Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 01:07

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat manege's het niet doen.
Wij doen zelfs niet eens meer aan vrijrijden.
We hebben het eerder wel gedaan, maar er moet altijd begleiding bijzijn.
We hebben al zovaak onverantwoordelijke mensen gehad (voornamelijk vakantiegangers)
En deze mensen doen dit onder je oog.
Die gaan rustig 30 rondjes hoefslag galloperen waar je bij staat!

Dus wie weet wat ze allemaal doen als je er niet bij bent.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:43

essieJgirL schreef:
manege grol in renesse kan je ook aan het strand rijden dat is wel met begeleidingze hebben wel eens mensen alleen weg laten gaan maar dat weet ik verder niet precies.. je kan daar wel met aparte begeleiding over het strand gaan ..


1 tip!!
manege grol ben ik 1 keer geweest, je gaat daar onder begeleiding het strand op, tuurlijk is een strandrit leuk, maar bij manege grol zou ik geen paard huren, en als je dat wel doet, zorg dan dat je zelf je paard opzadeld, wij kregen paarden mee die al gezadeld waren, begreep maar niet hoe het kwam dat mijn paard niet naar links of rechts wilde ( paard was echt koos stuurloos)

ben halverwege afgestapt en heb het zadel er afgehaald, bleek dat het arme beest tot bloedens aan toe openlag van de drukplekken..

terug gekomen op de manege ( na ellendig lang lopen) vroeg ik hoe het mogelijk was dat het arme paard er zo bijliep, werd zo goed als niet op gereageerd, en zo ongeveer de helft van de paarden had wel drukplekken!!
Heb de dierenbescherming ingelicht!!

jOyss

Berichten: 831
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Zuid Limburg.

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:47

marocje98 schreef:
Ja, maar ze wil dus toch gewoon liever met een manegepaard. Ik neem ook niet altijd mn pony mee naar t strand. Iets anders is ook weleens leuk. Afgelopen zomer heb ik nog ergens gereden waar je zonder begeleiding weg mocht. Je moet wel ervaring hebben en ik was ook met een meisje dat al eens eerder was geweest. Verder kan je niet heel ver galopperen aangezien er vrij veel van die palen (golfbrekers) stonden. Die manege heet www.ponyhof.nl. Vond het overigens geen supermanege, maar de haflinger waar ik op reed was wel heel leuk.

Ja idd, daar kan dat Knipoog. Ik ben er op ponykamp geweest.. maar niet op die manege zelf, via simbo.nl .
Maar je kan er idd niet heel veel galoperen door al die palen, maarja verder vind ik het wel een leuke manege en leuke paarden enzo!.

_Blacky_

Berichten: 2328
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:54

ik hou dit topic eens in de gaten,
die van terschelling klinkt heel leuk:D

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 16:57

bij het fjordenpaard kun je ook paarden huren en dan zonder begeleiding lekker de bossen intrekken. je hebt er lange zandpaden, een zandkuil, water waar je door heen kunt rijden en ook echt kunt zwemmen, een springbos. Het is er echt heel leuk rijden.
www.fjordenpaard.com

JKiya

Berichten: 2259
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:26

Volgens mij kun je bij manege heemskerk ook zonder begeleiding strand en duinritten maken. Ik heb er verder geen ervaring mee maar heb wel gehoord dat de paarden niet in al te beste conditie zijn. Met mijn eigen paard lijkt het me toch het leukste!

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:33

Ik ben echt fel tegen het verhuren van paarden zonder begeleiding!

Tot voor kort gaf ik les op een manege waar je ook een paard kon huren om mee vrij te rijden. Mensen die normaal keurig in de les meerijden, doen van alles wat niet kan tijdens het vrijrijden; trekken, schoppen, overmatig zweepgebruik, heel veel galopperen en een paard bezweet op stal zetten. Als je er dan iets van zegt krijg je vaak een grote mond, zo van: Ik ben aan het vrijrijden en mag doen wat ik wil. Zo heb ik eens een meisje uit de les gezet, die tijdens het vrijrijden een enorm grote b*k had. Ik denk dat het rijgedrag van veel mensen op het strand zonder begeleiding hetzelfde is. Onder het motto: Ik doe alles wat niet mag!

Dit geldt natuurlijk lang niet voor iedereen, er zijn heel veel mensen die wel keurig een paard huren, lekker gaan rijden en goed voor het paard zorgen. Ik het helaas slechte ervaringen met paarden verhuren.