hoe maken jullie buitenritten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 23:05

ik hou er zelf van om lekker de hele weg te stappen aan de lange teugel.. heerlijk genieten van alles om me heen en van mn paard! soms doe ik een keer een drafje, om mn paard de benen te laten strekken. sommige mensen houden alleen maar van "crossen"..
hoe staan jullie daar tegen over?

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:09

Ik weet niet of je buitenritten gewoon in je eigen omgeving bedoelt of in steeds een andere omgeving?
Maar crossen kan ik sowieso bijna niet hier in de omgeving, en als ik cross, cross ik met mate Knipoog

Maar omdat ik bijna altijd buiten rijd (vanweg een niet zo goede bak) werken we dus ook gewoon buiten. We trainen haar om weer wat meer conditie te krijgen, dus we draven altijd lange stukken Ja

Anoniem

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:11

Mijn paard is anders ook gek op crossen. Benen strekken gaat prima in rengalop. En wij houden ook tijd genoeg over om lekker te stappen aan de lange teugel.

Naamloos1

Berichten: 4938
Geregistreerd: 30-07-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 23:12

maakt niet uit in welke omgeving, ik ga altijd bij ons in de omgeving.. we hebben 3 bossen Knipoog en van jou kan ik het dan inderdaad snappen! haha.
maken jullie trouwens ook buitenritten in hartje winter?? ik wel lekker dik aankleden en gaan met die banaan! Knipoog

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:13

ik cross buiten toch best veel Ja
Omdat ik het super vind en Destiny ook. Ze gaat liever crossen dan stappen of draven. Stappen vind ik ook lekker, maar heel lang stappen vind ik niet zo erg leuk.
Ach, waarom zou ik niet crossen als we het beide leuk vinden? Haha!

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:14

lekker ontspanne draven of stappen. weinig galop

Shaar

Berichten: 9184
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Olderchurch a/d Asshole

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:16

DianneF schreef:
maken jullie trouwens ook buitenritten in hartje winter?? ik wel lekker dik aankleden en gaan met die banaan! Knipoog


Ja hoor Ja Ik zal wel moeten haha! Vooral in de winter (als het lekker hard geregend of gesneeuwd heeft) is de bak nogal zwak, dus juĂ­st in de winter rijd ik alleen maar buiten haha. En als het hard regent ga ik gewoon lekker wandelen door de regen, zodat ze toch haar beweging heeft gehad Knipoog

RoxyVip
Berichten: 1445
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Schoonhoven

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:17

Eigenlijk stap ik alleen maar op de weg. Af en toe op een stukje gras ga ik draven maar dat is zeldzaam bij ons. Nou heeft Rox ook geen ijzers dus dan draaf ik zowieso liever niet op de weg. Wij hebben ook geen bos ofzo dus als ik de weg op ga dan is het gewoon in de polder of langs de provinciale weg op het fietspad!
In de winter ga ik ook gewoon de weg op hoor! Alleen niet als het heel glad is of als het heel hard gesneeuwd heeft. Rox vind buitenrijden het leukste wat er is en ze is ook superbraaf op de weg dus dat komt mooi uit!!!

Diezel

Berichten: 144
Geregistreerd: 30-09-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:30

Ik kan alleen maar buiten rijden Haha!
We wisselen het een beetje af, ik kan zo een hele relaxte buitenrit maken aan een los teugeltje en alleen maar stappen, maar ik kan ook een heerlijke actieve buitenrit maken met veel draf en hier en daar een sprintje gallop *LOL*
ligt er maar net aan in wat voor bui we beide zijn.

Taron
Berichten: 9592
Geregistreerd: 06-11-04

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:34

vooral aan de lange teugel, maar ook veel galopperen en natuurlijke hondernissen nemen. buitenritten zijn voor de ontspannen en conditietraining, maar mn paardje moet het wel leuk vinden!! ik ga wel eens met een groepje mee. en die hebben de paarden altijd aan de teugel met slofof andere hulpteugels, ze kunnen wel rijden maar waar die slof dan voor is. die paarden mogen de hals nooit even strekken,dat lijkt me niet de bedoeling!

mieky18
Berichten: 272
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: purmerend

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:34

als ik ga buiten rijden met een paar mensen dan wisselen we alles af, beetje stap, draf en galop...licht er ook aan met welke mensen ik ben..niet iedereen houd van wilde buitenritten

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:37

Met een buitenrit mag vaak mijn paard beslissen, en vaak wil ze wel een stukje galoperen, en stukje draven, en dat allemaal lekker aan een los teugeltje, zolang het maar niet over de straat is maar wel in de bossen maakt het mij niet uit anders haal ik haar terug....

Daisza

Berichten: 1073
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:38

Als ik naar buiten ga stap ik eerst even.. want meestal wil ze meteen omkeren en naar huis!! Boos! ze vind alles erg spannend..(wou dat het nou een x over was) als we in een mooi weggetje zijn draaf ik wat en soms een klein galopje..

in bossen etc crossen we wel eens maar vaak is ze dan al zo bezweet en moe van om haar heen kijken en zenuwachtig zijn dat ze niet meer wil.. het enige nadeel vind ik dat je als je zo hard gaat geen kuilen etc ziet!..

Groetjes!

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:48

hmmm, wisselt. ligt eraan; soms alleen stappen, lang teugeltje. soms een stukje lekker de benen strekken en even full-speed. ik rijd ook wel eens dressuur in 't bos (slangevoltes om rij bomen heen, stukje wijken/schouder voor op breed pad, overgangen rijden en schakelen). ik neem voor als hij ergens echt niet langs wil (soms kuren...) een kort zweepje mee, maar verder geen hulpteugels nodig gelukkig. al kan ik me een slof als noodrem wel voorstellen dat dat handig kan zijn! ik heb 'm zelf niet nodig.
ik doe in ieder geval altijd een goede warming-up en cooling-down, net als bij 'gewoon rijden'.

Anoniem

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:14

--> PP

ellepel

Berichten: 47346
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:46

mijn pony en ik vinden het leuk om steeds een nieuwe route te nemen, zo blijven hij en ik lekker alert Haha!

hulpteugels e.d. heb ik niet nodig, we stappen veel, we draven een stukje en soms beslist meneer zelf dat ie een stukje lekker snel wil galloperen Knipoog

af en toe staat ie boven op de rem, en bedenkt dat hij eigenlijk wel omdraaien wil omdat er iets vreselijk eng is, maar daar praat ik hem doorheen en dan stappen we weer vrolijk verder Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:48

Lekker veel stappen (al dan niet aan de lange teugel, hangt van meneer zijn bui af Clown ), stukjes draven en af en toe een lekker galopje. Ja

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:49

Als ik op buitenrit ga, stap ik bijna alleen maar. Af en toe een stukje draf of galop, maar vooral stap. dat vinden ik en mijn paard het prettigst denk ik.. Lachen

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:52

Aangezien wij niet echt een bos hebben en dus veel over de harde weg (door het dorp) moeten: stappend. Tussendoor een rustig drafje en zo. Op het veld naast de bak crossen we wel even!

Tjha

Berichten: 431
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: wierden

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:00

het eerste stuk gaat vooral in stap & draf maar op de lange zandwegen dan trek ik toch wel een behoorlijke sprint.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:30

Ligt er aan met welke (stal) genoot ik buiten rij Lachen.
Met een doen we altijd een 'rondje dorp', dus een beetje stappen en draven gewoon rustig aan.
Met een ander meisje gaan we altijd crossen achter de dijk.. (en dat vinden timber en ik het leukst Haha!).

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 11:34

Bij mij in de omgeving is het onmogelijk om lekker met een lang teugeltje te stappen Scheve mond Als je buitenrijd rij je namelijk langs de weg en er zijn zat automobilisten die heel hard langsrijden ( wat geen goede combi is met een dan nerveuze pony en een nerveuze ruiter )
Als ik naar het bos toe ga gaan we gewoon lekker rijden. Stappen met een los teugeltje en af en toe even crossen ( dat vind m'n pony geweldig )

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:22

Soms stappen we alleen maar, vooral als de berm slecht is. Maar af en toe de benen strekken is ook heerlijk! Maar het is vooral ontspanning en genieten Lachen

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:22

Heb het pas 1 keer gedaan maar toch.
We gingen het merendeel stappen, daarna een lang pad tussen de bomen draven, de weg oversteken en dan nog een lang stuk draven en dan weer stap. Toen een lang pad galopperen en daarna nog even draven en toen weer stappen.

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 14:27

Als ik buitenrij is het ook vooral lekker stappen Lachen Ik vind het heerlijk om lekker om me heen te kijken. Komt ook wel een beetje omdat er bij ons in de buurt niet veel 'race'mogelijkheden zijn.
Af en toe een drafje tussendoor doe ik wel en als luxor echt graag wil een gallopje.

Een tijdje heb ik op een stal gestaan naast het bos en dan was het wel even lekker voluit of een lang stuk draven. Vooral omdat de paardjes graag wilden Lachen