Paard huren in Gelderland?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Paard huren in Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:49

Ik ben op zoek naar een stal in Gelderland waar ik 2 paarden kan huren waarmee ik zonder begeleiding het bos mee in kan gaan. Ik wil dit als cadeau aan iemand geven (ben zelf in het bezit van een ruiterbewijs en heb veel ervaring). Ik weet wel dat dit kan op sommige maneges, maar kan er geen vinden in mijn omgeving.
Hebben jullie tips/aanraders?

Vast bedankt.

Britt

Puk25

Re: Paard huren in Gelderland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:57

Die heb ik zeker. In Voorthuizen zit een stalhouderij waar je zelf paarden en ponies mee kunt krijgen. Als je rijervaring hebt dan kan je op een paard, heb je dit niet dan kun je beter op een ponie. Dit zijn makke fjorden en haflingers.
Het is de bedoeling dat je er wat eerder heen gaat dan de afgesproken tijd zodat je kunt poetsen en zadelen. Ook moet je even een soort formuliertje qua aansprakelijkheid invullen.
Je kunt een plattegrond meekrijgen. Het bos is op 5-10 minuten stapafstand en de route erheen is al erg leuk.
De stalhouderij heet van Bijnen (www.stalhouderijvanbijnen.nl). De mensen zijn erg op hun paarden gesteld en het is wel de bedoeling dat je de paarden gewoon netjes terugbrengt, dus op adem en niet zeiknat. Anders heb je wel een probleem met ze. De eigenaar vertelde laatst nog aan mijn zusje en mij dat hij mensen die dit gedaan hadden toch flink zijn terrein af had gestuurd nadat ze betaald hadden.
Als je erheen gaat (en jullie hebben ervaring) dan kan ik je de tinker Mona en het paard Miss Gina aanraden. Die zijn erg leuk!! De tinker rij ik vaak op, is een heel actief en vrolijk paard! Miss Gina is wat relaxter maar gaat leuk met Mona.
Ik hoop dat je wat aan de info hebt en laat het vooral weten als je er een keer geweest bent.
Groetjes Barbara

Puk25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 09:58

Ooh ja als je in mijn profiel kijkt dan kun je vast wat fotos zien...

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 17:18

Bedankt voor de link nog; inmiddels heb ik contact gehad met die mensen van die stal en een dag gepland over een paar weken waarop ik 3 paarden huur!
Het is een cadeau voor mijn zusje, wat mijn broertje en ik samen geven. Zowel mijn broertje als m'n zusje hebben beide wel rijervaring, maar zijn niet vergevorderd ofzo. We krijgen een Fjord, Haflinger en een Tinker mee, zei de dame aan de telefoon! Ik ben erg benieuwd!! Hebben ze er veel paarden lopen eigenlijk??

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:07

Leuk dat je dit gaat doen....

Maar....
Ik vind het erg onverstandig dat er paarden zomaar uitgeleend worden aan "vreemde"mensen.
Je kent het bos niet, de paarden niet.....
Wij doen het niet, de huifkarritten wel, maar de bosritten zijn bij ons altijd onder begeleiding....

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 19:28

JoanneArnhem schreef:
Leuk dat je dit gaat doen....

Maar....
Ik vind het erg onverstandig dat er paarden zomaar uitgeleend worden aan "vreemde"mensen.
Je kent het bos niet, de paarden niet.....
Wij doen het niet, de huifkarritten wel, maar de bosritten zijn bij ons altijd onder begeleiding....

Ik ben het helemaal met je eens; kan niet anders zeggen. Ik zou het ook niet doen.
Toch besloten er wél gebruik van te maken, omdat ik mezelf vertrouw en op de verhalen van anderen die er ervaring mee hebben.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:18

Tuurlijk, ik geef jou ook helemaal gelijk, ik bedoel als de kans zich voordoet aanpakken toch?? heerlijk over de veluwe rijden, genieten van de natuur..... Haha!

Was voor mij vooral naar de mensen die hun beesten uitlenen toe.....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:49

JoanneArnhem schreef:

Ik vraag mij dus af waarom de huifkar ritten dan wel?
Ik zie het hier in de omgeving ook, mensen die totaal niets van paarden en mennen afweten gaan leuk een dagje huifkar rijden. Pa, ma en kids op de kar en geen van allen hebben ze ook maar een idee van waar ze mee bezig zijn. Die mensen worden hier ook gewoon de weg opgestuurd zonder begeleiding. Ik begrijp dat dus niet. Het gaat volgens mij wel altijd goed hoor maar ik vraag mij dan af, wat is er zo anders aan een huifkar rit? Een paard blijft een paard. Hier zie ik vooral Fjorden die er uit zien of ze dood en dood moe zijn en dus niet zo snel een stap verkeerd zullen zetten maar een paard is en blijft een vlucht dier, ook zo'n doodgoede Fjord kan schrikken lijkt mij.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:05

Ik ben het hier ook met je eens Tanja, geloof dat de gedachte bij ons is dat 'losse' paarden sneller meegenomen worden, mensen die nergens verstand van hebben, spannen een paard niet zomaar uit...

Bij ons zijn het ook alleen fjorden en voor de onervaren alleen oudjes die eigenlijk weinig verkeerd doen, we hebben wel regelmatig binnen het half uur een kar terug omdat de pony's de weg weten.... Haha!
Er word ook borg betaald en een duidelijke uitleg gegeven met routebeschrijving.
over het algemeen zitten er eigenlijk ook altijd mensen bij die verstand van paarden hebben, maar soms snappen ze nog niet wat voor en achter is.

Heb hier dus niet echt een goede uitleg voor

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:07

Ah, in de eerste instantie dus voor het stelen, kan ik mij iets bij voorstellen. Maar toch, ik blijf het eng vinden, ook zo'n rustig Fjordje kan schrikken natuurlijk, maar ik heb idd ook nog nooit gehoord dat het fout is gegaan. Meer geluk dan wijsheid dus Clown

snousie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:59

puk25, waar in voorthuizen zit dan die stal? ben ik wel heel beniewt naar..lijkt me ook wel leuk..

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:29

ik deed t een paar jaar geleden wel is bij manege belvedere in nunspeet

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:33

Stal zit eigenlijk nog op Puttens grondgebied. Is een zijweg van de rijksweg tussen Voorthuizen en Putten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 11:30

oke,ik realiseer me dat ik een oud topic omhoog schop.
Maar:ik vond het zonde om een nieuw topic te plaatsen met exact dezelfde vraag,
ook ik zoek een manege/stal waar ik 2 paarden zou kunnen huren,omgeving Arnhem het liefste(maar iig in Gelderland,ergens waar je mooi buiten kan rijden).

Ik zelf heb een ruiterbewijs en jaren ervaring,ook met tochten rijden.
Vriendin van me heeft ooit een ruiterbewijs gehad,maar nu niet meer.

Nog iemand een leuke manege/stal?