IJslander durft het water niet in? tips!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 18:51

Afgelopen weekend gingen we een meertje in met de paarden, De ene IJslander liep er na een aantal minuten zo in en vond het super maar de mijne bleef stijf aan de kant staan, heb vanalles geprobeert snoepjes enzo en ook volgde ze de andere pony niet. Nu is ze al helemaal geen held met water maar kan haar wel gewoon wassen enzo en door een plas water gaat ook steeds beter.
Verder vertrouwt ze mij wel, ze loopt zo onder viaducten door bijvoorbeeld wat ze ook nog niet kende, maar water vind ze gewoon erg eng.
Hoe kan ik haar nu meer vertrouwen geven in en door het water? Graag tips en wat bij jullie helpt. Lachen

groetjes Kimmy

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 18:57

Weet trouwens niet of het hier goed staat..

anoeska1990
Berichten: 235
Geregistreerd: 12-07-05

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:02

Dit heb ik ook gehad en bij mij heeft het een tijd geduurd, ik heb het steeds herhaald en iedere keer weer geprobeerd een stapje verder te gaan. Als hij/zij een stapje verder zet beloon je hem en probeer je nog een stapje verderte gaan. Tot dat hij met zijn voorhoeven in het water is en dan beloon je hem heel goed Tong uitsteken en probeer je steeds een stukje verder.
Doe het niet te snel , niet in 1 dag b.v. en ga hem vooral niet dwingen. En ga nooit alleen, maar met zijn tweeën of meerderen.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:04

als ze maar een klein stukje in het water komt belonen... als dit al niet lukt kan je een spons mee nemen en een beetje water (uit het meer) over dr benen laten lopen.. durft ze nog niet steeds wat natter maken(gewoon alleen dr beentjes) .. al is ze nat maar durft ze echt niet .. terug gaan naar stal en later nog een keer proberen, zo hebben ze het bij mijn vorge vp gedaan toen zn benen eenmaal nat waren ging ie erin maar echt duidelijk laten zien dat het water uit het meer komt (an overgens oo met een flesje of iets dergelijks) nu weet ik dat er mensen zeggen dat het gevaarlijk is om toch nat te maken maar gewoon rustig aan doen en alle tijd nemen ga dr niet vooruit slaan of trappen maar maak dr duidelijk dat er niks engs aan is .. nu bedenk ik me kan het zijn dat ze iets raars heeft mee gemaat bij het water.. ik ken 1 paard dat 1 keer door een hond is aangevallen en nu dat meer niet meer in gaat maar wel bv de zee!!

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 19:07

Bedankt tot zover al voor de tips, had inderdaad haar benen wat nat gespetterd daar reageerde ze niet op.

@Smurffie: Ik denk niet dat ze iets vervelends heeft meegemaakt met water, denk gewoon geen ervaring.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 00:53

Waar ergens is dat meertje?

Snowdon is echt een waterrat... we hebben samen al diverse pony's en paarden over de 'drempel' geholpen!
Hoe reageerde die andere ijslander in eerste instantie op het water? Ging dat misschien wat twijfelachtig? Speelde die ijslander ook zelf een beetje met het water?

Overigens ken ik nog een ijslander die het water niet in durfde... rastypisch? Tong uitsteken

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 09:00

snowdon schreef:
Waar ergens is dat meertje?

Snowdon is echt een waterrat... we hebben samen al diverse pony's en paarden over de 'drempel' geholpen!
Hoe reageerde die andere ijslander in eerste instantie op het water? Ging dat misschien wat twijfelachtig? Speelde die ijslander ook zelf een beetje met het water?

Overigens ken ik nog een ijslander die het water niet in durfde... rastypisch? Tong uitsteken


Ja ik kan niet zo goed uitleggen waar het meertje is haha, het is een half uurtje rijden vanuit mij (en dan zowat alles stappen omdat mijn vriendin geen ijzers heeft bij haar paard maar we draven wel kleine stukjes) Kom je een stuk door het bos of we rijden helemaal door het bos, het is niet groot maar wel leuk en dan rijden we zo naar het water kan je ook weer lekker galoperen want lange graspaden dan vooraan kan je met je paard het water in.
Spelen met hem water deed ze niet haha, ze bleef echt op de rand staan van nee ik ga er niet in (merrie's schijnen bang te zijn voor natte voeten Haha!)
Ik spetterde maar wat tegen haar aan maar ze bleef staan en volgde het andere paard ook niet die vrolijk rondjes liep, nou doet dat paard ook echt alles. Knipoog
Ze ging na een tijdje wel met haar neusje het water in en een beetje spelen dus daar heb ik het maar bijgelaten.

Misschien moet je eens meegaan! Lachen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 11:47

Is goed hoor, helpen we elkaar en is nog eens gezellig ook!
Weet ik waar het meertje is en de rest hoe je het daar omschrijft lijkt me ook mooi! En Jouw pony gaat misschien alsnog het water in Ja

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 15:09

Ja inderdaad! Haha!

Dan gaat Valentijn@bokt ook mee met IJslander Boj! Lachen Daar rijd ik altijd mee samen. Zag jou vandaag Showdon uit de wei halen met een blauwe jas! Haha! We reden daar net langs.
We moeten eens wat afspreken, misschien volgend weekend.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:38

Is goed hoor dat Valentijn mee gaat Ja
Datum pb-en we nog wel over dan, weet nog niet voor volgende week.

YellowDancer

Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-06

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:47

Yellow wilde ook in eerste instantie het water niet in, heb gewoon iedere keer geprobeerd en op een gegeven moment had hij natte voeten. *LOL*

Toen dat niet eng was is hij er voorzichtig in gegaan en nu is hij er niet meer uit te slaan.
Handig zo'n waterbak op de manege Haha!

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 17:29

snowdon schreef:
Is goed hoor dat Valentijn mee gaat Ja
Datum pb-en we nog wel over dan, weet nog niet voor volgende week.


Is goed!!

Vandaag nog geoefend door de plassen en daarna deed ze het super, net alsof ze het al jaren deed haha. Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:40

owwwww komt helemaal goed met je waterlander dan Tong uitsteken

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:45

Is ook eng, zo'n zwart gat! Ik sluit me trouwens bij de rest aan qua methode. Zou hem ook niet gaan dwingen, dan ben je dat vertrouwen helemaal kwijt.

PS. 'Mijn' IJs gaat gewoon met ruiter en al liggen Tong uitsteken

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 17:45

hahaa zeg dat niet te snel! Tong uitsteken Eva is nogal uhm eigenwijs. Haha!

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 17:52

ik heb het vrijdag geporbeert,
maar die merrie wou ook niet,
ging overgens om een betonnen waterbak,
zachtjes een tikje meegegeven maar natte voeten wou ze niet..

ingesloten meet 3 paarden geporbeert erin te drijven, wou ze ook niet.
binnenkort gewoon weer proberen..

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 18:09

Tjaldur schreef:
Is ook eng, zo'n zwart gat! Ik sluit me trouwens bij de rest aan qua methode. Zou hem ook niet gaan dwingen, dan ben je dat vertrouwen helemaal kwijt.

PS. 'Mijn' IJs gaat gewoon met ruiter en al liggen Tong uitsteken


Nee dwingen zeker niet, zo ben ik niet! Alleen ik ken Eva en ze probeert altijd overal onderuit te komen haha! Clown Weet dus hoe ik er mee op moet gaan maar dwingen doe ik niet. Knipoog

Hahahaha met ruiter en al! *LOL*

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:13

*dat met ruiter en al gaan liggen komt mij ook erg bekend voor tesamen met een ijslander*
*LOL* grappige paardjes zijn het!

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 18:14

Hahaahaha in de zomer is dat wel lekker ja! Haha!
Boj die zie ik er ook wel voor aan, vorige week probeerde hij het maar heb even gewaarschuwd. Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:25


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: IJslander durft het water niet in? tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:37