hoe maken jullie buitenritten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:42

maar als hij dat eenmaal kan wordt het voornamelijk crossen buiten denk ik ja Knipoog

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:30

als ik alleen ben stap ik vaak
omdat het paard zich druk gaat maken in draf en gaat stuiteren.
op het veld maak ik enkele galopjes, maar ik zorg wel dat ik eerst op het harde wat gedraafd heb om ze los te maken.
Maar zodra het veld gepasseerd is is de rest in stap, lekker genieten zonder te stuiteren Haha!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:48

Ik kan niet anders dan buitenrijden dus bij mij verschilt het per dag. De ene dag zit er meer draf en galop in dan de andere dag, en de ene dag mogen ze met lange teugel en de andere dag moeten ze netjes lopen

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:13

voornamelijk draf en gallop. we rijden veel lange afstanden en dan wil ik wel een beetje tempo anders kom je nergens. Mijn paard moet ook gewoon netjes lopen en ik doe ook gymnastiseren erbij omdat we geen bak hebben. Als ik samen met een vriendin een ritje maak stappen we meestal omdat haar verzorgpaard een bang miepje is. Samen met een andere stalgenoot die een arabier heeft doen we weleens volluit racen over de lange zandpaden. Heerlijk Haha!

psvub
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:27

ik ga meestal buiten rijden voor ontspanning; heerlijk.

Elske72
Berichten: 56
Geregistreerd: 06-10-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 19:08

Hangt van het weer en de temparatuur af natuurlijk..winters ga ik echt niet crossen ofzo

nienke_92

Berichten: 1509
Geregistreerd: 01-10-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 20:21

Gewoon lekker rijden. Lange stukken stappen aan een super lange teugel. Genieten van de vogeltje en alle rattaplan om je heen. Soms een klein sukkeldrafje, maar natuurlijk blijven genieten. En zowiezo 1x een rengalopje. Maar het belangrijkste is dat jij en de paardje genieten van alles wat je doet en tegen komt.

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:38

nienke_92 schreef:
Gewoon lekker rijden. Lange stukken stappen aan een super lange teugel. Genieten van de vogeltje en alle rattaplan om je heen. Soms een klein sukkeldrafje, maar natuurlijk blijven genieten. En zowiezo 1x een rengalopje. Maar het belangrijkste is dat jij en de paardje genieten van alles wat je doet en tegen komt.


Helemaal mee eens! Gewoon lekker genieten van een buitenrit. Veel stappen, wat draven en een snelle galop hoort daar wat mij en mijn paard betreft zeker bij Haha!. Als ze veel energie heeft draaf ik wat meer dan normaal, maar we stappen in principe de meeste tijd. En dan een losse/lange teugel..

Dona
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-10-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:39

Lekker genieten, rustig stappen soms een beetje draven..

YellowDancer

Berichten: 47
Geregistreerd: 07-10-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:44

Als ik op buitenrit ga in de buurt is het alleen maar stappen en als ik de paarden meeneem naar het bos is het best wel een fanatieke rit zonder te veel poespas, lekker draven en als het kan een galopje maar echt crossen doe ik niet omdat ik niet wil dat Yellow en Tinka ervandoor gaan en niet meer terug willen.
Crossen vind ik roekeloos en gevaarlijk.
Je kan best wel een stukje rengalop doen op een goede plaats maar hou altijd rekening met andere mensen/dieren Cool

wendy_x

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Kampen

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 14:16

lekker crossen op z'n tijd vindt ik fantastisch!

Ghetto_Elf
Berichten: 32
Geregistreerd: 10-10-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:25

zo'n tijdje stappen vind ik ook lekker! en Windfola ook! en in de bossen doen we gewoon lekker ons gemakkie, en meestal laat ik Windfola ook wel haar eigen tempo zoeken. en ook wij houden van onze crossen!

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:42

Misty die wil alleen maar crossen. Tong uitsteken

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:53

Crossen doe ik nooit.
Soms doen we een rustig ritje, meestal als ik met iemand samen ga.
Maar over het algemeen is een buitenrit voor ons een training en dan schiet alleen stappen niet op natuurlijk Haha!

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:56

Hangt af van het (gebrek aan) gezelschap. Als ik alleen ga ligt het tempo vaak wat hoger, met iemand erbij gaat het wat langzamer. Maar over het algemeen gewoon stap, draf en galop. Crossen doe ik niet, ik houdt graag wat beheersing in het lopen van m'n paard.
Teugel is in stap meestal los, in draf en galop wel wat contact.

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:01

De laatste tijd zijn het over het algemeen alleen stapritjes aangezien mijn paard niet alleen naar buiten kan moet er altijd een paard mee en het paard dat mee gaat mag buiten om gezondheidsredenen alleen stappen.
Zelf vind ik dat wel heel ontspannen en kan heerlijk genieten van mijn omgeving maar als ik met een paard naar buiten ga die geen beperkingen heeft vind ik een stuk draven en een klein galopje ook wel lekker crossen doe ik eigenlijk nooit hou graag de controle over mijn paard.

Anoniem

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 23:56

Ik Cross op de weilanden en in breede bermen. Verder stap en draaf ik aan een lang teugeltje, lekker ontspannend!

Liisan
Berichten: 87
Geregistreerd: 23-09-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:19

Ik maak regelmatig buitenritjes, ik ben ook heel dichtbij hoef maar ongeveer. 500 meter en dan ben ik in een supermooi bos, je kunt langs heide, echt heel super!:) mooi rustig bos! en het meeste doe ik rustig drafje, ik galloppeer dan niet zoheel veel, gewoon lekker ontspannend!:) Genieten van je paardje en de natuur!

machica

Berichten: 46
Geregistreerd: 04-01-06

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:27

veel stappen,los teugeltje,af en toe een drafje,(ren)galopje...
hangt ook af met wie (stalgenoten) en op welk paard ik een buitenrit maak...
maar genieten en ontspanning staat voorop!

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:05

mijn verzorgpony vind buitenrijde gewoon gaaf en als het aan hem lag gallopeerde we de hele weg Knipoog
maar dat laat ik niet toe, je kan rij een polder in en een bebouwde kom, de bebouwde kom is wel leuk lekker veel dinge waar tie naar kan kijke, en ook best druk dus dan kan tie wennen aan mensen , auto's vrachtwagens en dat soort dinge, en als ik daar geen zin in heb ga ik lekker de polder in, daar is het lekker rustig, behalve nu want het is oogstseizoen dus idan rijde er trors enzo , dus egt veel ga ik de polder nu niet in, hij vind tractors best wel heel erg eng dus ja Knipoog Haha!

bassa

Berichten: 772
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Werkendam, Noord Brabant

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:01

lekker rustig stapen. en soms een klein stukje draven. maar meer ook niet.
(hou nie zo van buitenritten omdat ik het nog een beetje heel erg eng vind Knipoog)

SanneHeidy

Berichten: 247
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Helmond

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:15

Hey:D

Ik begin altijd lekker eerst goed te stappen aan de lange teugel.
Daarna draven we, heidy houdt van draven dus dat doe ik dan ook best vaak.
En op rechte stukken soms een rengalopje of lekker rustig galopje zodat heidy en ik genieten van alles om ons heen.

xxx Sanne *hartje* Heiidy Clown

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: hoe maken jullie buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:19

ik stap ook vaak aan de lange teugel weg. me paard vind het heerlijk om te crossen er is een stuk open veld waar je heel goed kan crossen daar cros ik altijd de rest in draf en stap.