar.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:44

ik zie nu ook die site van paardeninzeeland. dat is wel erg leuk. en niet duur. manege lisidina is nog een euro goedkoper maargoed dat maakt dan ook niet veel uit.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 11:03

Sash,leuk dat je ook daarheen gaat!
Laat je even weten hoe het geweest was.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:45

potterlover schreef:
ik woon in Haamstede Tong uitsteken particuliere adressen weet ik niet, en volgens mij kom je daar niet zo snel aan, maar Lisiduna en Grol zijn idd mogelijkheden. Persoonlijk prefereer ik Grol. Daar is het gewoon wat 'georganiseerder', niet zo'n rommeltje. Maar dat is mijn mening. zoek anders eens naar 'Stal Woodstock' op Google. Ook een stal in Haamstede, maar ik weet niet of je daar nog je paard kan stallen. http://www.paardrijdenzeeland.nl/ is de site, SUcces!!

Hee nichtje, jij ook hier, leuk profiel heb je gemaakt, ik krijg er nog geen foto's op, helaas.......
Cleo heeft zaterdag de'r 1e wedstrijd gehad op Grol, erg leuk, zo begint het zich te herhalen in de familie!

Ieris, qua locatie zit je het beste rondom Burgh of Westerschouwen, dus bij Lisiduna of i.d.d de Zilvermeeuw, evt kun je Karin Maas bellen, weet niet of ze wat vrij heeft, mooie plek met uitloop mogelijkheden(particulier), ik mail je haar telnr wel even,
Gr Marion

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:51

heb een keer bij lisiduna gereden en best vaak bij grol.vond het bij grol een stuk leuker en beter.beter voor de paarden.
het is iedere keer superdruk als we er zijn en ook veel mensen die daar met hun eigen paarden komen.vind dat je daar heel leuk kunt rijden door de duinen en strand en alles.

misschien als het weer goed blijft en droog dat ze nog wel de weien op kunnen?maar bij slacht nat weer niet.

misschien anders dat je bij mensen die daarvlakbij dr paardjes in een wei hebben staan ze bij kan zetten.alleen zou je dan vante voren een keer langs moeten gaan want weet ook niet van wie die zijn.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:36

In de omgeving van Grol is het buitenrijden weer niet veel, voordat je in de duinen of het strand bent, ben je langer als een half uur onderweg, als je bij Lisiduna of omgeving staat, zit je direct in het bos en van daaruit zo op het strand, dus je moet gewoon kijken wat voor jou het belangrijkste is, de stalling of het rijden!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:43

vond het buiten rijden bij grol daar juist wel wat je kan bijna de heletijd via soort ruiterpaden naar het strand en de duinen.ook hebben hun daar verschillende tochten enz.miss kan je daar de route van krijgen of een keer meegaan?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:49

Arabian_Girl schreef:
vond het buiten rijden bij grol daar juist wel wat je kan bijna de heletijd via soort ruiterpaden naar het strand en de duinen.ook hebben hun daar verschillende tochten enz.miss kan je daar de route van krijgen of een keer meegaan?

Ben je wel es in de Domeinen geweest(Burgh-Haamstede)dan kun je vergelijken wat het verschil is tussen Renesse en B-H, Renesse mist bos en snelle toegang tot het strand,je moet eerst het halve dorp door om ergens te komen, de domeinen zoals dat hier heet, heeft direct toegang tot het strand, je rijd eerst een mooie bosroute en dan kun je kiezen wat je wilt , strand of bos, je hoeft geen druk dorp door o.i.d.
Enigste voordeel van het strand van Renesse is, dat er geen zeebrekers staan,die staan wel bij B-H en als het niet zo laag is, kun je er niet omheen, moet je door het mulle zand.
Hier bij sommige winkels zijn foldertjes te koop over eb en vloed tijden, kun je uitkienen wanneer je het beste op het strand kunt gaan rijden..........

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 18:28

heb by lisiduna ook een keer een strandrit gemaakt en door het bos.weet niet of dat de domeinen is.grol doet ook ritten daarlangs dacht ik.
maar ik ben geen 1 x met de strandritten door het dorp geweest hoor altijd via ruiterpaadjes enz.af en toe een keer oversteken over de weg.
je zit niet gelijk op het strand nee maar vind het wel leuke routes die ze nemen.
ben al via verschillende naar het strand gegaan.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 12:06

Hallo,ik heb nu een plekje gevonden!
Ik heb eeb stal geboekt bij stoeterij nummer 1 in Burg-haamstede.
Ik vond het er goed en verzorgd uitzien,en er was mogelijk tot weidegang!
Ik heb er erg veel zin in!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 17:26

mammaslamma schreef:

Ben je wel es in de Domeinen geweest(Burgh-Haamstede)dan kun je vergelijken wat het verschil is tussen Renesse en B-H, Renesse mist bos en snelle toegang tot het strand,je moet eerst het halve dorp door om ergens te komen, de domeinen zoals dat hier heet, heeft direct toegang tot het strand, je rijd eerst een mooie bosroute en dan kun je kiezen wat je wilt , strand of bos, je hoeft geen druk dorp door o.i.d.
Enigste voordeel van het strand van Renesse is, dat er geen zeebrekers staan,die staan wel bij B-H en als het niet zo laag is, kun je er niet omheen, moet je door het mulle zand.
Hier bij sommige winkels zijn foldertjes te koop over eb en vloed tijden, kun je uitkienen wanneer je het beste op het strand kunt gaan rijden..........

Het strand bij Renesse is op meer plekken bereikbaar, je kunt er langer rijden zonder op je schreden terug te moeten keren en als klap op de vuurpijl is het ruimer, zodat je door kunt rijden zonder de andere strandgasten te hinderen.
Dat bosje (350ha is niet zoveel als de Veluwe je achtertuin is) is wel leuk, maar loodzwaar voor paarden die het niet gewend zijn. En ja, ik ben er geweest, jaaaaaren lang........

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 18:45

Nu ben ik toch benieuwd hoe jij dan die overgangen bereikt, je ontkomt er niet aan om eerst een half uur kruip door, sluip door het dorp te moeten rijden, heb je dat gedaan, zit je nog niet op het strand maar op een slecht onderhouden ruiterpad.
Het strand is i.d.d breder, maar strandgasten zijn er nu niet , dus kan je ze ook niet hinderen, en je kunt rijden of je kunt het niet..........
Jammergenoeg is ons bos niet zo groot als de veluwe, maar bied voldoende rijmogelijkheden en kan het nu niet echt zwaar noemen,ook maar weer wat je gewend bent.........
Vraag ik me ook nog af, waarom je op je schreden terug zou moeten keren, vreemd, rij wekelijks naar de vuurtoren/watergat, ben nog niet terug hoeven keren, iets gemist zeker.
Voordeel van hier is, dat we alles hebben, bos/strand/duinen/polder, maar in het klein!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:46

mammaslamma schreef:
Nu ben ik toch benieuwd hoe jij dan die overgangen bereikt, je ontkomt er niet aan om eerst een half uur kruip door, sluip door het dorp te moeten rijden, heb je dat gedaan, zit je nog niet op het strand maar op een slecht onderhouden ruiterpad.
Het strand is i.d.d breder, maar strandgasten zijn er nu niet , dus kan je ze ook niet hinderen, en je kunt rijden of je kunt het niet..........
Jammergenoeg is ons bos niet zo groot als de veluwe, maar bied voldoende rijmogelijkheden en kan het nu niet echt zwaar noemen,ook maar weer wat je gewend bent.........
Vraag ik me ook nog af, waarom je op je schreden terug zou moeten keren, vreemd, rij wekelijks naar de vuurtoren/watergat, ben nog niet terug hoeven keren, iets gemist zeker.
Voordeel van hier is, dat we alles hebben, bos/strand/duinen/polder, maar in het klein!!

Ach, mijn oude sok luste graag een ijsje, dus vaste prik na de rit ijsje kopen in het dorp, ze kenden me al van verre Haha!
En ja, ik was er altijd in het hoogseizoen, daar zat ik in die tijd helaas aan vast. Dan zijn er een paar meer mensen op het strand dan nu, dat klopt. Dat slecht onderhouden ruiterpad is ook relatief, zoveel beter zijn ze in het bos ook niet en als je paard niet gewend is aan de zware zandbodem van de duinen, dan is het zwaar voor ze en als je eens niet helemaal tot aan de vuurtoren wilt, dan zul je dus terug moeten, tenzij ze de laatste twee jaar bij 't Zeepe een doorgang hebben gemaakt.
De laatste jaren weer een paar keer in Haamstede geweest, maar dat was meer omdat ik daar nu een privé-adresje heb waar ik gewoon onaangekondigd op de klep kan vallen. Maar het strand doe ik liever via de overgang bij "de punt" dan door het bos.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 10:41

Nu begrijp ik het, er is i.dd geen opgang naar de duinen meer vanaf de 2e opgang vanuit de domeinen, dat is jammer, maar dat zal er ook vast nooit komen ivm beschermd natuurgebied, onzin, maar ja, ze kunnen beter es naar Drenthe kijken, mag je gewoon overal rijden en ze zien daar dan ook de voordelen van in, nieuwe plantjes enzo...
Ik pak ook vaak via de punt, of ik ga er daar dan juist af, de vuurtorenrit doe ik best veel, maar moet het wel heel laag water zijn, heb je lekker de ruimte en geen last van de zeebrekers.
De 2e opgang is momenteel niet te doen, veel te veel zand opgestuifd, zie je het hek en draad niet meer, maar zit er natuurlijk wel, onder het zand, levensgevaarlijke situatie, jammer, is een mooi galoppeerstukje terug het bos in.
Ik vind zelf het bos niet zwaar, vergeleken met Drenthe , dat is echt mul, zal bij jullie ook vast wel zijn.
Aankomende Meivacantie gaan we naar Kootwijk met een paar aanspanningen en ruiters, ben benieuwd, wordt weer buffelen, vooral voor de menners.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 12:11

mammaslamma schreef:
<knip>
Ik pak ook vaak via de punt, of ik ga er daar dan juist af, de vuurtorenrit doe ik best veel, maar moet het wel heel laag water zijn, heb je lekker de ruimte en geen last van de zeebrekers.
De 2e opgang is momenteel niet te doen, veel te veel zand opgestuifd, zie je het hek en draad niet meer, maar zit er natuurlijk wel, onder het zand, levensgevaarlijke situatie, jammer, is een mooi galoppeerstukje terug het bos in.
Ik vind zelf het bos niet zwaar, vergeleken met Drenthe , dat is echt mul, zal bij jullie ook vast wel zijn.
Aankomende Meivacantie gaan we naar Kootwijk met een paar aanspanningen en ruiters, ben benieuwd, wordt weer buffelen, vooral voor de menners.

Klinkt wel bekend, in het verleden ook eens meegemaakt dat de omheining er alleen nog was voor mensen met röntgen-ogen Haha! Het bos is niet zo zwaar als het strand, maar als je de keiharde bospaden van Z-O Brabant gewend bent (waar ik toen woonde) dan is het bos daar best wel zwaar. Beetje relatief dus.
Kootwijk is vergelijkbaar met de kust, dus ken je de ene, dan kun je ook uit de voeten bij de ander, al heb je in Kootwijk niet de mogelijkheid om op het harde te gaan rijden, zoals op het strand met laag water. Tja, zo is het altijd wel wat Haha!