te veel ''verboden'' ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 19:20

Lenneke_ schreef:
Ik ken het.
Hier moet je 40 euro per jaar betalen om in het bos te mogen rijden. Als je dat niet doet of je zet één stap buiten de ruiterpaden staat er meteen een boswachter voor je neus.
Aan al die loslopende honden doen ze niks (mogen niet los tussen maart em oktober)


Dat slaat toch nergens op? Ervoor bétalen! En die honden mogen het wél, hmpf triest iets

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 00:06

Ik zou er best wat geld voor over hebben als je dan een vergunning hebt waardoor je wel in het bos mag rijden en er ook meer ruiterpaden komen...
Hier is het ook bijna overal in het bos verboden voor paarden. Zonde. Als ze er gewoon een pad omheen zouden maken zodat je een rondje om het bos kan rijden zonder langs de weg te moeten, en bij een groot bos ook nog 1 of 2 paden er dwars doorheen openstellen voor ruiters, zouden we vaak al gelukkig zijn.

Bij ons hebben ze lange routes gemaakt van Friesland naar Drenthe. Heel leuk, maar de meesten hier gaan niet op trektocht, die willen gewoon een leuk blokje om van 1 of 2 en misschien 3 uur... Dan moet je hier vaak toch de helft langs de weg...

Overigens hebben ze de bestaande ruiterroutes wat extra verhard door er grond of puin over te storten Schijnheilig
Heel fijn voor onbeslagen paardenvoetjes... Dus daar kun je ook al niet meer fijn over rijden... laat ze dan een rand van een meter breed gewoon zand houden, of de berm verstevigd met wat schelpen ofzo...

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:33

Stuk in de Bit gelezen? Super artikel!

Gewoon afschaffen die ruiterpaden, en de ruiters door het bos laten struinen. Schijnt veel beter te zijn voor de natuur ook nog!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:20

IK baal er ook van.. Je mag in Makkum, niet eens meer op het strand komen.. Terwijl ik er gewoon naast woon. Vind echt schandalig, zoveel paarden komen er niet.. En zoveel kwaad doen we ook niet. Scheve mond

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 20:41

Tss.. vind ik echt zielig ja!

Het is idd beter voor de natuur! Ik snap ook níét waarom wij niet door de bossen mogen struinen?? Wat kunnen wij verkeerd doen?

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:44

Pfffffffffff ik houd me niet altijd aan alle regeltjes hoor! Clown
Hier in Zwolle heb je nauwelijks ruiterpaden en als ze er wel zijn, zijn ze heel slecht onderhouden en ook niet erg uitgebreid. Ik rijd ook gewoon door parken, bossen hebben we ook hier niet eens!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:48

Wij houden ons er ook niet aan.
bij ons ligt een prachtig stuk bos waar iedereen mag komen behalve ruiters.
Weet iemand trouwens hoe hoog de boete is, die je riskeert?

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-06 20:51

Ik heb geen idee.. ik denk iets van 50 euro?

Bitterbal

Berichten: 2508
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Engwierum (Friesland)

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:09

Ben ik dan de enige die dat probleem op dit moment niet meer heeft? Hier hebben we redelijk goed paden (op een aantal uitzonderingen na) waar je ok heerlijk kunt galopperen. Soms kom ik wel bordjes tegen met een paard met een ruiter die verschrikkelijk naar voor zit en debielig (okay, dat doet dr even niet toe Tong uitsteken ) en een rode streep erdoor, maar ik doe meestal alsof ik dat bordje niet gezien heb... als ik dan mensen tegenkom zijn ze allervriendelijkst... krijg ook vaak complimentjes dat ik netjes ga stappen of als ik een hond zie sta ik zelfs stil (of die nu los of aangelijnd is) of complimentjes als "wat heb jij toch een prachtig paard"...

In heerhugowaard waar ik eerst woonde lapte ik die verboden bordjes altijd aan mn laars.. als we een boswachter tegenkwamen.. sja even achter een boom wachten... totdat je paard tegen een boom aancrost (nja jouw knie ertegen) en je heel hard schreeuwt "aaauw stomme knol" en de boswachter er toch achterkwam.. gelukkig kwamen we weg met een waarschuwing..

shetlandlove

Berichten: 606
Geregistreerd: 07-06-05

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 00:24

50 euro...na verhoging 65 Nagelbijten / Gniffelen

nO0rtjj

Berichten: 3097
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Utrecht.

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:52

traan_beauty schreef:
Lenneke_ schreef:
Ik ken het.
Hier moet je 40 euro per jaar betalen om in het bos te mogen rijden. Als je dat niet doet of je zet één stap buiten de ruiterpaden staat er meteen een boswachter voor je neus.
Aan al die loslopende honden doen ze niks (mogen niet los tussen maart em oktober)


Dat slaat toch nergens op? Ervoor bétalen! En die honden mogen het wél, hmpf triest iets

zeker....

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: te veel ''verboden'' ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:02

Ja, het is idd jammer dat je niet overal in mag. Ik snap het wel, gezien sommige mensen zich niet kunnen gedragen en daarmee de natuur of andere mensen (ver)storen.. Lachen