Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 21:30

Hoi....
Even een vraagje, we zouden graag eens een heerlijke strandrit willen maken maar onze paardjes zijn daar niet geschikt voor(kennen ze niet).
Weet iemand waar we een paard kunnen huren zonder dat er begeleiding meegaat?
We hebben ruime ervaringen met het rijden! Knipoog
Alvast bedankt..

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:51

Ja, dat is een goede, zou ik ook graag willen weten...

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 10:37

hoi,

wij zijn van't zomer naar noordwijk geweest en daar is aan het strand een manege waar je gewoon paarden kunt huren, ik zal ff nakijken hoe die ookal weer heet. het was voor in noordwijk, als je van noordwijkerbroek kwam.

misschien weten andere bokkers toevallig welke ik bedoel., maar ik zal onder tussen wel eventjes kijken

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:22

Ik ben nu ook wel benieuwd, wel leuk om daar te rijden trouwens! Wist niet dat je daar ook zonder begeleiding paarden kon huren!

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:23

*volgt want wil dat ook graag doen*

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:26

Voor zover ik weet kun je niet in de buurt van Noordwijk zonder begeleiding paarden huren Verward

Meeste maneges zijn heel zuinig op hun paardenbestand en zullen ze dus niet zomaar meegeven aan mensen zonder begeleiding.

Jentel, mag ik vragen waarom je niet met je eigen paard gaat? Dat is toch veel leuker? Samen een nieuwe ervaring opdoen?

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 20:55

Apple schreef:
Voor zover ik weet kun je niet in de buurt van Noordwijk zonder begeleiding paarden huren Verward

Meeste maneges zijn heel zuinig op hun paardenbestand en zullen ze dus niet zomaar meegeven aan mensen zonder begeleiding.

Jentel, mag ik vragen waarom je niet met je eigen paard gaat? Dat is toch veel leuker? Samen een nieuwe ervaring opdoen?

ja hoor, mag je vragen Knipoog
ik weet dat ze het niet leuk vind om het water in te gaan en dan ben ik echt aan het klungelen om haar het water in te krijgen, en de paarden daar kennen het precies.
Misschien is het verstandig om eerst te oefenen hier ergens in de buurt zodat ik misschien volgend jaar met haar de zee in kan!

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 20:56

Mustang2006 schreef:
hoi,

wij zijn van't zomer naar noordwijk geweest en daar is aan het strand een manege waar je gewoon paarden kunt huren, ik zal ff nakijken hoe die ookal weer heet. het was voor in noordwijk, als je van noordwijkerbroek kwam.

misschien weten andere bokkers toevallig welke ik bedoel., maar ik zal onder tussen wel eventjes kijken

ik hoop dat je nog weet waar het is!

Odyne

Berichten: 458
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:24

Oh ik volg dit topic even, ben ook al op zoek geweest maar niets gevonden! Is ook wel logisch...heb je wel je ruiterbewijs? Anders word het denk ik wel lastig!

Mariekje22

Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-09-05

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:26

weet wel dat je in burgh haamstede bij manege lisiduna (www.lisiduna.nl) (hier is al een topic over) leuke buitenritten naar het strand kan maken, wel met begeleiding, maar je mag daar ongeveer zelf bepalen wat je doet.....

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:10

Jentel, de zee in gaan zullen veel paarden niet leuk vinden, ook niet als ze vaker op het strand zijn geweest.

Ook met een manegepaard kun je niet per definitie de zee in. De zee in is nl ook wat gevaarlijker dan gewoon op het strand rijden.

Als ik jou was zou ik gewoon een keertje als het eb is met je eigen paard naar het strand gaan. Lekker stuk draven over het harde zand, kijken of je paard wat zwinnetjes door wil en als de omstandigheden het toelaten een snellere galop Lachen.

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:46

Ja, maar ze wil dus toch gewoon liever met een manegepaard. Ik neem ook niet altijd mn pony mee naar t strand. Iets anders is ook weleens leuk. Afgelopen zomer heb ik nog ergens gereden waar je zonder begeleiding weg mocht. Je moet wel ervaring hebben en ik was ook met een meisje dat al eens eerder was geweest. Verder kan je niet heel ver galopperen aangezien er vrij veel van die palen (golfbrekers) stonden. Die manege heet www.ponyhof.nl. Vond het overigens geen supermanege, maar de haflinger waar ik op reed was wel heel leuk.

Sammy78

Berichten: 837
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Twente

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 23:32

jentel schreef:
Mustang2006 schreef:
hoi,

wij zijn van't zomer naar noordwijk geweest en daar is aan het strand een manege waar je gewoon paarden kunt huren, ik zal ff nakijken hoe die ookal weer heet. het was voor in noordwijk, als je van noordwijkerbroek kwam.

misschien weten andere bokkers toevallig welke ik bedoel., maar ik zal onder tussen wel eventjes kijken

ik hoop dat je nog weet waar het is!


je hebt een PB

LynnDenise

Berichten: 6292
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: In de buurt van Rotjeknor.

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:51

de manege in tinte daar kun je paarden leasen. Om zonder begeleiding naar buiten te kunnen gaan heb je een ruime tijd ervaring nodig en een ruiterbewijs als het goed is.
Vlak bij strand en bos.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 11:33

allemaal heel erg bedankt.. ik heb al mooi wat reacties gehad!
en het meenemen van mijn eigen paard ga ik zeker nog wel eens doen, maar ik woon ver van het strand, dus eerst maar een ervaren paardje..
De zee wil ik ook niet echt in hoor, maar mijn paardje wil niet eens natte voetjes Knipoog Haha!

essieJgirL

Berichten: 310
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Scharendijke, Zeeland

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:06

manege grol in renesse kan je ook aan het strand rijden dat is wel met begeleidingze hebben wel eens mensen alleen weg laten gaan maar dat weet ik verder niet precies.. je kan daar wel met aparte begeleiding over het strand gaan ..

sabinejoey

Berichten: 223
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 00:56

Terschelling!!

daar kan je paarden huren, met en zonder begeleiding!! 3 uren een paard huren voor 25 euro, incl. route Tong uitsteken Knipoog

veel plezier

Xx

IceQueentjuh
Berichten: 24
Geregistreerd: 22-09-06

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 19:05

Sabine bedankt voor de tip:D is niet duur.

sabinejoey

Berichten: 223
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:08

Geen dank!! veel plezier

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:38

Mustang2006 schreef:
hoi,

wij zijn van't zomer naar noordwijk geweest en daar is aan het strand een manege waar je gewoon paarden kunt huren, ik zal ff nakijken hoe die ookal weer heet. het was voor in noordwijk, als je van noordwijkerbroek kwam.

misschien weten andere bokkers toevallig welke ik bedoel., maar ik zal onder tussen wel eventjes kijken


Noordwijkerbroek bestaat niet Tong uitsteken Waarschijnlijk bedoel je Noordwijkerhout, manege Bakker, hoogstwaarschijnlijk. Maar ook daar verhuren ze geen paarden zonder begleiding, behalve als ze je echt goed kennen Lachen

Heb ook geen idee waar je dat wel kunt..

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:48

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het leuk vind om op het strand te rijden maar....eigenlijk vind ik alle manege's die een paard zomaar meegeven aan onbekenden geen goede manege!
Ik vraag me dan altijd af wat voor soort paarden ze hebben? Een goed manege paard is tegenwoordig bijna onbetaalbaar! En waarom willen jullie niet onder begeleiding??

sabinejoey

Berichten: 223
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 17:46

Ik zal je vertellen, dat de manege waar ik op terschelling altijd paarden huur, heel goed met hun dieren omgaan (of zo ziet het er iig uit)
er word van tevoren een soort contract opgesteld, waar in staat dat je het paard goed behandeld en dat het uitgestapt en zonder zweet terug moet komen op stal.
Het zijn lieve paarden, ziet er gezond en netjes uit, snelle en rustige paarden.. de laatste keer heb een een fries gehuurd samen met een vriendin en het is ons super bevallen, het paard was netjes aangereden, en luisterde goed, zelf op het strand was hij na een rengalopje weer braaf terug te nemen...

Er zullen vast maneges zijn die idd niet goed zijn, maar scheer niet alle maneges over een kam! maar natuurlijk blijft het jou mening. Bloos

Succes,
Xx

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 12:54

sabinejoey schreef:
Ik zal je vertellen, dat de manege waar ik op terschelling altijd paarden huur, heel goed met hun dieren omgaan (of zo ziet het er iig uit)
er word van tevoren een soort contract opgesteld, waar in staat dat je het paard goed behandeld en dat het uitgestapt en zonder zweet terug moet komen op stal.
Het zijn lieve paarden, ziet er gezond en netjes uit, snelle en rustige paarden.. de laatste keer heb een een fries gehuurd samen met een vriendin en het is ons super bevallen, het paard was netjes aangereden, en luisterde goed, zelf op het strand was hij na een rengalopje weer braaf terug te nemen...

Er zullen vast maneges zijn die idd niet goed zijn, maar scheer niet alle maneges over een kam! maar natuurlijk blijft het jou mening. Bloos

Succes,
Xx


heel erg bedankt voor de tip!! Knipoog

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 12:57

Mooi die tip over Terschelling! Leuk topic! Lachen

sabinejoey

Berichten: 223
Geregistreerd: 16-07-06

Re: Waar paard huren zonder begeleiding aan strand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 00:54

geen dank;)